بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » چگونه سفر سلامت و ایمنی را تجربه کنیم؟
ایمنی سفر
گوناگون

چگونه سفر سلامت و ایمنی را تجربه کنیم؟

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ 11۰1,480

داشتن سفر سلامت و حفظ ایمنی، موضوعی است که اگه مورد توجه قرار نگیرد، نه تنها لذت سفر را از بین می برد بلکه می تواند موجب ایجاد مشکلات جدی و جبران تاپذیری شود. به همین دلیل ایمنی سفر از اصلی ترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سفر کردن هم مثل هر کار دیگری نیاز به برنامه ریزی دارد. همان طور که پیش از سفر برای رزرو هتل و بلیط و سایر هزینه ها برنامه ریزی می کنید، پیش بینی تهمیدات مرتبط  با سلامتی و رعایت بهداشت هم ضرورت دارد. این موضوع زمانی از حساسیت بیشتری برخوردار می شود که کودک یا افراد سالمند نیز همراه داشته باشید.

به دلیل اهمیت این موضوع، در این مقاله به یادآوری نکاتی می پردازیم. امیدواریم با رعایت آن ها چه در طول مسیر و چه در هنگام اقامت در هتل، سفر شیرین تری را تجربه کنید.

مقاله مرتبط : “نکات مهم درباره وسایل سفر

مقاله مرتبط : “نکاتی پیرامون بهداشت هتل

سلامتی در سفر از ابعاد گوناگون قابل بررسی است. این موارد شامل:

کمک های اولیه در سفر
کمک های اولیه در سفر

۱- رعایت نکات بهداشتی

یکی از ساده ترین راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی، شستن دست ها است. اما ممکن است خارج از هتل همیشه دسترسی به آب و صابون نداشته باشید. در این مواقع همراه داشتن ژل ضد عفونی کننده یا دستمال های مرطوب آنتی باکتریال هم گزینه خوبی است. همچنین کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب را فراموش نکنید.

جعبه کمک‌های اولیه

یک کیف کوچک برای کمک های اولیه می تواند در مواقع ضروری موجب رفع نگرانی ها شود. همراه داشتن دارو های ضروری سفر مثل مسکن ها یا دارو های ضد آلرژی، ضد تهوع، پماد سوختگی، بانداژ و چسب زخم، قطره استریل چشمی و غیره در شرایط اورژانسی، ضروری است.

weblog them 3
تغذیه در سفر

۲- تغذیه سالم در سفر

بیشتر افراد ترجیح می دهند در طول سفر آشپزی نکنند. اما بهتر است در استفاده از غذای رستوران هتل یا رستوران های دیگر زیاده روی نکنید. پیشنهاد می کنیم حداکثر یک وعده در روز از غذای رستوران استفاده کنید. همچنین کمتر سراغ فست فود ها و غذا های چرب و پر کالری بروید. می توانید پیش از رزرو هتل، منوی غذا را نیز بررسی کنید.

نوشیدن آب هم از مواردی هست که گاهی ممکن است فراموش شود. بهتر است در طول سفر یک قمقمه یا بطری آب همراه خود داشته باشید تا نوشیدن را فراموش نکنید.

بهترین گزینه برای میان وعده، میوه و آبمیوه است. میوه ها هم ویتامین ها و هم آب مورد نیاز بدن را تامین می کنند. میوه ها می توانند مانع آن چه که اصطلاحا “آب به آب شدن” نامیده می شود، باشند.

سعی کنید در طول سفر خوراکی های ارگانیک مصرف کنید. علاوه بر این خوراکی های پروبیوتیک را هم فراموش نکنید.

۳- خواب کافی در سفر

داشتن خواب کافی و با کیفیت، در سفر نیز دارای اهمیت است. با این که شب زنده داری و بازی ها و گردش های شبانه لذت بخش است، اما پیشنهاد می کنیم استراحت و خواب کافی را فراموش نکنید و به میزان کافی در هتل یا محل اقامت خود استراحت کنید. بدن در شبانه روز به ۷ تا ۸ ساعت خواب نیاز دارد.

۴- سلامتی در مسیر سفر

برخی از نکات هستند که با توجه به وسیله حمل و نقل خود باید مورد توجه قرار دهید. این نکات بر اساس وسیله مسافرت شامل موارد زیر است:

سلامتی در هواپیما
سلامتی در هواپیما

سلامتی در هواپیما

برخی از افراد در طول پرواز با هواپیما، دچار مشکلاتی می شوند. این موضوع می تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع شود.

استفاده از ویتامین C و یا برخی دارو ها مانند آسپرین چند روز پیش از سفر می تواند مشکل را تا حدود زیادی حل کند. البته تجویز دارو حتما باید با مجوز پزشک باشد. همچنین در طول پرواز، آب خنک به مقدار کافی همراه داشته باشید. جویدن آدامس هم در کاهش مشکلات ناشی از پرواز موثر است.

سلامتی در قطار

به نظر بیشتر افراد قطار در مقایسه با اتومبیل، وسیله ای ایمن تر و راحت تر برای سفر است. در صورتی که در قطار دچار سرگیجهیا حالت تهوع می شوید، از مطالعه یا نگاه کردن به گوشی در هنگام حرکت به ویژه در صندلی هایی که خلاف جهت حرکت قطار هستند، خودداری کنید. پیشنهاد می شود در هر توقف قطار، حتما پیاده شوید و از هوای تازه استفاده کنید و کمی قدم بزنید.

weblog them 1
ایمنی سفر

سلامتی در سفر با اتومبیل

پیش از سفر با خودروی شخصی حتما خودروی خود را چک کنید و از سلامت آن مطمئن شوید.

به علاوه مواد غذایی و نوشیدنی فاسدنشدنی و آب معدنی به مقدار کافی همراه داشته باشید. همچنین برای ایمنی بیشتر، لباس کافی و پتو را فراموش نکنید.

از رانندگی در ساعات پر ترافیک به ویژه در طول شب خودداری کنید. هرگز در حالی که خسته و خواب آلوده هستید، رانندگی نکنید.

۵- پیش بینی محل اقامت و رزرو هتل

پیش بینی محل مناسب برای اقامت به ویژه در فصل هایی که شرایط جوی مناسب نیست بسیار ضروری است. به ویژه اگر کودک و یا افراد سالمند همراه شما هستند این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند. در نظر داشتن محل مناسبی برای اقامت و رزرو هتل، از ضروری ترین اقدامات پیش از سفر است.

 

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×