» دانستنی‌های سفر » اشتباهات رایج در برنامه سفر و راههای پیش‌گیری از آنها!
اشتباهات برنامه سفر
دانستنی‌های سفر

اشتباهات رایج در برنامه سفر و راههای پیش‌گیری از آنها!

۱۲ آبان ۱۳۹۸ 7۱1,611

در طول تاریخ سفرهای زیادی به دلایل مختلف دچار مشکل شده اند. دلایل زیادی که اگر نسبت به آنها بی‌توجه باشید می‌توانند براحتی سفرتان را خراب کنند. تمام شدن بودجه سفر، گران شدن بلیطهای پرواز و مشکلاتی از این دست براحتی با داشتن برنامه سفر قابل حلند. در این مقاله به ۵ اشتباه رایج در برنامه سفر می‌پردازیم.

اشتباهات در برنامه سفر ؟

برنامه سفر
برنامه سفر

این اشتباهات که در زیر به آنها می‌پردازیم اشتباهات رایج در برنامه‌ریزی هستند. فرقی ندارد که یک مسافر آماتور یا گردشگرحرفه‌ای باشید، اشتباه همواره ممکن است رخ دهد. ما در این مقاله به راهکارهایی برای جلوگیری از این اشتباهات نیز خواهیم پرداخت. با ما در وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مطالب مرتبط:

برنامه ریزی سریع سفرهای کوتاه

راهکار‌هایی ساده که بدون هزینه اضافه یک سفر بهتر را تجربه کنید

چک لیست ملزومات و موارد مهم برای سفر خارجی

عدم انعطاف در خصوص تاریخ سفر

انتخاب یک تاریخ مشخص برای سفر ممکن است سبب شود که پول بیشتری بابت بلیط پرداخت کنید. در اکثر اوقات با جابجا کردن چند روزه تاریخ سفرتان می‌توانید به میزان زیادی در هزینه صرفه‌جویی کنید. قیمت بلیطها معمولا در یکشنبه و دوشنبه در ارزانترین و چهارشنبه و پنجشنبه گرانترین حالت را دارند. البته این اتفاق هم کاملا ثابت نیست. شما می‌توانید با جستجوی بلیط در تاریخ‌های مختلف، بلیط مورد نظر خود را پیدا کنید.

انعطاف پذیری زمانی - اشتباهات برنامه سفر
انعطاف پذیری زمانی – اشتباهات برنامه سفر

اگر به دنبال سفرهوایی در ایام شلوغی و تعطیلات هستید، برای پرداخت پول بلیط پول زیادی نیاز هواهید داشت. مسافران اقتصادی ممکن است این میزان پول بابت پرواز ندهند از راههای دیگر استفاده کنند. این دست مسافران مثلا سعی می‌کنند در تعطیلات سفر نکنند. البته این بدین معناست که باید بچه ها را از مدرسه برداند و برای خودشان مرخصی بگیرند.

همین موضوع در خصوص رزرو هتل هم صدق می‌کند. مثلا رزرو هتل در فصل شلوغی و سفر گرانتر از اوقات دیگر خواهد بود. اگر در مورد تاریخ سفرتان انعطاف داشته باشید می‌توانید در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید. این هزینه صرفه‌جویی شده قطعا می‌تواند لذت بیشتری را در سفر برای شما بهمراه داشته باشد.

انتخاب اولین گزینه در دسترس

دوران تماس با آژانس مسافرتی که می‌شناختید و رزرو سفر بدون تعلل به پایان رسیده. اینترنت اینروزها همه کسب و کارها را متحول کرده و آژانسهای مسافرتی هم یکی از آنهاست. امروزه شاید ۱۰۰ ها آژانس مسافرتی با قیمت های رقابتی با یکدیگر مشغول به کارند. بنابراین در ۹۰ درصد موارد رزرو اولین توری که می‌بینید عاقلانه نیست. البته هیچ تضمینی برای پیدا کردن ارزان ترین قیمت هم وجود ندارد. اما شما با تحقیق در این مورد قطعا می‌توانید به حدود قیمت‌ها برسید.

همه انتخابهایتان را بررسی کنید - اشتباهات برنامه سفر
همه انتخابهایتان را بررسی کنید – اشتباهات برنامه سفر

سایت های مانند www.torob.com می توانند برای شما قیمت را در هر موضوعی مقایسه کنند. این وبسایت بهترین قیمت‌های موجود در وب برای کالا یا خدمات انتخابی به شما ارائه می‌دهد. از آن گذشته سایت‌ها و کانالهای تورهای لحظه آخری هستند که قیمتهای بهتری ارائه می‌دهند.

