» دانستنی‌های سفر » خواب راحت در هتل؛ ۳۰ نکته کلیدی برای خوابی آسوده در هتل
خواب راحت
دانستنی‌های سفر - معرفی هتل

خواب راحت در هتل؛ ۳۰ نکته کلیدی برای خوابی آسوده در هتل

۱۵ مهر ۱۳۹۸ 13۰1,681

دستگاههای یخ ساز. صداهای آسانسور. مهمانی‌های مجردی در انتهای سالن. خواب راحت در هتل می‌تواند با چالشهایی از این قبیل همراه باشد. امروز با ما در بلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا راههایی برای خواب راحت در هتل را مرور کنیم.

ما در این مقاله راهنمایی کامل خواب راحت در هتل را برای شما تدارک دیده‌ایم. از مواردی که هنگام رزرو هتل باید رعایت کنید، تا صداهایی که ‌هنگام اقامت خواب را از شما می‌گیرند.

خواب راحت
خواب راحت

نکاتی برای خواب راحت که هنگام رزرو هتل باید به آنها توجه کنید

  1. اطمینان حاصل کنید اتاق ساکتی را رزرو می‌کنید. دو خواسته معمول در هتل‌ها اتاقی در طبقات بالایی و دور از آسانسورها هستند.
  2. سعی کنید اتاقی که رزرو می‌کنید در اواسط راهرو باشد. این قسمت از طبقه معمولا به خاطر دوری از دستگاه یخساز، لاندری، خروجی‌ها و اتاق مسئولین نظافت، ساکتر هستند.
  3. اگر هتلی که در آن اقامت دارد سوئیت دارد، در آن طبقه اتاق بگیرید. این طبقات معمولا سقف بلندتری دارند در نتیجه هوای بیشتری در آنها جریان دارد.
  4. از رزرو اتاق هایی که استخر جلویشان دارند بپرهیزید. استخرها معمولا در شب مرکز تجمعات هستند و صدای انعکاس آب را نیز باید به آن اضافه کرد.
  5. اگر اتاقتان نزدیک محل سطلهای زباله است ساعت تخلیه آنها را بپرسید. اگر این زمان برای شما نامطلوب بود اتاقتان را تغییر دهید.
  6. از هتل‌هایی که تنها ۲ یا ۳ طبقه هستند اتاق بگیرید. این هتلهای با اینکه ممکن است منظره دلچسبی نداشته باشند، ساکتتر هستند. به خصوص اگر از پارکینگ دور باشند.

    تخت خواب مناسب
    تخت خواب مناسب
  7. سعی کنید اتاقی رزرو کنید که از سالن اجتماعات و قسمت های عمومی هتل دور باشد. سعی کنید ۲ یا ۳ طبقه فاصله داشته باشید تا از نرسیدن صدا اطمینان حاصل کنید.
  8. از هتل راجع به بازسازی و زمان اتمام آن سوال کنید. اتاق‌هایی که تازه بازسازی شده اند معمولا تمیزتر و بهترند. از طرفی اگر بازسازی هنوز ادامه داشته باشد بهتر از است نزدیک آن نباشید.
  9. می توانید از خدمات هتل (Room Service) بخواهید تا به شما ملحفه‌های کلفت بدهد. این ملحفه‌ها می‌توانند عایق‌های صدا و نور خوبی باشند.
  10. اگر سیگاری نیستید در نظر داشته باشید در اتاق‌های غیر سیگاری‌ها اقامت بگزینید.
  11. اگر مشکل کردن و کمر دارید از خدمات هتل بالش مناسب خودتان را بخواهید. اگر هتل نمی‌تواند نیاز شما را برطرف کند، بهتر است بالش مناسب را با خود ببرید.

همچنین…

  1. گوشگیر همراه خودتان داشته باشید. این ابزار مفید می‌توانند خواب راحت را برای شما که به صدا حساسید تضمین کنند.
  2. چشم بند خواب هم از وسایل ضروری سفر برای کسانی که نور اذیتشان می‌کند است. معمولا خدمات هتل این امکانات را دارند ولی در غیر اینصورت می‌توانید از آنها بخواهید.

    چشم بند خواب - خواب راحت در هتل
    چشم بند خواب – خواب راحت در هتل
  3. اگر نگران تمیزی هتلی که به آن سفر می‌کنید هستید می‌توانید کیف خواب با خود بردارید. می‌توانید با خود ملحفه و بالش تمیز بردارید.
  4. بهتر است اسپری خوشبو کننده همراه خود داشته باشید تا از بوی مطبوع خودتان لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

اشتباهات رایج در چک اوت هتل و راههای پیشگیری از آنها!

