بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» شگفتی های جهان » داستان‌های جذاب در پشت صحنه مشهورترین آثار تاریخی جهان!
آثار تاریخی جهان
شگفتی های جهان

داستان‌های جذاب در پشت صحنه مشهورترین آثار تاریخی جهان!

۱۹ دی ۱۳۹۸ 21۰3,637

آیا تابحال به پشت صحنه‌های جذابی که ممکن است پشت ساخت هریک از آثار تاریخی جهان باشد فکر کرده‌اید؟ افراد همواره داستان‌ها جذاب زیادی برای تعریف کردن دارند. اما ساختمان‌ها و آثار تاریخی جهان نیز داستان‌های نهفته بسیاری در خود دارند. این روایات گاهی بسیار عجیب‌تر از داستان‌های علمی تخیلی نیز هستند! امروز با ما در وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا به روایت چندی از داستان‌های این آثار تاریخی جهان بپردازیم.

آثار تاریخی جهان
آثار تاریخی جهان

داستان جالب آثار تاریخی جهان!

لیست زیر تعدادی از مشهورترین بناهای تاریخی و مشهور جهان هستد که داستان‌های بسیار جالبی در پشت ساختن آثار تاریخی جهان وجود دارد. با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

قدیمی ترین هتل های جهان؛ هتل یا جاذبه تاریخی؟

برج ایفل – پاریس، فرانسه

برج ایفل -  Eiffel Tower
برج ایفل – Eiffel Tower

در هر تاریخچه‌ای که از برج ایفل مطالعه کنید خواهید یافت که فرانسوی‌ها در ابتدا از این برج فلزی عظیم که مانعی برای مناظر اطراف بود خوشنود نبودند. این برج تمام فلزی که در سال ۱۸۸۹ و در صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شده بود، چهره کلاسیک فرانسه را متحول کرد.

جالب است بدانید هنرمندان و روشنفکران فرانسوی در آن زمان بی علاقگی خود به این برج را طبق بیانیه‌ای به شرح زیر اعلام کردند. “ما، نویسندگان، نقاشان، مجسمه‌سازان، معماران و عاشقان زیبایی (تا بحال دست نخورده) پاریس، اعتراض خود را از اعماق قلب آکنده از خشم و به نام هنر و تاریخ فرانسه که در معرض خطر است، در قلب پایتخت، نسبت به برج بی‌مصرف و هیولایی برج ایفل اعلام می‌داریم.”

اهرام ثلاثه – جیزه، مصر

اهرام ثلاثه - The Pyramids of Giza
اهرام ثلاثه – The Pyramids of Giza

این اهرام بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت دارند و هنوز هم دقت بالا و نحوه ساخت این ابنیه توسط مصریان در هاله‌ای از ابهام است. اهرام ثلاثه بر سه ستاره انقلابین منطبق است و تالارها و تونل‌‍های زیادی دارد که تابحال باز نشده‌اند. (یا نتوانسته‌اند بازشان کنند.)

اهرام ثلاثه در اصل یک لایه درخشنده و صیقلی از جنس سنگ آهک داشته است. این تصویر، منظره‌ای خیره‌کننده و نمادی مناسب از شکوه و عظمت فرعونیان بدست می‌داده است. این اهرام از بلندی‌های فلسطین و یا حتی از فضا قابل مشاهده هستند. متاسفانه این لایه خارجی سنگی، توسط یک زلزله قوی در سال ۱۳۰۱ میلادی از بین رفت.

کولوسئوم – رم، ایتالیا

کولوسئوم - The Colosseum
کولوسئوم – The Colosseum

بنای مشهور کولوسئوم در صده اول میلاد مسیح ساخته شد و تا بیش از هزار سال بعد از آن ظاهر اصلی و ابتدایی خود که یک شاهکار معماریست را حفظ کرد. در میانه‌های قرن ۱۴، یک زلزله شدید در رم سبب ریزش بخشی از بنا، خصوصا در قسمت شرقی آن شد. پس از این، گاها از بقایای کولوسئوم برای ساخت بناهای جدید استفاده شد! با اینحال حتی بقایای آن همچنان از شاهکارهای معماری جهان به حساب می‌آید.