اعتیاد به تخفیف!

هیچکس از تخفیف و پیشنهادات ویژه سایت‌ها و آژانس‌های مسافرتی بدش نمی آید. اما افراط در هرکاری نمی‌تواند خوب باشد. از طرفی باید توجه داشته باشید این پیشنهادات برای این طراحی شدند که مشتریان را جذب کنند. پس ضمانتی برای کیفیت خوب آنها وجود نخواهد داشت.

خوره تخفیف نشوید - اشتباهات برنامه سفر
خوره تخفیف نشوید – اشتباهات برنامه سفر

در نظر داشته باشید که ممکن است از بسیاری از خدمات ویژه این پیشنهادات اصلا استفاده نکنید. همینطور این نکته که ممکن بود در صورتی که این هتل تخفیف نداشت به خودی خود آنرا رزرو نمی‌کردید. وقتی پول کمتری پرداخت می‌کنید بدین معناست که برای پول خود ارزش قائلید. ولی گاهی با خدماتی که دریافت می‌کنید احساس می‌کنید برای خودتان ارزش قائل نشده‌اید. پس سعی کنید با چشم باز انتخاب کنید و فقط تخفیف دار بودن ملاک شما نباشد.

فشرده سازی بیش از حد برنامه سفر

اگر پول زیادی برای سفرتان هزینه کرده باشید، حق دارید که توقع زیادی هم از آن داشته باشید. قطعا توقع خواهید داشت در برنامه سفر بتوانید تا حد ممکن همه دیدنی های مقصد را ببینید. اما نکته کلیدی اینست که وقوع وقایع غیرقابل پیش‌بینی را هم پیش‌بینی کنید! در سفر ممکن است هر لحظه اتفاقی غیر منتظره بیافتد. مثلا ممکن است در جایی که فکر نمی‌کردید بخواهید وقت بیشتری بگذرانید. گاهی وقتی به مقصد می‌رسید و آنجا می‌روید متوجه می‌شوید چقدر آنجا را دوست دارید.

برنامه فشرده - اشتباهات برنامه سفر
برنامه فشرده – اشتباهات برنامه سفر

تا جایی که ممکن است از پروازهای غیر مستقیم استفاده نکنید. در صورت استفاده مطمئن شوید زمان بین پروازهایتان آنقدر هست که در صورت تاخیر باز هم به آن برسید. خیلی از افراد تنها و تنها به خاطر تاخیرهای اندک (و معمول در ایران) پروازها از سفر جامانده اند. پس در نظر داشته باشید فشرده سازی برنامه سفر همانطور که می‌تواند خوب باشد, می‌تواند خطرناک هم باشد.

کمبود بودجه

حتی گردشگرانی که حسابی روی بودجه خود قبل از سفر برنامه‌ریزی می‌کنند هم دچار کمبود بودجه می‌شوند. عواملی همچون عوارض گمرکی، جریمه بار، هزینه‌های تبدیل پول، هزینه‌های اضافی هتل، هزینه اینترنت و … می‌توانند برنامه‌ریزی شما برای بودجه را دچار مشکل کنند. پس سعی کنید پیش از سفر تمام جوانب کار را بسنجید تا حین سفر بی‌پول نشوید!

کمبود بودجه - اشتباهات برنامه سفر
کمبود بودجه – اشتباهات برنامه سفر

سعی کنید هنگام بستن قرارداد تور، تمام هزینه‌های پوششی آن را بررسی کنید و بپرسید. نگذارید کلماتی چون فول بورد یا رایگان شما را گول بزند. کاملا راجع به همه چیز تحقیق کنید تا بعدا متضرر نشوید. در نظر داشته باشید هر کشوری مدل و معیار خاص خود را دارد. بعضی معیارشان نفر / شب است اما بعضی اتاق / شب است.

اتفاقات غیرمنتظره مانند دزدیده شدن یا گم کردن پول و وسایل مهم هم می‌تواند بودجه شما را دچار مشکل کند. پس بهتر است حسابی مراقب وسایلتان باشید. علاوه بر آن همانطور که گفتیم هیچوقت مسائل غیر منتظره را از یاد نبرید.

بیشتر بخوانید:

چگونه ارزان سفر کنیم؟

 

منبع: اقامت ۲۴

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. بهنام

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید ، باید عرض کنم سفر بسیار عالیست به شرط انتخاب یک جای مناسب و هتل مناسب تر که خستگی را از تن به دور کند ، به قول یکی از اقوام بنده آدم باید جایی سفر برود که حسرت آسایش خانه اش را نخورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×