» معرفی هتل » راهنمای هتل چه کارهایی را می‌تواند برای شما انجام دهد؟ چه کارهایی را نه؟
از کمک های راهنمای هتل استفاده کنید
معرفی هتل

راهنمای هتل چه کارهایی را می‌تواند برای شما انجام دهد؟ چه کارهایی را نه؟

۱۶ مهر ۱۳۹۸ 10۰1,680

بخش کوچکی از مسافران هستند که از راهنمای هتل کاری بیش از آدرس پرسیدن و پیشنهاد رستوران بخواهند. اگر شما تابحال جزء این افراد نبودید باید بدانید خیلی چیزها را از دست داده‌اید. یک راهنمای هتل حرفه‌ای یا کانسیرژ (Concierge) می‌تواند تقریبا در هر‌مسئله مربوط به سفر شما را کمک کند.

در اینجا به مواردی که یک راهنمای هتل می‌تواند برای شما انجام دهد می‌پردازیم. همینطور مواردی که آنها قادر به انجام آن برای شما نیستند. پس با ما در بلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

کانسیرژ
کانسیرژ

راهنمای هتل چه کارهایی می‌تواند برای شما انجام دهد؟

صرفه جویی در مخارج

راهنمای هتل می‌تواند با کمک به شما در پیدا کردن راههای ارزان برای رسیدن به فرودگاه، رستوران های ارزان قیمت اطراف، جاذبه‌هایی که دیدنشان رایگان است و نرخ واقعی قیمت تاکسی، به شما در صرفه جویی در هزینه‌های سفرتان کمک کند.

معرفی باشگاه زیبایی اندام

اگر هتل باشگاه ندارد یا امکانات مدنظر شما در آن نیست، راهنمای هتل می‌تواند شما را کمک کند. او می‌تواند یک باشگاه نزدیک یا هتلی تحت قرار داد با امکانات درخواستی شما را معرفی کند.

وقتی نمی‌توانید ماشین پیدا کنید برایتان ماشین بگیرد

اگر در زمان شلوغی باشید، دیروقت باشید یا باران می‌بارد احتمال پیدا کردن تاکسی سخت می‌شود. راهنمای هتل در بسیاری از موارد می‎تواند با یک تلفن برای شما ماشین بگیرد. حتی اگر در آن هتل اقامت نداشته باشید می‌توانید با پرداخت انعام از راهنما برای این کار کمک بگیرید.

برایتان بلیط تهیه کنند

معمولا راهنمای هتل با روابطی که دارد می‌تواند برای شما بلیط تئاتر، سینما، مسابقات فوتبال و … را گیر بیاورد. با این کار شما می‌توانید بلیط بعضی رویدادها که حتی بلیطشان تمام شده را هم بدست بیاورید.

در امنیت شخصیتان کمک کند

راهنمای هتل می‌تواند در این زمینه راهنماییتان کند که آیا یک محله، مکان یا یک فعالیت امن هست یا نه. و اینگه اگر انتخاب خودتان امن نبود به شما انتخاب جدید معرفی کند.

راهنمای هتل کمک حال شما در زمان اقامت
راهنمای هتل کمک حال شما در زمان اقامت

در جشنهایتان کمکتان کند

در صورتیکه بخواهید از نامزدتان خواستگاری کنید یا برای دوستتان تولد بگیرید، راهنمای هتل می‎‌تواند کمکتان کند. کارهایی مثل خرید گل و بادکنک و گذاشتن آن در اتاقتان یا هماهنگی برای محلی بخصوص در پشت بام هتل یا از این دست هماهنگی ها را می‌توانید از راهنما بخواهید.

کمک به شما برای انجام کارتان

راهنمای هتل می‌تواند به شما برای انجام بعضی کارهایتان کمک کند. مثلا اگر شما نیاز به پرینتر داشته باشید، یا بخواهید چیزی پست کنید و یا اینکه جایی برای سخنرانی رزرو کنید می‌توانید ازآنها کمک بگیرید.

می‌تواند به شما برای رسیدن به ظاهر شخصیتان کمک کند

راهنمای هتل می‌تواند به شما جایی برای اصلاح سر و صورت معرفی کند. لباس شما را برای اتو کردن ببرد و یا برای خدماتی از این جنس به شما کمک کند.

