» گوناگون » سفر انفرادی یا سفر گروهی ؛ کدام سبک سفر برایتان بهتر است؟ (بخش دوم)
solo travel photo4
گوناگون

سفر انفرادی یا سفر گروهی ؛ کدام سبک سفر برایتان بهتر است؟ (بخش دوم)

۱۳ تیر ۱۳۹۸ 12۰1,644

وقتی از سفر صحبت می کنیم، حرف از سفر انفرادی برای بار اول شاید به نظر سخت و خسته کننده بیاید. همه باید حداقل برای یک بار در زندگیشات، سفر انفرادی را تجربه کنند. مهم نیست این سفر انفرادی برای دو روز باشد یا برای دو سال. هیچ چیز لذت بخش تر از گشتن در کوچه پس کوچه های یک مقصد خارجی برای یافتن محل اقامتتان نیست. سفر انفرادی شیوه ای بسیار پند آموز برای تمام سنین است.

سفر انفرادی
سفر انفرادی

اولین چیزی که متوجه آن خواهید شد، افزایش چشمگیر اعتماد به نفستان است. تازه هنگامی که به خانه باز می گردید متوجه کار فوق العاده ای که انجام داده اید می شوید. وقتی متوجه می شوید که به تنهایی این کار را کردید، اعتماد به نفستان افزایش می یابد و ذهتان به این درک می رسد که توانایی انجام هر کاری را دارید.

سفر انفرادی مناسب چه نوع افرادی است؟

تنها سفر کردن برای رشد شخصی شما فوق العاده است. اگر آماده ی یک ماجراجویی جدید بدون حمایت عزیزان و نزدیکانتان هستید، امسال به خودتان یک سفر انفرادی بدهکارید. مهمترین نکته اینتست که خود را برای شرایط سخت، گم شدن آماده کنید و یاد بگیرید که چگونه از تنهایی خود لذت ببرید.

شاید به نظر دلهره آور بیاید ولی به شما قول می دهیم این کار به شما جرات جدا شدن از ساحل امنتان را می دهد. تجربه های آموزنده و فراموش نشدنی زیادی در آشنایی با افراد جدید، خوردن غذاهای متفاوت و کشف مقاصد نو توسط خودتان وجود دارد.

بهترین نکته تنها سفر کردن اینست که متوجه می شوید که قادر به انجام کارهایی هستید که فکر می کردید از شما بر نمی آید. شما بر شرایطی چیره خواهید شد که هرگز به بودن در آن موقعیت ها فکر نکرده بودید – مثلا تنها غذا خوردن در رستوران.

سفر انفرادی
سفر انفرادی

اگر برای اولین سفر انفرادیتان اضطراب دارید یا از انتخاب مقصد مطمئن نیستید، با افرادی که قبلا این کار را کرده اند مشورت بگیرید، در هاستل ها اقامت کنید و در شروع با یک تور کوتاه همسفر شوید. اینگونه با آدم های جدید آشنا می شوید و می توانید از توصیه هایشان استفاده کنید.

برای سفر انفرادی چقدر باید هزینه کنم؟

خطاب به همه ی کسانی که تنها سفر می کنند؛ مراقب باشید. طی سفرها، همیشه ممکن است هزینه های پیش بینی نشده ای از قبیل بلیط قطار یا هواپیما گران، بلیط موزه گران و یا مالیات های هتل یا فرودگاهی هنگام خروج از بعضی کشور ها برایتان پیش آید. البته این هزینه های ممکن است در سفر های گروهی هم پیش بیایند اما ماهیت تنها سفر کردن اینگونه است که شمارا در شرایط غافلگیری قرار می دهد. توقع غافلگیری را داشته باشید.

با یک برنامه ریزی دقیق و استفاده از اطلاعات منابع (بلاگ ها، راهنمایان سفر، دوستان و خانواده) می توانید بودجه خود را برای یک سفر انفرادی به طور موثری اختصاص دهید.

سفر انفرادی
سفر انفرادی

بهترین مکان ها برای سفر انفرادی

شما می توانید به هرچه می خواهید برسید، پس هرکجا می تواند بهترین مکان برای سفر انفرادی شما باشد. برای مثال، سفر به هند می تواند زندگی شما را کاملا دستخوش تغییر کند، و طی سفرها درس های فوق العاده ای نهفته اند که هیچ کجای دیگر مثالشان را نخواهید یافت. برای اولین سفر لازم است خود را برای روبرو شدن با تفاوت فرهنگی جامعه میزبان آماده کنید. پس شاید بهتر باشد اولین سفرتان، سفر انفرادی نباشد.

البته اگر با سفر انفرادی به هند راحتید حتما این کار را بکنید! ما جلوی شما را نمی گیریم. فقط پیش از سفر حتما راجع به همه جوانب تحقیق کنید.

سفر انفرادی
سفر انفرادی

چه وسایلی برای سفر انفرادی نیاز دارم ؟

همانطور که در بالا گفتیم – بهتر است وسایلتان مختصر و مفید باشد! هرچند اگر تنها سفر می کنید بهتر است چند چیز بخصوص را حتما با خود به همراه داشته باشید.

در سفر انفرادی مهم است که در نظر داشته باشید که بعضی اوقات ممکن است به فروشگاه برای خرید ملزومات یا دارو دسترسی نداشته باشید. برای مواقع ضروری نیاز است چند وسیله بخصوص را همراه خود داشته باشید. بعضی از این ضروریات عبارتند از دارو (طبق نسخه ای که برایتان تجویز شده)، مسکن، داروی ضد اسهال، حوله کوچک، مبدل مسافرتی، اسپری حشرات و شاید حتی یک تسویه آب آنی. همه ی این وسایل به راحتی در یک کوله پشتی جا می شوند پس بهتر است چمدانتان را در خانه بگذارید. به هرحال شما به راحتی سفر گروهی وسیله حمل نقل نخواهید داشت پس بهتر است سبک سفر کنید.

منبع : اقامت۲۴

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×