» گوناگون » ۵ شهر متروک جهان! شهر ارواح کجاست؟
بودی آمریکا
گوناگون

۵ شهر متروک جهان! شهر ارواح کجاست؟

۴ تیر ۱۳۹۸ 10۰1,754

شهرهای متروک امروز که با همه صنایع و جوامع و جمعیت پر رونقی که درگذشته داشتند، بار را بستند و رفتند، بهانه هایی شاعرانه از گذار زمانند. بعضی هیاهوی وهم آوری داشتند، بعضی تاریخی و تراژیک بودند و بعضی دیگر صرفا متروک شده اند. برای سفر به یکی از این شهر ها را برنامه ریزی کنید و از آرامش آن لذت ببرید.

ویلا اپکون آرژانتین

 

ویلا اپکون، آرژانتین

به ویلا اپکون- معروف به شهر غرق شده – خوش آمدید. این شهر زمانی یکی از مقاصد محبوب توریستی بود اما، در سال ۱۹۸۵، با شکسته شدن سدی در همان اطراف به طور کامل زیر سیلاب رفت و از روی نقشه محو شد. به مدت ۲۵ سال، شهر در زیر آب بود تا اینکه به تدریج بقایای شهر ویران شده، نمایان کرد. روزی این شهر مملو از هتل های باشکوه بود که اکنون متروک اند، ماشین هایی که زنگ زده اند، درخت های پوسیده در اطراف جاده و ساختمان های ویرانی که در هر گوشه از شهر به چشم می خورند.

پابلو نواک, تنها ساکن باقی مانده در این شهر است که فیلمی مستند با اقتباس از زندگی او ساخته شده. او به تنهاترین مرد جهان معروف است.

هامبرستون، شیلی

 

هامبرستون، شیلی

هامبرستون، شهری باستانی که زمانی مکانی پر رونق بوده است. وجه تسمیه این شهر، اسم مهندس شیمی بریتانیایی به نام جیمز هامبرستون است. وی با کشف نیترات پتاسیوم از دل کویر که بعدا در ساخت کود (کالای عمده صادراتی شیلی در قرن ۱۹) استفاده می شد، شهرت یافت. این شهر در حال حاضر متروکه است که دولت مسئولیت محافظت از آن را به عهده دارد و یکی از آثار تاریخی ثبت شده در یونسکو است.

هامبرستون، خانه اسکلت های ساختمانی زنگ زده پوشیده از گرد و غبار است، از سالن های تئاتر قدیمی گرفته تا استخری که از لاشه یک کشتی ساخته شده است. سفر یک روزه ایده آل با ماشین یا اتوبوس از شهر ساحلی ایکوییک شیلی که شما را به بازدید یکی از میراث کمتر شناخته شده شیلی میهمان می کند.

رئال دو کتوقس، مکزیک

 

رئال دو کتوقس، مکزیک

شاید به خاطر ساکنین اندکی که هنوز آنجا مانده اند نتوان آن را شهر ارواح خواند، اما رئال دو کتوقس به طور غیر قابل انکاری وحشتناک است. این شهر در رشته کوه سیرا دو کتوقس واقع شده است و به این خاطر به شهر ارواح مشهور شد که پس از سال ۱۹۰۰ و با افت شدید قیمت نقره (که پیش از این شهری متکی به استخراج از معادن نقره بود)، اکثر جمعیت آن کوچ کردند.

نکته دیگری که به فضای وهم آور این شهر می افزاید جاده منتهی به شهر است (تنها یک راه وجود دارد)؛ تونل ۲.۴ کیلومتری تنگ و تاریک و یک طرفه اوگاریو که تنها برای یک وسیله نقلیه جا دارد. وقتی به شهر رسیدید می توانید با بالا رفتن از خیابان های سنگ فرش شده شهر، به وسیله اسب تا دامنه کوه، جایی که خانه های متروک معدنکاران واقع شده بروید و حتی گشتی در معادن نیز بزنید.

کولمنسکاپ، نامیبیا

 

کولمنسکاپ، نامیبیا

کولمنسکاپ یکی از معروفترین شهرهای ارواح و متروک نامیبیا است. در اوایل قرن ۱۹ ، معدنکاران آلمانی در جستجوی الماس به این شهر رسیدند. مثل داستان بسیاری از شهرهای معدنی، این معدنکاران رفته رفته و با کاهش ذخایر معادن الماس در حدود سال ۱۹۵۰، شهر را ترک کردند. از آنها ساختمان هایی الهام گرفته از معماری آلمانی به جا مانده که اکنون به تپه های ماسه ای بیابانی تبدیل شده است که سرتاسر شهر را در بر گرفته است. بعضی از این بنا ها هنوز شرایط خوبی برای بازدید از این منظره فریبنده دارند.

بودی، آمریکا

 

بودی، آمریکا

در سال ۱۸۷۹، بودی شهری رو به توسعه دارای یک معدن طلا بود. شهری باشکوه با بیش از ۶۰ سالن بار و چند هزار نفر جمعیت که اکثر آن ها به دعوا و هفت تیر کشی مشهور بودند (هر روز مردم شهر از یکدیگر می پرسیدند که آیا کسی دیشب کشته شده یا نه). هرچند، یک دهه بعد ذخایر معادن تمام شدند و شهر خیلی زود متروک شد. از آن زمان، بودی به خوبی مورد مراقبت قرار گرفته و حتی جایزه میراث ملی برجسته در کالیفرنیا را دریافت کرده است.

جذابیت غرب وحشی همچنان در آن در جریان است؛ میان چمنزارهای اخرائی مجموعه ای از خانه های چوبی زهوار در رفته و اموال رها شده ی ساکنین پیشین شهر را خواهید یافت که به یادگار مانده اند.

Published by: booking.com

منبع: وبلاگ اقامت۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×