بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » چک لیست ملزومات و موارد مهم برای سفر خارجی
سفر خارجی
دانستنی‌های سفر

چک لیست ملزومات و موارد مهم برای سفر خارجی

۲۸ مهر ۱۳۹۸ 8۰1,561

سفر خارجی فعالیت هیجان انگیزی است که باید از قبل برنامه‌ریزی‌هایش را انجام داده باشید. مسئله ساده‌ای مانند جا گذاشتن پاسپورت می‌تواند به راحتی سفر شما را بهم بریزد. در مجموع آمادگی پیش از سفرتان باید در راستای اطمینان از سلامت، امنیت و نیازمندیهای مالیتان باشد. امروز به لیستی از کارهایی که پیش از سفر خارجی باید انجام شود می‌پردازیم. با ما در بلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

سفر خارجی
سفر خارجی

پیش از سفر خارجی چه آمادگی‌هایی ضروریست؟

ابتدا بر امنیت تان تمرکز کنید

یکی از ساده ترین و مهمترین کارهایی که باید پیش از سفر خارجی انجام شود را معمولا فراموش می‌کنیم. بیمه مسافرتی و هشدارهای وزارت امورخارجه برای شرایط اضطراری در خارج از کشور بسیار اهمیت دارند. اما بسیاری از مسافران خود را نگران خروج اضطراری یا مشکلات ناشی از کنسلی پرواز یا هتل که شاید احتمالشان کم باشد، نمی‌کنند. برای اطلاع از شرایط مقصد سفرتان باید هشدارهای وزارت‌امور‌خارجه را زیر نظر داشته باشید. این هشدارها به شما در اطمینان از سفر به کشور مورد نظر کمک می‌کنند.

امنیت - سفر خارجی
امنیت – سفر خارجی

بیمه مسافراتی که هزینه آن خیلی زیاد هم نیست می‌تواند در بسیاری از موارد که ممکن است برای شما هزینه‌های هنگفتی به همراه داشته باشد، به دادتان برسد.

مدارک سفر و کارت های اعتباری تان را بررسی کنید

از بروز بودن و انقضا داشتن کارتهای اعتباری و پاسپورتتان اطمینان حاصل کنید. پاسپورت شما برای بعضی از کشورها باید حداقل ۶ماه اعتبار بعد از بلیط برگشتتان داشته باشد. بنابراین حتما به تاریخ انقصای پاسپورتتان و قوانین کشور مقصد دقت داشته باشید. حتما قبل از سفر از اینکه شما برای سفر به کشور مقصد نیاز به ویزا دارید یا نه تحقیق کنید.

بهتر است علاوه بر به همراه داشتن کپی فیزیکی از مدارکتان یک کپی دیجیتال هم در موبایلتان نگه دارید. یک کپی از برنامه سفر و لیستی از تلفنهای ضروری که در شرایط خاص بتوان با آنها تماس گرفت هم همراه داشته باشید.

پول و مدارک سفر - سفر خارجی
پول و مدارک سفر – سفر خارجی

واکسن های تان را بزنید

بهتر است چند هفته قبل از سفرتان واکسن‌هایتان را زده باشید. به این دلیل که تاثیر اصلی آنها چند هفته طول می‌کشد. بعضی واکسن‌ها نیز نیاز به چند جلسه تزریق دارند که چند روز طول می‌کشد. باید در این زمینه با پزشکتان صحبت کنید. هر کشور خاصی نیازمند واکسن‌های خاصی است. می‌توانید با تحقیق اینترنتی از واکسن‌های کشوری که به آن سفر می‌کنید مطلع شوید. فراموش نکنید که در سفر خارجی مدارک واکسیناسیون خود را همراه خود داشته باشید.

