» دانستنی‌های سفر » راهکار‌هایی ساده که بدون هزینه اضافه یک سفر بهتر را تجربه کنید
بهترین نقطه برای طلوع و غروب - سفر بهتر
دانستنی‌های سفر

راهکار‌هایی ساده که بدون هزینه اضافه یک سفر بهتر را تجربه کنید

۱۷ مهر ۱۳۹۸ 7۰1,628

وقتی در مورد یک سفر بهتر حرف می‌زنیم معمولا صندلی بهتر در هواپیما، اتاقی گرانتر در هتل یا ماشین اجاره‌ای بهتر به ذهنمان می‌آید. اما راهکارهای ارزانتر و یا حتی مجانی وجود دارند که می‌توانند یک سفر بهتر را برایتان رقم بزنند. با ما در بلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا تعدادی از این روشها را مرور کنیم.

برای سفر بهتر چه باید کرد؟

پیش از سفر داستانها و نکات تاریخی راجع به مقصدتان بخوانید

خواندن یک رمان یا کتاب تاریخی راجع به یک محل می‌تواند بخودی‌خود شما را به آنجا ببرد. تصور کنید که بعد از خواندن و تصویرسازی های ذهنیتان وقتی به آنجا سفر کنید چه می‌شود. به این شکل شما تمام آن داستانهای تاریخی و اتفاقات در ذهنتان تداعی می‌شود و حس و حال خاصی به شما می‌دهد. کتابهای تاریخی فراوانی در مورد شهرهای مختلف ایران وجود دارند. کافیست یک بار این کار را قبل سفرتان انجام دهید.

درخواست جای بهتری برای اتاق هتل کنید

تعویض اتاق - سفر بهتر
تعویض اتاق – سفر بهتر

بسیاری از مسافران به هتل فقط به عنوان یک جای خواب نگاه می‌کنند. حال آنکه اگر مکان اتاقتان در هتل خوب باشد می‌تواند یک خواب راحت را برایتان به همراه داشته باشد. اتاقی که برای دوری از سروصدا از آسانسور دور باشد و در طبقات بالاتر قرار داشته باشد. در سمت دیگر هتل نسبت به خیابان باشد و از ماشینهای یخ ساز دور باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خواب راحت در هتل، مطلب زیر را مطالعه کنید:

خواب راحت در هتل؛ ۳۰ نکته کلیدی برای خوابی آسوده در هتل

البته ممکن است همه هتل‌ها درخواست تعویض اتاقتان را اجابت نکنند اما پرسیدن اشکالی ندارد.

ماشین اجاره‌ ای با صندوق عقب بزرگ

ماشین اجاره‌ای با صندوق عقب بزرگ - سفر بهتر
ماشین اجاره‌ای با صندوق عقب بزرگ – سفر بهتر

گاهی بهتر کردن سفر در نکات کوچکی است که هیچگاه به آنها توجه نمی کنید. سالها سفر ثابت کرده که ماشین اجاره ای با صندوق عقب بزرگ بسیار کارآمد است. خصوصا صندوق عقب‌هایی که از صندلی عقب دسترسی داشته باشند. البته هیچ ضمانتی وجود ندارد که صندوق عقب کاملا امن است و دست دزدها به وسایلتان نمی‌رسد. اما لااقل به مخفی کردن وسایل با ارزشتان در صندوق عقب از یک هدف بالاقوه دزدی بودن خارج می‌شوید. بیایید بپذیریم که دزدیده شدن وسایل در سفر می‌تواند خیلی روی کیفیت سفرمان اثر بگذارد.

در زمان مناسب به سفر و بازدید از دیدنی‌ها بپردازید

زمانبندی درست - سفر بهتر
زمانبندی درست – سفر بهتر

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در سفر به یک شهر به موزه آن شهر بروید و به در بسته بخورید. قطعا شما نمی‌توانید ساعت تعطیلی موزه‌ها و اماکن دیدنی شهرهای دیگر را حدس بزنید. مگر اینکه پیش از سفرتان با تماس یا بررسی اینترنتی اطلاعات بیشتری بگیرید. بدینگونه می‌توانید زمان مناسب را برای بازدید از هر جای دیدنی انتخاب کنید. یا مثلا گاهی بدون اطلاع به جایی سفر می‌کنید و با شلوغی زیاد و افزایش قیمت هتل‌ها مواجه می‌شوید. یا حتی ممکن است هوا شمارا غافلگیر کند. پس پیش از تعیین زمان سفر و بازدیدتان خوب تحقیق کنید.

بازدیدهای خود را برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی سفر - سفر بهتر
برنامه ریزی سفر – سفر بهتر

آیا در ساعات اولیه روز سر حال هستید؟ اگر هستید، صبح بهترین فرصت برای دیدن مهمترین دیدنی‌های لیستتان است. می‌توانید بعد از ظهر را به خوردن شام با دوستان، گردش در شهر یا هر فعالیت سبکتری بپردازید. اینگونه می‌توانید انرژی خود را در طول روز تقسیم کرده و یک سفر بهتر را برای خود رقم بزنید.

اما اگر شما ارتباط خوبی با صبح ها ندارید و ترجیحتان اینست که بیشتر استراحت کنید بهتر است مهمترین دیدنی هایی مورد نظرتان را بعد از نهار، وقتی که کاملا هوشیار هستید و تغذیه هم شده‌اید انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

برنامه ریزی سریع سفرهای کوتاه

بهترین نقاط برای طلوع و غروب را شناسایی کنید

بهترین نقطه برای طلوع و غروب - سفر بهتر
بهترین نقطه برای طلوع و غروب – سفر بهتر

هر شهری که به آن سفر کنید ساعات طلایی با بهترین حالت نور را دارد. ساعت حدود طلوع و غروب خورشید که آسمان بسیار زیباست. اینکه جوری برنامه‌ریزی کنید که غروب را در بهترین نقطه شهر ببینید فوق‌العاده است. برای پیدا کردن این نقاط علاوه بر پرسیدن از محلی ها می‌توانید تحقیق اینترنتی انجام دهید.

از خدمات اتاق یا روم سرویس استفاده کنید

روم سرویس - سفر بهتر
روم سرویس – سفر بهتر

در اکثر مواقع قیمت غذاهایی که روم سرویس به شما می‌دهد با قیمت رستوران هتل یکیست. و تقریبا همان منوی غذایی را ارائه می‌دهند. می‌توانید بعد از مطمئن شدن وقتی که زمانتان تنگ است حتما از امکانات روم سرویس استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای هتل چه کارهایی را می‌تواند برای شما انجام دهد؟ چه کارهایی را نه؟

 

منبع: اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×