Fire Rainbows - تصاویر طبیعت
شگفتی های جهان

چندی از تصاویر طبیعت که دیدنشان نفس در سینه حبس می کند!

۳۱ شهریور ۱۳۹۸ ۰2,653

قدرت طبیعت همواره نوع بشر را تحت تاثیر قرار داده است. و هربار ما بیشتر به کوچک بودن خود در مواجهه با طبیعت پی می بریم. در این مقاله به نمونه هایی از تصاویر طبیعت می پردازیم که مو را به تنتان راست می کنند. با ما در وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا با چندی از بهترین تصاویر طبیعت شما را متحیر کنیم.

تصاویر طبیعت که تا به حال مثل آنها را ندیده اید

دریاچه سبز

Grüner See (The Green Lake) - عکس های طبیعت
Grüner See (The Green Lake) – عکس های طبیعت

دریاچه سبز در اتریش با آب شفاف و زمردینش یکی از زیباترین تصاویر طبیعت است. این دریاچه در طول سال از نظر عمق و اندازه تغییر می‌کند. در زمستان به حوضچه ای کوچک با عمق یک یا دو متر تبدیل می شود. این ناحیه یکی از محبوبترین مقاصد کوهنوردان به حساب می‌آید. در تابستان اما عمق آن به ۱۲ متر می‌رسد و اطراف خود را به زیر آب می‌برد. این دریاچه با کوه و جنگل احاطه شده و منظره کم نظیری را می سازد.

سایه خرس بزرگ

The ’Giant Bear’ Shadow - عکس های طبیعت
The ’Giant Bear’ Shadow – عکس های طبیعت

در روزهای آفتابی پاییز، سایه خرس بزرگی به آرامی از پشت کوه وایتساید در غرب کارولینای‌شمالی پدیدار می‌شود. این پدیده از ساعت ۵:۳۰ عصر و به شکل یک سایه کوچک شروع می شود که رفته‌رفته عظیم می شود. در نهایت پس از ۳۰ دقیقه سایه خرس بزرگی برایتان آشکار می شود. یکی دیگر از تصاویر زیبای طبیعت سالانه گردشگران زیادی را برای عکسبرداری از این پدیده جذب می کند.

مطالب مرتبط:

لیستی از مناظر سورئال که با دیدنشان مو به تنتان سیخ می شود!

از دیدنی های ایران که شباهت خاصی به دیدنی های محبوب جهان دارد

درختان پیله ابریشمی

Cocoon Trees - تصاویر طبیعت
Cocoon Trees – تصاویر طبیعت

 

این درختان پیله‌ابریشمی پس از واقعه وحشتناک سیل سال ۲۰۱۰ در پاکستان پدید آمدند. میلیونها عنکبوت برای فرار از سیل به این درختها پناه آوردند و بر همه شاخه‌های آنها تار بستند. تصاویر این پدیده به سرعت در اینترنت پخش شد و تعجب و حیرت همگان را برانگیخت.

بزها در درختهای آرگان

Goats in Argan Trees - عکس های طبیعت
Goats in Argan Trees – عکس های طبیعت

نه، چشمهایتان اشتباه نمی‌بیند! چیزی که در تصویر می بینید درختی پر از بز است! مراتع و چراگاههای زیاد از مناظر عادی در اطراف شهرههای مراکش است. دیدن بزهایی که از درختان آرگان برای خوردن میوه‌ها بالا می‌روند نیز به همان اندازه منظره‌ای تکراری است.

درختان آرگان ۸ تا ۱۰ متر رشد کرده و بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال عمر می کنند. با انکه این درختان تنه‌هایی خاردار و پیچ‌در‌پیچ دارند، بزها به بالا رفتن از آنها عادت کرده اند.

رودخانه رنگین‌کمان

The Rainbow River - تصاویر طبیعت
The Rainbow River – تصاویر طبیعت

رودخانه کانوکریستال در کلمبیا، درنیمه اول سال فرقی با رودخانه‌های دیگر ندارد. اما بین ماه جون و دسامبر حالتی رنگارنگ و شگفت‌انگیز پیدا می‌کند. جلبک های رودخانه با تغییر آب‌و‌هوا به رنگ‌های قرمز، آبی تیره، زرد، نارنجی و سبز درمی‌آیند. محلی ها این رودخانه را به نام رودخانه پنج رنگ هم می‌شناسند. این پدیده زیبا یکی دیگر از تصاویر طبیعت است که باید دید!