ساگرادا فامیلیا – بارسلون، اسپانیا

ساگرادا فامیلیا - The Sagrada Família
ساگرادا فامیلیا – The Sagrada Família

بنای شگفت انگیز ساگرادا فامیلیا از همان ابتدا برای نیایش در نظر گرفته شده بود. ساخت و ساز این کلیسای زیبا از سال ۱۸۸۲ آغاز شد. بر اساس محاسبات آنتونی گائودی، سازنده بنا، ساخت این سازه حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ سال طول خواهد کشید. طبق تصمیم مدیران این پروژه در آن زمان، هزینه‌های ساخت و ساز تنها از طریق صدقات مجاهدین تامین می‌شد و به همین دلیل کار اتمام آن بسیار بطول انجامید. خوشبختانه به لطف استفاده از تکنولوژی روز دنیا ساخت آن تا سال ۲۰۲۶ کامل خواهد شد. درست صد سال پس از مرگ معمار نابغه آن.

استون هنج – انگلستان

استون هنج - Stonehenge
استون هنج – Stonehenge

این بنای ۳۰۰۰ ساله با شکوه در سالزبری در کشور انگلستان واقع شده و سنگهایش از ولز آورده شده‌اند. دانشمندان همچنان اطلاعاتی در مورد چگونگی آورده شدن سنگ‌ها به این مکان در دست ندارند. علاوه بر این، غیر از حدس و گمان در مورد هدف قرار گرفتن این سنگها در اینجا و به این ترتیب نیز نظر قطعی وجود ندارد. البته این روزها اطراف بنا حصارکشی شده و گردشگران اجازه ورود با داخل آن را ندارند.

پارتنون – یونان

پارتنون - The Parthenon
پارتنون – The Parthenon

پارتنون معروف‌ترین بنای معماریست که از باستان برای ما برجای مانده است. این مقبره که به آتنا، خدای خرد در اساطیر یونان، منتسب است و بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد. این بنا چندین بار مورد انتقام‌جویی‌های ظالمانه، تلاش برای بازسازی، حمله نظامی، غارت، آتش‌سوزس، شلیک اسلحه و حتی تبدیل شدن به کلیسا و مسجد قرار گرفته است. متاسفانه این بنا امروزه در وضعیتی رو به نابودی به سر می‌برد.

پل لندن – لندن، انگلستان

لاندن بریج - London Bridge
لاندن بریج – London Bridge

پل مشهور و تاریخی لندن که روی تمس واقع شده است، از دوره امپراطوری روم تاکنون بارها تعمیر و بازسازی شده. ساختار این پل قدر به تحمل رهگذران و ماشین‌های عبوری که روز به روز افزایش می‌یابند را ندارد پس باید هر از چندگاهی تعمیر و بازسازی شود. آخرین بار این اتفاق در سال ۱۹۶۷ هنگامیکه شهرداری لندن این پل را به رابرت مک کولاچ فروخت.

از حقایق جالب دیگر در مورد پل لندن یا لاندن بریج، اشتباه گرفتن آن با پل تاور یا تاور بریج، دیگر پلی که بروی تمس قرار گرفته، است. تاور بریج پلیست که در اواخر قرن ۱۹ ساخته شد و به به خاطر برجهای دوقلوی طرح گوتیک آن معروف است. حتی این جک بین مردم رد و بدل می‌شود که خریدار آمریکایی لاندن بریج فکر می‌کرده که دارد تاور بریج با دو برج زیبا و ویژه‌اش را می‌خریده.

مجسمه آزادی – ایالات متحده

مجسمه آزادی - The Statue of Liberty
مجسمه آزادی – The Statue of Liberty

فردریک آگوستو بارتولی، سازنده مجسمه، از صورت مادرش و بدن همسرش برای تراشیدن این مجسمه الهام گرفته است.

قرار نبود مجسمه آزادی سبز باشد. این نشانه‌ای از خراب شدنش است. جنس زیرساخت مجسمه از آهن است اما لایه رویی آن از جنس مس است که در طول زمان زنگ زده و سبز شده است. البته این لایه سبزرنگ از تخریب و زوال بیشتر آن جلوگیری می‌کند. در اصل، رنگ مجسمه به رنگ مسی بود.

مجسمه‌های موآی – جزیره ایستر، شیلی

مجسمه‌های موآی - Moai Statues
مجسمه‌های موآی – Moai Statues

جزیره ایستر، از قلمرو کشور شیلی، در اقیانوس آرام واقع شده و مجسمه‌های موآی تنها بازمانده از فرهنگی مردمی که روزی آنجا زندگی می‌کردند است. این سرهای کنده‌شده بر سنگ یادآوری دیگر است تا بفهمیم انسان‌های نخستین خیلی هم عقب افتاده نبوده‌اند. این مجسمه‌ها که سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کنند از خاکستر آتشفشانی ساخته شده اند.

منبع: اقامت ۲۴

۴.۵/۵ - (۱۲۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×