نکاتی ساده و خواندنی برای اقامتی هرچه بهتر در هتل

آمادگی برای رفتن به تخت خواب

  1. در تخت خوابتان مطالعه نکنید، غذا نخورید و کار نکنید. از تخت خوابتان برای کارهای دیگر جز خوابیدن استفاده نکنید.
  2. شبها شام سنگین و چرب نخورید. معده پری که در حال هضم یک وعده سنگین است می تواند خواب راحت را از شما بگیرد.
  3. نوشیدن دمنوش، چای بابونه یا نوشیدنی‌های گرم بدون کافئین خواب شما را تسهیل می‌کند. البته سعی کنید مقدار زیادی ننوشید وگرنه در میانه شب مجبورید دستشویی بروید.

    تخت خواب راحت در اتاق هتل
    تخت خواب راحت در اتاق هتل
  4. گوشی تلفن خودتان را خصوصا اگر در منطقه زمانی بسیار متفاوت از خانه‌تان هستید روی حالت سکوت بگذارید. ممکن است هنگام خواب راحت کسی با یک تماس بدموقع شما را از خواب بپراند.
  5. می توانید از ملاتونین استفاده کنید. ملاتونین هورمون تنظیم کننده ریتم خواب شبانه روزی است. خصوصا اگر درگیر مشکلات بدخوابی ناشی از پرواز یا جت لگ هستید، ملاتونین برای شما توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جت لگ یا پرواز زدگی چیست و چگونه می توان با آن مقابله کرد؟

درست قبل از به تخت خواب رفتن

  1. با گذاشتن نشان “مزاحم نشوید” (Do Not Disturb) می‌توانید به دیگران بگویید که نیاز به استراحت دارید. با این نشان معمولا کسی مزاحم خواب راحت شما نخواهد شد.
  2. گاهی نگرانی از اینکه مبادا فردا خواب بمانید، خواب راحت شب را از شما می‌گیرد. برای حل این مسئله می‌توانید از چند زنگ هشدار مختلف استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید از هتل بخواهید تا در ساعت مشخصی با تماس با اتاقتان شما را بیدار کند.
  3. یک دوش آب گرم، می تواند یک خواب راحت و عمیق را برای شما رقم بزند.

    خواب راحت در هتل
    خواب راحت در هتل
  4. دمای اتاق هتل را تنظیم کنید. طبق تحقیقات دما ۱۶ تا ۲۱ درجه بهترین دما برای خوابیدن هستند.
  5. درست قبل خواب تلویزیون نبینید و از کار کردن با گوشی هوشمند یا لپ تاپ بپرهیزید. نمایشگر این دستگاهها نوری آبی دارد که تحریک کننده عصبهای بینایی هستند. تحریک شدن این اعصاب می‌تواند خواب راحت را از شما بگیرند.
  6. از حرکات مدیتیشن که برای تسهیل فرآیند خواب طراحی شده اند استفاده کنید. مدیتیشن قبل خواب می‌تواند بدن شما را به حالت آرامش برساند و فرآیند خواب را تسهیل کند. می‌توانید از اپلیکیشن‌های مختلفی برای پیدا کردن این تمرینات استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

مدیتیشن چگونه می تواند کیفیت سفر شما را بهبود ببخشد؟

هنگامی که در تخت خواب هستید

  1. نفس عمیق بکشید و از استرس بپرهیزید. چند نفس عمیق و آرام در رختخواب عضلات شما را آرام می‌کنند.
  2. همیشه لازم نیست سر و صداها را گزارش دهید. دیوار هتل ها اصولا بسیار نازک هستند و کوچکترین صداها را عبور می‌دهند. احتمالا همسایه‌های شما هم نمی‌دانند صدای زیادی تولید می‌کنند. گاهی با یک روی دیوار زدن آرام به آنها می‌فهمانید که سر و صدایشان زیاد است. اگر دوست ندارید این کار را بکنید کافیست با خدمات تماس بگیرید و بخواهید به آن اتاق تذکر بدهند.

    تاثیر اتاق هتل در خواب راحت
    تاثیر اتاق هتل در خواب راحت
  3. اتاقتان را عوض کنید. تقریبا تمام هتل‌ها این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند که در صورت عدم رضایت از اتاق، آنرا عوض کنید. ممکن است در نگاه اول عوض کردن اتاق به نظرتان کاری پر زحمت بیاید. اما در نظر داشته باشید اگر خواب راحت نداشته باشید زحمتتان بیشتر می‌شود. مخصوصا اگر قرار است برای شبهای زیادی در آن هتل بمانید.
  4. اگر خوابتان نمی برد از تخت خوابتان خارج شوید. این یک راه بسیار مفید در هنگام سفر یا حتی در خانه است. به جای چرخیدن در رختخواب بهتر است در نور کم به مطالعه مجله‌ای که چالشی نباشد بپردازید. این کار به شما کمک می‌کند تا دوباره شانس خود را برای یک خواب راحت امتحان کنید.

 

منبع: اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×