» دانستنی‌های سفر » گیاهخواری در سفر و مسافران گیاهخوار
رژیم گیاهی در سفر
دانستنی‌های سفر

گیاهخواری در سفر و مسافران گیاهخوار

۲۶ مرداد ۱۳۹۸ 10۰1,709

سبک زندگی و عادات غذایی بر نحوه سفر کردن ما تاثیرگذار هستند. گاهی برخی از سفر ها به منظور لذت بردن از خوراکی ها و غذاهای مقصد صورت می گیرند. گیاهخواری هم یکی از عادت هایی است که بر چگونی سفر ما تاثیر می گذارد. گیاهخواری در سفر، برای برخی از ما، اصلی ترین دغدغه و یکی از مواردی است در انتخاب مقصد سفر نقش مهمی دارد.

در رژیم غذایی گیاهخواری، هیچگونه فراورده ها و محصولات حیوانی وجود ندارد. گوشت، لبنیات، تخم مرغ و محصولات ژلاتینی از جمله موادی هستند که در این رژیم وجود ندارند. اما با حذف محصولات و مواد غذایی حیوانی، مواد دیگری با خواص غذایی بالا هستند که می توانند جایگزین خوبی باشند.

گیاهخواری در سفر
گیاهخواری در سفر

اما رژیم غذایی خاص و گیاهخواری در سفر شاید نیاز به ملزومات و برنامه ریزی هایی از قبل داشته باشد. ممکن است همیشه مواد غذایی مطلوب گیاهخواران در دسترس نباشد یا به سختی بتوان آن را تهیه کرد. اما در نظر گرفتن برخی نکات، می تواند شما را از سردرگمی و گرسنگی نجات دهد. آیا می دانید به عنوان یک وگان، چه اقداماتی موجب می شود تا سفر لذت بخش و راحتی داشته باشید:

مطلب مرتبط: لیست شگفت انگیز ترین غذاهای دنیا

گیاهخواران در سفر
گیاهخواران در سفر

اقدامات لازم برای سفر گیاهخواران

۱- انتخاب یکی از مقاصد سفر ایده آل برای گیاهخواری

برخی از شهر ها یا کشور ها، مقاصد جذابی برای وگان‌ها محسوب می شوند. برخی از مقاصد هم برای همه افراد با هر نوع رژیم غذایی، دارای رستوران ها و امکانات مطلوبی هستند. برای مثال بیشتر شهر های بزرگ امریکا و کشور های آسیایی به ویژه هندوستان و بوتان رستوران ‌های متعددی با کیفیت بالا برای هر نوع رژیم غذایی وجود دارد.  علاوه بر این، فرهنگ برخی از کشور ها، منطبق با رژیم گیاهخواری است و درک روشنی از این نوع رژیم وجود دارد. سنگاپور، تایوان، اسکاتلند، تایلند، ایتالیا از مطلوب ترین مقاصد سفر برای گیاه خواران هستند.

 ۲- رزرو هتل ها و تور های مناسب

در مجموع، هتل ‌هایی که به سلامتی مسافران اهمیت می دهند و الگو های سالمی برای پذیرایی دارند، غذاهای مطلوبی برای مسافران گیاهخوار سرو می کنند. همچنین بعضی از هتل ها در دنیا هستند که رژیم های گیاهخواری را تبلیغ می کنند و از وگان ها به خوبی پذیرایی می کنند.

برخی کشتی های تفریحی هم دارای منوی غذاهای گیاهی و مطابق با رژیم غذایی گیاهخواری هستند. برخی از این کشتی ها عبارتند از: کروز کریستال، ریجِنت سون ‌سیز، کروز یونی ‌ورلد ریور و کروز وایکینگ ریور.

۳- استفاده از اپلیکیشن ها و وبسایت های راهنما

برخی سایت ها می توانند مشاور خوبی برای پیدا کردن رستوران های مناسب برای گیاهخواری باشند. برای مثال سایت  Happy Cow  اطلاعات مفیدی در رابطه با رستوران ‌های گیاهخواری در سراسر دنیا در مقاصد شهری و یا مقاصد دور افتاده ارائه می ‌دهد. همچنین این سایت می تواند نزدیک ‌ترین رستوران‌ ها را بر اساس موقعیت شما، نشان دهد. از دیگر سایت‌ های قابل مراجعه به این منظورمی توان به Yelp و Eater اشاره کرد.

علاوه بر این اپلیکیشن هایی هم هستند که به شما اطلاعات کاربردی ارائه می دهند. شما می‌ توانید به راحتی اپلیکیشن های مرتبط را به صورت رایگان بر روی گوشی ‌های آیفون و اندروید خود نصب کنید.

به علاوه، برخی شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام یا پینترست هم می توانند جزئیات خوبی در این رابطه ارائه دهند و مشاور خوبی برای شما با رژیم گیاهخواری باشند. جستجوی هشتگ های مرتبط، با زبان های گوناگون، یکی از راه هایی است به ما کمک می کند تا مکانی مناسب را پیدا کنیم.