آتشفشان آبی

The Blue Volcano - عکس های طبیعت
The Blue Volcano – تصاویر طبیعت

آتشفشان کاوا ایجن در اندونزی، یکی از عجیب ترین پدیده های کره زمین به حساب می‌آید. این آتشفشان سولفاتی فعال از خود گازهای داغ و اشتعالزای گوگردی منتشر می کند. این گازهای پس از تماس با اتمسفر سرشار از اکسیژن زمین، شعله ای آبی رنگ تولید می‌کنند. میزانی از این گاز هم پس از خنک شدن در جو تولید نوعی گوگرد مذاب آبی رنگ ایجاد می کنند. دیدن این شعله ها در طول روز سخت است اما شبهنگام با نورشان منظره را روشن می‌کنند.

سنگ‌های متحرک دره مرگ

The Moving Rocks of Death Valley - عکس های طبیعت
The Moving Rocks of Death Valley – عکس های طبیعت

در دره‌ای جدا افتاده در آمریکا، شما شاهد یکی از بی نظیرترین تصاویر طبیعت خواهید بود. تکه‌های سنگی که به آرامی خاک نرم را طی می‌کنند و از خود ردی به‌جا می‌گذارند. دانشمندان از سال ۱۹۷۰ در حال مطالعه رفتار این سنگ‌های رمزآلود هستند. فرضیه آنها این است که نوعی انجماد و ذوب شدن قطعات کوچک یخ که در شب دور سنگها ایجاد میشوند سبب حرکت این سنگها هستند.

رنگین کمان‌های آتشین

Fire Rainbows - تصاویر طبیعت
Fire Rainbows – تصاویر طبیعت

در تابستان اگر خوش‌شانس باشید ممکن است متوجه ابرهایی شبیه به رنگین‌کمان در آسمان شوید. این پدیده را در اصطلاح رنگین‌کمان‌های آتشین می نامند. این اتفاق زمانی که خورشید بالاتر از زاویه ۵۸درجه در آسمان قرار می‌گیرد می‌افتد و به قوسهای دورخیز شناخته می‌شود. برای کسانی که در عروض جغرافیایی میانه زندگی می‌کنند، اواسط تابستان، بهترین فصل برای دیدن این پدیده است. شانس مشاهده این مورد از تصاویر طبیعت به عرض جغرافیایی و شرایط آب‌و‌هوایی بستگی دارد. دیگر عامل تاثیر گذار نیز حضور ابرهای سیروس هستند.

منظره مریخی نامیبیا

The Martian Landscape of Namibia - تصاویر طبیعت
The Martian Landscape of Namibia – تصاویر طبیعت

خوب البته این دقیقا منظره روی مریخ نیست اما بسیار به آن شبیه است. درختان مومیای آساسیا در پیش زمینه ای از بلندترین تپه‌های ماسه‌ای جهان منظره زیبایی را می‌سازند. این درختان با توجه به محیطی که در آنند کاملا خشک شده اند. این درختان تنها اسکلت باقی‌مانده از یک آبادی قدیمی است. این مورد از تصاویر طبیعت را می‌توان بهشتی برای عکاسان دانست.

طوفان های چرخنده

Rotating Thunderstorms - عکس های طبیعت
Rotating Thunderstorms – عکس های طبیعت

طوفان چرخنده که بسیار کمیاب است، نوع بسیار خطرناکی از طوفان هاست. این طوفان زمانی که هوای سرد و خشک با هوای گرم و گرمسیری برخورد می‌کنند اتفاق می‌افتد. این پدیده بیشتر در صحراهای آمریکا که به دره طوفان‌ها معروف است، اتفاق می‌افتد. به فرض اینکه در فاصله امنی باشید، این منظره تصویر فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

غارهای یخی عظیم

Giant Ice Caves - تصاویر طبیعت
Giant Ice Caves – تصاویر طبیعت

این غارهای عظیم کریستالی در یخچالهای طبیعی ایسلندی، از عجایب حیرت‌آور طبیعت‌اند. این غارهای فوق‌العاده در آیسلند نتیجه فعالیت های طبیعت در سالهای طولانی‌اند. دیواره‌های غارها با افزایش دما نازکتر می‌شوند و نور خورشید رنگ درخشان زیبایی به آنها می دهد. زیبایی این نمونه از تصاویر طبیعت خیره کننده است.

رنگین کمان روح

A ’Ghost Rainbow’ in Scotland - تصاویر طبیعت
A ’Ghost Rainbow’ in Scotland – تصاویر طبیعت

این هاله جادویی را “مه‌کمان” می‌نامند. این پدیده شبیه به رنگین کمان است اما انعکاس نور خورشید در قطرات باران دلیل آن نیست. بلکه این پدیده حاصل تعلیق قطرات آب در مه هستند. کوچک بودن این قطرات نسبت به قطرات باران باعث تار به نظر رسیدن این پدیده است. دیدن چنین اتفاقی بسیار فوق‌العاده است و این تنها در حالتیست که خورشید پشت سرتان قرار گرفته باشد.

 

منبع: اقامت ۲۴

۴.۲/۵ - (۵۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×