» گوناگون » جاده های پرخطر ایران
Dangerous road 2
گوناگون

جاده های پرخطر ایران

۴ آبان ۱۳۹۷ 7۰1,637

سفر های زیادی همه روزه از طریق جاده های کشور انجام شده و گردشگران فراوانی مسیر بین مبدا و مقصد را از طریق جاده های ارتباطی به ثمر رسانده و به غیر از مقصد از لذت های مسیر نیز بهره مند می شوند، اما گاهی جاده برای برخی مسافران به پایان نرسیده و حوادث تلخ و ناگواری در جاده های کشور به وقوع می پیوندد. اما گاهی ممکن است با دانستن خطرات جاده ها و شناخت جاده های پرخطر کشور بتوان تا حد زیادی از بروز اینگونه حوادث تلخ و تکان دهنده جلوگیری کرد.

با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی و آَشنایی با جاده های پر خطر ایران همراه باشید.

 

جاده های خطرناک
آشنایی با جاده های پر خطر ایران

 

براساس اعلام رسمی برخی از خبرگزاری های کشور، تصادف های جاده ای در جایگاه هشتم مرگ و میر در ایران قرار داشته و همه ساله تعداد بسیاری از هموطنان عزیز جان خود را در جاده های کشور از دست می دهند.

حال این آمار در برخی از جاده های برون شهری افزایش یافته که سبب شده این جاده که در ادامه با برخی از آنها آشنا می شویم، لغب خطرنانک ترین جاده های کشور را به خود اختصاص دهند.

 

جاده های پرخطر ایران
جاده سمنان مشهد

 

جاده سمنان مشهد

یکی از پر تردد ترین جاده های برون شهر ایران، جاده سمنان به مشهد بوده و به دلیل قرار گیری این جاده در مسیر دسترسی به مشهد، همه روزه سفر های زیادی از این جاده انجام می پذیرد.

اما جاده سمنان مشهد یک جاده بیابانی بوده و میان آبادی های مسیر فاصله زیادی وجود دارد که سبب بروز خستگی و خواب آلودگی در رانندگان می شود.

همین امر سبب شده تا در این جاده متاسفانه همه ساله شاهد بروز حوادث رانندگی بسیاری بوده که براثر خواب آلودگی، انحراف و واژگونی صورت گرفته و جان افراد بسیاری را می گیرد.

به دلیل وقوع همین تعداد بالا تصادف و حوادث رانندگی در جاده سمنان به مشهد، نام این جاده در میان جاده های خطرناک کشور قرار گرفته است.

 

جاده های پرخطر ایران
جاده اهر تبریز

 

جاده اهر تبریز

جاده اهر به تبریز یکی دیگر از جاده های پر خطر کشور بوده که وجود زیبایی های فراوان در طول مسیر موجب حواس پرتی و وقوع حادثه های جبران ناپذیر در این جاده می شود.

این جاده به حدی خطرناک و پر حادثه بوده که لغب جاده مرگ آذربایجان را به خود اختصاص داده است.

جاده اهر تبریز یکی از جاده های اصلی استان بوده که تبریز را به چندین شهر دیگر ارتباط می دهد و همه روزه تردد بسیاری در این جاده صورت می گیرد.

جاده گلستان بجنورد

جاده مرگ شهرت راه ارتباطی و جاده بجنورد به استان گلستان بوده که به دلیل وقوع حوادث مرگ بار فراوان در آن به این نام شهرت پیدا کرده است.

این جاده، راهی کوهستانی، باریک و دو طرفه بوده که از دید و روشنایی مناسبی بویژه در طول شب برخوردار نیست.

 

جاده های پرخطر ایران
جاده چالوس

 

جاده چالوس

بی تردید جاده چالوس یکی از زیباترین جاده های برون شهر کشور بشمار می آید؛ اما این جاده به غیر از زیبایی، لغت خطرناکترین جاده ایران را نیز به خود اختصاص داده است.

این جاده به دلیل اینکه یکی از راه های ارتباطی اصلی تهران با شهر های شمالی کشور بشمار می آید، همه روزه سفر های زیادی را شاهد بوده که با توجه به موقعیت جاده و کوهستانی و بودن آن با خطرات بسیاری نیز همراه است.

در طول این جاده پیج و خم های بسیاری وجود داشته که با ترکیب با چشم اندازهای زیبا و تمرکز برهم زن، سبب شده تا حوادث زیادی در این جاده صورت بگیرد.

همچنین ریزش سنگ و کوه از دیگر خطرات این جاده بوده که مسافران و افرادی را که از این جاده سفر می کنند تحدید میکند.

 

جاده های پرخطر ایران
جاده قم به اصفهان

 

جاده قم به اصفهان

شاید کمتر کسی وجود نام جاده قم به اصفهان را در فهرست جاده های پر خطر ایران قبول کند، در صورتی که این جاده به دلیل اتوبان بودن همواره از مسیری باز برخوردار بوده و سبب شده تا رانندگان با سرعت بیشتری در آن حرکت کنند .

همین سرعت بالا همه روزه باعث بروز حوادث تلخ و درد آور بسیاری شده و افراد بسیاری را به کام مرگ فرو می برد.

جاده سلفچگان

یکی دیگر از جاده های پر خطر ایران، جاده سلفچگان بوده که به دلیل وجود پیچ .و خم های فراوان این لغب را برای خود کسب کرده است.

این جاده از دید کم بویژه دزر طول شب برخوردار بوده و همچنین خواب آلودگی افراد یکی از اصلی ترین دلایل وقع خوادث تلخی در این جاده شده است.

و اما جاده های پر خطر ایران به این تعداد محمد نشده و جاده های خطرناکتر از این موارد نیز وجود داشته که می توان با کمی مراقبت و رعایت نکات ایمنی سفر خوبی را تجربه کرد.

 

منبع: وبلاگ اقامت۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×