» شگفتی های جهان » مجسمه های جذاب و خلاق شهرهای مختلف دنیا که از دیدنشان سیر نمی شوید!
Mihai Eminescu, Onesti, Romania
شگفتی های جهان

مجسمه های جذاب و خلاق شهرهای مختلف دنیا که از دیدنشان سیر نمی شوید!

۲۴ شهریور ۱۳۹۸ 14۰1,790

مجسمه ها و ابنیه تاریخی و تمثیل های بسیار زیبای شهرهای جهان هرکدام یادآور داستانی در پس خود هستند. تعدادشان بسیار زیاد است اما معدودی از آنان به قدری زیبا هستند که نمی تواند از کنارشان ساده عبور کرد.

با ما در بلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا به تماشای چندتا از زیباترین مجسمه های جهان بپردازیم.

۱۱ مجسمه مطرح دنیا

مادیان های لاس کالیناس، تگزاس، آمریکا

 

The Mustangs of Las Colinas, Texas, USA
The Mustangs of Las Colinas, Texas, USA

مجسمه های مادیان های لاس کالیناس، تمثیلی فوق العاده از ۹ اسب برنزی که در یک حوض گرانیتی چهارنعل می دوند، بزرگترین مجسمه مربوط به اسب سواری در جهان است. این اثر هنری کم نظیر که توسط رابرت گلن ساخته شد، در سال ۱۹۸۴ در میدان ویلیامز، در مزکز شهر لاس کالیناس نصب شد.

پس از نصب، این مجسمه های زیبا به یکی از جاذبه های گردشگری اصلی شمال تگزاس بدل شد.

اسلحه گره خورده، نیویورک، آمریکا

Knotted gun sculpture, New York, USA
Knotted gun sculpture, New York, USA

این مجسمه عظیم نشانی از پویش علیه خشونت است. گره لوله اسلحه نمادی بسیار تاثیر گذار است. بخصوص امروزه که قوانین حمل و مالکیت اسلحه مورد بررسی هستند. این اثر پس از از پویش ضد خشونت موسسه ای غیر دولتی در جهت آموزش پیشگیری از خشونت در سال ۱۹۹۳ نصب شد. در حال حاضر ۱۶ نسخه از این اثر در جهان وجود دارند که ده تای آن در سوئد است.

مسافر، مارسی، فرانسه

Les Voyageurs, Marseilles, France
Les Voyageurs, Marseilles, France

هنرمند فرانسوی، برونو کاتالونو مجموعه ای چشم نواز از مجسمه های برونزی در شهر مارسی ساخته است. این مجموعه با نام “مسافران” تمثیل هایی واقعی از کارگرانی است که تکه هایی از بدنشان مفقود است.

این آثار هنری حتی با وجود نبود قطعه هایی از آنها باز هم زیبا هستند. اما همین قطعه های گمشده آنها هستند که این اثر هنری را خاص می کنند.

مقام رسمی ناشناخته، ریکیاویک، ایسلند

 

The Unknown Official, Reykjavik, Iceland
The Unknown Official, Reykjavik, Iceland

مجسمه مقام رسمی ناشناخته در سال ۱۹۹۴ توسط یک هنرمند مجسمه ساز آیسلندی بنام مگنوس توماسن ساخته شد. این اثر شاید شایان ذکر ترین مجسمه و اثر شهر باشد. شهرت آن به علت جزئیات جذاب این اثر هنری زیباست.

کوسه هدینگتون، آکسفورد، بریتانیا

 

Headington Shark, Oxford, Britain
Headington Shark, Oxford, Britain

اگر خانه ها را وسط اقیانوس می ساختند شاید کوسه ها درون سقفشان فرود می آمدند. برای دیدن این منظره می توانید به آکسفورد در بریتانیا و به خانه مجری سابق رادیو محلی، بیل هاین سفر کنید که از سال ۱۹۸۶ یک کوسه عظیم بر سقفش فرود آمده است.

کلپیز، گرانگماوس، بریتانیا

 

Kelpies, Grangemouth, UK
Kelpies, Grangemouth, UK

این سر اسب های جذاب، بیانگر تاریخ فوق العاده اسب ها هستند. هر کدام از این سرها که روکش استیل دارند و حدود ۳۰ متر ارتفاع آنهاست، ۳۰۰ تن وزن دارند. این مجسمه ها توسط اندی اسکات مجسمه ساز طراحی و ساختشان در اکتبر ۲۰۱۳ کامل شد.

