بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » در سفر خارجی چه مواردی را نباید انجام دهیم
در سفر خارجی چه مواردی را نباید انجام دهیم
گوناگون

در سفر خارجی چه مواردی را نباید انجام دهیم

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ 8۰1,530

برای هر یک از ما ممکن است شرایط سفر خارجی با هدف تحصیل، کار و یا تفریح در طول زندگی برایمان بوجود آید و قطعا شروع چنین سفرهایی با نگرانی های زیادی همراه خواهد بود. درست مانند هر سفر و برنامه ی دیگر، باید از باید و نبایدهای سفر خارجی نیز مطلع باشیم تا بتوانیم روزهای بهتر و بدون دغدغه ای را تجربه نماییم.


برای آشنایی با نبایدهای سفر خارجی در ادامه به وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : “عجیب ترین وسایل سفر

مقاله مرتبط : “درآمدزایی در سفر

 

در سفر خارجی چه مواردی را نباید انجام دهیم

کارهای لازم قبل از شروع سفر خارجی

فراهم کردن مقدمات سفر، مهم ترین کاری می باشد که باید با دقت و شناخت درست از شرایط آن را انجام داد. سعی کنید چک لیست داشته باشید و از همراه داشتن پاسپورت با اعتبار مناسب، بلیط هواپیما و واچر هتل، وسایل شخصی و راهنمای سفر غافل نشوید. اگر به زبان مقصد تسلط ندارید، به هیچ عنوان بدون داشتن کتاب های زبان و یا نصب اپلیکیشن های مترجم، سفر خارجی را شروع نکنید.
از بزرگترین مشکلاتی که ممکن است در سفر به کشورهای خارجی بوجود آید، عدم اطلاع از نیاز به ویزای ترانزیت می باشد. حتما به مسیری که پروازتان برای رسیدن به مقصد طی می کند دقت داشته باشید و اگر در کشورهای واسط توقف دارد، ویزای ترانزیت دریافت نمایید.

نبایدهای سفر خارجی در هتل

در بسیاری از مواقع برای سفرهای داخلی ممکن است به جای اقامت در هتل، در خانه ی دوست یا فامیل مهمان باشیم، اما در سفر خارجی در اکثر مواقع این موضوع امکان پذیر نمی باشد و باید به رزرو هتل دقت کرد. برای داشتن سفر آرام و خاطره انگیز لازم است چند نکته را برای رزرو هتل مد نظر داشته باشید که عبارتند از:

 

در سفر خارجی چه مواردی را نباید انجام دهیم

رزرو اینترنتی هتل

قدم گذاشتن به شهر و کشوری که شناخت کافی از آن نداشته و همچنین به زبان آنها نیز تسلط ندارید، در ابتدای سفر نگرانی و سردرگمی هایی را به همراه دارد. حال شرایطی را تصور کنید که جایی را برای اقامت از قبل مشخص نکرده باشید! قطعا حجم نگرانی هایتان در این شرایط بیشتر خواهد شد. با رزرو اینترنتی هتل، نه تنها تا حد زیادی آسودگی خاطر خواهید داشت، بلکه در هزینه هایتان نیز صرفه جویی می کنید.
همیشه بخاطر داشته باشید که هزینه ی پرداختی در رزرو اینترنتی هتل، قابل مقایسه با قیمت آن در مراجعه ی حضوری نمی باشد. علاوه بر این، برخی از هتل ها از عدم تسلط زبان و آشنا نبودن با شهر به نفع خود استفاده نموده و ممکن است هزینه ی رزرو هتل را خیلی گران تر محاسبه کنند.

 

توجه به موقعیت مکانی هتل

برای شروع سفر خارجی باید زمان بگذارید و با جستجو در سایت ها و همچنین پرس و جو از افرادی که تجربه ی سفر به آن منطقه را دارند، مقصد را بدرستی بشناسید. سعی کنید هتل هایی را انتخاب کنید که با مرکز شهر فاصله ی زیادی نداشته و خیابان های اطراف آن از امنیت بالایی برخوردار باشند.

 

مقایسه قبل از رزرو

با توجه به شهر و کشوری که برای سفر خارجی انتخاب می کنید، هتل های مختلفی برای اقامت در آنها پیش رو خواهید داشت. به همین خاطر نباید بدون مقایسه ی درست و کنار هم قرار دادن گزینه های مختلف، نسبت به رزرو آنها اقدام نمایید. مقایسه ی قیمت، امکانات، موقعیت مکانی و همچنین دقت در سطح امنیتی آن می توانند تاثیر زیادی در میزان رفاه و آسایش تان در طول اقامت داشته باشند.