مطلب مرتبط: بهترین اپلیکیشن های مترجم سفر

به طور کلی اپلیکیشن ها و سایت های مربوط به گیاهخواری شامل:  Happy Cow، Vegan Xpress، Vegman، AirVegan، VeganXpress، Veganagogo، Vegan Yum Yum،Go Vegan و Day Vegan Kickstart .

مطلب مرتبط: اپلیکیشن های سفر ایرانی را می شناسید؟

آشپزی گیاهی در سفر
آشپزی گیاهی در سفر

۴- همراه داشتن تجهیزات لازم

بهترین اقدام برای سفر گیاهخواران این است که مواد، ملزومات و تجهیزات لازم را برای تهیه غذا همراه داشته باشند. برای رژیم گیاهخواری، گزینه های متعددی وجود دارد، اما حتی هنگامی که گزینه‌ های محدود تری دارید یا امکان آشپزی نیست، پودر های پروتئین، میوه‌ های ‌خشک‌، غذا های آماده، مغز ها و جوانه ها می توانند گزینه های مفید و مناسبی برای گیاهخواران باشند.

۵- انتخاب مقاصد جذاب برای گیاهخوارن با رستوران های گیاهی

برخی از جذاب ترین مقاصد سفر برای گیاهخواران شامل:

رستوران های گیاهی
رستوران های گیاهی

۱-        سنگاپور

سنگاپور مقصدی منحصر به فرد برای مسافران گیاهخوار است. رژیم غذایی گیاهخواری در میان مردم این کشور محبوبیت بالایی دارد و همین موضوع این کشور را تبدیل به بهترین مقصد گردشگری برای گیاهخواران کرده است. کیفیت بالا و تنوع غذا های گیاهی و ارگانیک، گزینه ای است که گردشگران بسیار وسوسه انگیز است. شامی کباب، پیتزا و برگر های گیاهی خوشمزه، بخشی از منو های هیجان انگیز رستوران های سنگاپور است. به علاوه در فروشگاه های این کشور هم غذا های آماده گیاهی زیادی به فروش می رسد.

مطلب مرتبط: سفر کجا برویم؟ راهنمای انتخاب مقصد سفر

۲-      تایلند

منو های رستوران های چیانگ مای، با انواع غذا های گیاهی هندی و تایلندی پر شده است. چیانگ مای از مقاصد گردشگری محبوب در جنوب شرقی آسیا است. از جمله خوراکی های جذاب این رستوران ها شامل سالاد گل موز، نودل با سس فلفل و سبزیجات مختلف است.

۳-     تایوان

از دیگر مقاصد گردشگری برای گیاهخواران، تایپه پایتخت تایوان است. غذاهای گیاهی متنوع و هیجان انگیزی در رستوران های تایپه سرو می شود از جمله نودل اودون، توفوی کنجد، و انواع برنج، انواع نان وافل تهیه شده از شیر بادام و ساندویچ سبزیجات. در اکثر رستوران ها و کافه های این شهر غذا های گیاهی سرو می شود.

۴-     آلمان

در برلین، پایتخت آلمان هم رستوران ها و کافه های بسیاری وجود دارند که غذا های مخصوص گیاهخواران سرو می شود. تنوع بالای منو ها شامل انواع نان، سالاد، سوپ و شیر های شما را وسوسه می کند که در طول اقامت در برلین، وعده های غذایی خود را در رستوران ها و کافه ها صرف کنید.

رژیم گیاهی در سفر
رژیم گیاهی در سفر

۶- انتخاب محل اقامت دارای آشپزخانه

اگر اقامتی چندروزه دارید و محل اسکان شما رستوران مخصوص گیاه خواران ندارد و یا شهر و منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنید دارای امکانات برای افراد وگان در آن موجود نمی‌باشد، بهتر است محلی را برای اقامت انتخاب کنید که دارای آشپزخانه باشد تا بتوانید خودتان هرغذایی که دوست دارید را آماده نمایید.

۷- یادگیری کلمات و جملات مورد نیاز

در بعضی مناطق واژه‌ای برای تعریف گیاه خواری وجود ندارد و شاید نتوانید برای انتخاب غذا به درستی ارتباط برقرار کنید. بهتر است قبل از سفر تحقیقی انجام دهید و معادل کلمات گوشت، مرغ، لنیات و دیگر محصولات ممنوع در گیاه خواری را فرا بگیرید تا در صورت نیاز بتوانید از آن‌ها استفاده کنید و به طرف مقابل منظور خود را برسانید.

۸- خرید از بازارهای محلی

خرید از بازارهای بومی و محلی می‌تواند تفریحی جذاب باشد و همچنین در این بازارها انواع محصولات گیاهی تازه و باکیفیت خوب را می‌توانید خریداری نمایید.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×