برطرف کردن مشکلات بخصوص در سفر

برای مثال در صورت گم‌شدن پاسپورتتان، راهنما می‌تواند برایتان وقت سفارت بگیرد. یا اگر گوشی موبایلتان خراب شود می‌تواند برای تعمیر کردن آن به شما کمک کند. راهنما همچنین می‌تواند نامه‌ها یا بسته هایی که دیرموقع می‌رسند را نیز برای شما دریافت کنند.

از کمک های راهنمای هتل استفاده کنید
از کمک های راهنمای هتل استفاده کنید
مطالب مرتبط:

خواب راحت در هتل؛ ۳۰ نکته کلیدی برای خوابی آسوده در هتل

حقوق مسافران در هتل ها

بهترین هتل ها کدامند؟ کدام هتل را رزرو کنیم؟

رزرو میز در رستوران

راهنمایان هتل ارتباطات خوبی با رستوران‌ها دارند. آنها میتوانند برای شما در یک رستوران مطلوب میز رزرو کنند. این اتفاق بخصوص زمانی که رستوران پر باشد می‌تواند خیلی به کارتان بیاید.

معرفی خدمات محلی

اگر نیاز به خدمات محلی از قبیل پرستار بچه، تعمیرکار ماشین و یا از این قبیل دارید راهنما می‌تواند کمکتان کند.

کمک در برنامه ریزی سفر

گاهی جاهای زیادی برای رفتم در مقصد در سرتان است اما نمی‌دانید چطور برنامه‌ریزی کنید که به همه آنها برسید. راهنمای هتل که قطعا شناخت بیشتری از دیدنی‌های شهرش دارد می‌تواند در برنامه‌ریزی کمکتان کند. او همچنین می‌تواند در صورت تغییرات در این جاها مثلا تخریب جاده آن، به شما اطلاع‌رسانی کند.

کمک در موارد خاص

اگر معلولیتی دارید، حالتان خوب نیست و یا نیازهای بخصوص دیگری دارید، راهنمای هتل می‌تواند به شما کمک کند. راهنما می‌تواند برای شما ویلچر بگیرد، برای شما پزشکی که به زبان شما حرف بزند پیدا کند و رستورانهایی که غذاهای بخصوص برای افرادی که آلرژی دارند را به شما معرفی کند.

کمک به شما حتی پیش از رسیدن

راهنمای هتل غیر از زمان حضور شما، حتی قبل از رسیدن شما هم می‌تواند کمکتان کند. برای مثال راهنما می‌تواند پیش از رسیدنتان برای شما رستوران رزرو کند و یا در برنامه ریزی روزتان کمک کند.

راهنمایان هتل یا کانسیرژ
راهنمایان هتل یا کانسیرژ

راهنمای هتل چه کارهایی را برایتان نمی‌تواند بکند

خبرکشی!

به علت اینکه اینکار بخشی از کارهایی است که نباید اکیدا انجام دهند، راهنمای هتل راجع به مسافران دیگر صحبت نمی‌کند. حتی در صورت حضور افراد سرشناس هم نمی‌تواند راجع به آن به شما بگوید.

کارهای غیرقانونی و غیراخلاقی

شما نمی‌توانید از راهنمای هتل بخواهید که در یک فعالیت غیر قانونی و یا غیر اخلاقی کمکتان کند. این کارها می‌تواند مثلا ورود مواد مخدر به هتل یا جعل امضا یا از این قبیل باشند.

نمی‌توانند به شما پول قرض دهند

درست است که راهنمای هتل می‌تواند در مسائل مالی شما را راهنمایی کند، ولی قرار نیست به شما پول قرض دهد!

راهکارهایی برای استفاده صحیح از کمک راهنمای هتل

خجالت نکشید!

ممکن است با خود فکر کنید راهنمای هتل تنها برای مسافران VIP خدمات می‌دهد. اما اینطور نیست. راهنمای هتل اینجاست تا به همه مسافران کمک کند پس برای کمک گرفتن خجالت نکشید.

Hotel concierge
Hotel concierge

به او وقت بدهید

راهنمای هتل وظایف دشواری دارد که ممکن است نتواند همه آنها را به سرعت انجام دهد. در ضمن او قطعا باید به مهمانان دیگر هتل نیز خدمات بدهد. پس برای انجام کار به او زمان بدهید.

تمام راهنمایان هتل مثل هم نیستند

راهنمایان هتل در هتل های گرانقیمت و خوب ممکن است برای شما حتی معجزه کنند. اما اصولا در هتل های ارزانتر و معمولی تر اینطور نیست.

 

منبع: اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×