مطلب مرتبط:

در سفر خارجی چه مواردی را نباید انجام دهیم

راجع به مقصد سفر خارجی تان تحقیق کنید

چه اهل تحقیقات اینترنتی باشید، چه اهل کتاب‌خوانی، تحقیق در مورد مقصد سفرتان امری ضروری است. سعی کنید تمام جوانب را در مورد کشور مقصد بررسی کنید. نرخ تبدیل ارز، اصطلاحات کاربردی، عرف لباس پوشیدن، متوسط انعام و عادت‌های فرهنگی و قانونی از جمله این جوانبند. بهتر است از قبل خود را آماده شرایط کنید تا اینکه ناگهان غافلگیر شوید.

از امنیت و حفاظت خانه تان در زمان نبودتان اطمینان حاصل کنید

اینکه در سفر خارجی بخواهید دنبال کسی بگردید که بتواند گل‌های خانتان را آب بدهد شاید سخت باشد. اما اگر پیش از سفرتان در این مورد فکر کنید کارتان راحتتر خواهد بود. شاید لازم باشد از دوستتان بخواهید بعضی کارهای روزانه خانه را در نبودتان انجام دهد. شاید هم مجبور باشید یک پرستار پیدا کنید که در نبودتان از خانه و حیوان خانگیتان مراقبت کند.

در تماس باشید

سیم کارت خارجی - سفر خارجی
سیم کارت خارجی – سفر خارجی

اگر سیم‌کارتتان در کشوری که به آن سفر می‌کنید خدمات ارائه دهد خبر خوبیست. در غیر اینصورت بهتر است هنگام ورود سیمکارت کشور مقصد را تهیه کنید. سعی کنید از طریق تلفن یا اینترنت با خانواده یا دوستانتان در تماس باشید. بدینصورت در صورت بروز اتفاق آنها در جریان حال شما خواهد بود و می‌توانند کمکتان کنند.

نیازمندی های خود را دانلود کنید

گاهی مهمترین نیازمندیهای سفرتان به جای چمدان در گوشی همراهتان هستند. نقشه‌های آفلاین می‌توانند بهترین کمک شما در سفر خارجی باشند. آفلاین بودن آنها سبب می‌شود علاوه بر عدم نیاز به اینترنت، باطری کمتری مصرف کنید.

اپلیکیشن‌های سفر - سفر خارجی
اپلیکیشن‌های سفر – سفر خارجی

اینروزها اپلیکش‌های سفری فراوانی وجود دارند که می‌توانند در سفر به کمک شما بیایند. در سفر خارجی از اپلیکیشن‌های تلفن‌همراه استفاده‌های زیادی ‌می‌توانید بکنید. البته در نظر داشته باشید که یک شارژر همراه در جایی که باید زیاد از اینترنت استفاده کنید ضروری است.

بیشتر بخوانید:

استارتاپ هایی که صنعت گردشگری را متحول کردند

بهترین اپلیکیشن های مترجم سفر

اپلیکیشن های سفر ایرانی را می شناسید؟

این ملزومات سفر را همراه خود بردارید

البته لیست محتویاتی که می‌خواهید همراه داشته باشید به آب و هوا و عوامل مختلفی بستگی دارد. اما در اینجا به ملزومات یک سفر خارجی که بهتر است دم دست باشند می‌پردازیم:

ملزومات سفر خارجی
ملزومات سفر خارجی
  • پاسپورت و ویزا
  • داروها
  • بیمه و مدارک شناسایی
  • پول نقد و کارتهای اعتباری
  • خودکار یا قلم
  • شارژر همراه
  • گوشگیر، چشم‌بند و قرص خواب
  • شارژر تلفن همراه به همراه آداپتور
  • هدفون
  • دستمال مرطوب
  • یک ژاکت و یا شال برای احتمال سرد بودن داخل هواپیما
  • گوشی همراه

داشتن یک عکس از چمدانتان در صورت گم شدن آن در فرودگاه کمکتان خواهد کرد.

 

شما هم از تجربیات سفر خارجیتان برای ما بنویسید.

 

منبع: اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×