یادبود نلسون ماندلا، آفریقای جنوبی

 

Memorial to Nelson Mandela, South Africa
Memorial to Nelson Mandela, South Africa

نلسون ماندلا چهره ای شناخته شده در جهان است و تاکنون مجسمه های زیادی از او ساخته شده. طبق بیانات مقامات آفریقای جنوبی این مجسمه ها نمادی مردی است که در تاریخ جاودانه شد.

یادبود نلسون ماندلا از ۵۰ ستون فولادی ساخته شده است. تنها در صورتی که از زاویه خاصی به این ستون ها بنگرید چهره ماندلا را خواهید دید. در غیر این صورت تنها توده ای از ستون های فولادی خواهید دید.

نیروی طبیعت

Force of Nature
Force of Nature

این عنوان مجموعه ای از مجسمه هاست که توسط لورنزو کوئین هنرمند ایتالیایی ساخته شده است. در این اثر زنی در حال نگه داشتن زمین با تکه ای پارچه است. این مجسمه در شهرهای زیادی از کشورهای جهان مانند بریتانیا، آمریکا، موناکو و سنگاپور وجود دارد.

مطالب مرتبط:

زیباترین هتل های جهان کدامند؟ ۱۱ هتل چشم نواز دنیا

۵ شهر متروک جهان! شهر ارواح کجاست؟

قدیمی ترین هتل های جهان؛ هتل یا جاذبه تاریخی؟

 

رهگذر ناشناس، ورکلاو، لهستان

 

The Monument Of An Anonymous Passerby, Wroclaw, Poland
The Monument Of An Anonymous Passerby, Wroclaw, Poland

این اثر یادمانی برای کشته شدگان، آسیب دیدگان و زندانیانی رژیم کمونیستی سالهای دور لهستان است. این یادمان در قسمت بسیار شلوغ شهر ورکلاو قرار گرفته است. مردم شهر بسیار برای این مجسمه و یادمان مردم آسیب دیده در آن زمان احترام قائلند. مردمی که در آن زمان نیز زنده بوده اند این داستان را تصدیق می کنند.

مردم رودخانه، سنگاپور

People Of The River, Singapore
People Of The River, Singapore

این اثر که در آن چند بچه در حال پریدن به رودخانه هستند یکی از خلاقانه ترین آثار جهان است. چنگ فا چنگ در مورد اثرش می گوید. “درک من از خلاقیت در خصوص یک مجسمه بخصوص، حالتی ذهنی است. این آگاهی من از حضورم، به اشکال و احتمالات نامحدود است.”

مرد آویزان، پراگ، چک

 

Man Hanging Out, Prague, Czech Republic
Man Hanging Out, Prague, Czech Republic

در اولین نگاه ممکن است فریاد بکشید و بگویید. “یکی به اون مرد اون بالا کمک کنه!” نترسید. این اثر، تمثیل مردیست که همواره بالای خیابان به چیزی شبیه ناودان آویزان است. این اثر هنری زیبا را هر کسی که پراگ سفر می کند باید ببیند.

میهای امینسکو، اونستی، رومانی

 

Mihai Eminescu, Onesti, Romania
Mihai Eminescu, Onesti, Romania

راههای مختلفی برای ساخت یک مجسمه وجود دارد. روش ساخته اثری که می بینید نیز بسیار خاص است. امینسکو شاعری رومانیایی بود. این اثر هم تنها از زاویه ای مشخص قابل مشاهده است. در ساعات خاصی از روز احساس می کنید این اثر نقاشی است که روی ابرها کشیده شده است.

ساختمان در حال غرق شدن بیرون کتابخانه ملی، ملبورن، استرالیا

 

Sinking Building Outside State Library, Melbourne, Australia
Sinking Building Outside State Library, Melbourne, Australia

جلوی کتابخانه ملی ملبورن، اثری عجیب از کتابخانه ای در حال غرق شدن در زمین وجود دارد. این اثر توسط شهرداری ملبورن و در قالب طرحی در راستای تکریم هنر ساخته شد.

 

منبع: اقامت ۲۴

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×