 

به هر شخصی اعتماد نکنید

اعتماد به افراد غریبه در سفر خارجی، یکی از بزرگترین اشتباهاتی می باشد که یک شخص ممکن است انجام دهد. در طول اقامت در هتل به هیچکس اعتماد نکنید و قبل از باز کردن در برای افراد غریبه، حتما با بخش پذیرش تماس بگیرید و هویت شخص را شناسایی نمایید.

 

در سفر خارجی چه مواردی را نباید انجام دهیم

قفل ها را جدی بگیرید

وسایل ارزشمند و مدارک شناسایی از مهم ترین گزینه هایی هستند که در سفر؛ مخصوصا سفر خارجی باید به حفظ آنها توجه ویژه داشته باشید. سعی کنید چند قفل، همراه داشته باشید و برای چمدان ها و کیف هایتان استفاده نمایید. علاوه بر استفاده از قفل، پیشنهاد می کنیم تمام وسایل ارزشمندتان را یک جا قرار ندهید، بلکه آنها را در کیف و چمدان های مختلف جاساز نمایید.

 

نبایدهای سفر خارجی در بیرون از هتل

 

غریبه بودن را پنهان کنید

در بسیاری از مواقع؛ مخصوصا در سفرهای خارجی، غریبه بودن، یک دلیل برای جذب افراد کلاهبردار به سمت شما خواهد بود. سعی کنید مانند افراد محلیِ مقصد مورد نظر، لباس بپوشید و به گونه ای رفتار کنید که دیگران از روی ظاهر و نوع پوشش شما، نتوانند پی به غریبه بودنتان ببرند.

فرهنگ مقصد را بشناسید

شروع سفر خارجی بدون شناخت بایدها و نبایدهای مذهبی و فرهنگی مقصد، از دیگر مسائل دردسرساز برای سفرهای خارجی می باشد که در بسیاری از مواقع، مشکلات بزرگی را به همراه دارد. به عنوان مثال باید آداب معاشرت و رفتار با مردم تایلند را قبل از سفر بدانید و مثلا از لمس سر کودکان و سایر افراد این کشور جدا خودداری نمایید. نمونه های مشابه این مساله در کشورهای مختلف بسیار زیاد می باشد و شاید از شنیدن شان متعجب شوید. مواردی مانند نوع انعام دادن، سلام کردن و دست دادن یا ندادن با افراد غریبه، نحوه ی پوشش در مکان های مذهبی، آداب غذا خوردن و غیره در کشورهای مختلف با هم تفاوت های بسیار زیادی دارد که نباید بدون اطلاع از آنها، قدم به آن منطقه گذاشت.

 

در سفر خارجی چه مواردی را نباید انجام دهیم

از حمل و نقل عمومی استفاده کنید

سعی کنید تا حد امکان از اتوبوس، مترو و تاکسی های با آرم و نشان شناخته شده برای تردد در سطح شهر استفاده کنید. البته این مساله تنها برای سفر خارجی مهم نیست، بلکه در سفرهای داخلی نیز بارها و بارها شنیده ایم و لازم است به آن عمل کنیم.

فاصله گرفتن از مکان های خلوت

اغلب مشکلاتی که در طول سفر ممکن است برای هر شخص اتفاق بیفتد، از عدم شناخت و آشنایی آنها با آن شهر یا منطقه می باشد. به همین خاطر باید از قدم زدن های شبانه و تنها در مکان های خلوت به شدت خودداری کنید. همیشه بخاطر داشته باشید که مکان های خلوت و تاریک شرایط ایده آلی برای رسیدن افراد کلاهبردار و مزاحم به اهدافشان می باشد.

 

در سفر خارجی چه مواردی را نباید انجام دهیم

توجه به نوع تغذیه در سفر خارجی

از جمله مسائلی که می توانند روزها و لحظات خوش سفر را به تجربه ای تلخ تبدیل کنند، عدم توجه به نوع تغذیه می باشد. ذائقه ی انسان ها بر اساس کشوری که در آن زندگی می کنند تا حد زیادی تعیین می گردد. در نتیجه در روزهای ابتدایی سفر باید به این مساله توجه داشته باشید و از خوردن میوه ها و غذاهای عجیب و غریب که ممکن است به سلامتتان لطمه وارد نمایند خودداری کنید.

از سلامت آب شیر مطمئن شوید

برخلاف ایران که آب شیر در تمام خانه ها قابل آشامیدن می باشد، در برخی از کشورها مانند تایلند این طور نیست. حتما قبل از نوشیدن آب از سلامت و قابل شرب بودن آن مطمئن شوید تا به بیماری خاصی مبتلا نگردید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×