» گوناگون » سفر تنها : بهترین نکات
تنها سفر کردن
گوناگون

سفر تنها : بهترین نکات

۱۲ خرداد ۱۳۹۷ 10۰1,622

تنها سفر کردن شاید در مرحله اول برای مسافرانی که همیشه به همراه دوستان و یا خانواده شان سفر می کردند، یک موضوع سخت و حتی ترسناک به نظر برسد، ولی در واقع اینطور نیست. تنها سفر کردن در کنار تمام دلهره ها و تردید هایتان برای شروع سفر، مزیت هایی دارد که برای رشد فردی شما یکی از موثر ترین روش ها به شمار می رود.

در وبلاگ اقامت ۲۴ درباره “مزایای تنها سفر کردن” صحبت کردیم و امروز تصمیم داریم در این مطلب شما را با نکات مهمی که در هنگام تنها سفر کردن، باید به آنها توجه داشته باشید آشنا کنیم.

در اولین قدم برای تنها سفر کردن، باید به شما بگوییم که اگر تصمیم دارید تنها سفر کنید، باید خودتان را برای رویارویی با همه اتفاق های پیش بینی نشده که در هر نوع سفری ممکن است رخ بدهند آماده کنید و با کوچک ترین مشکلی به خودتان ترس راه ندهید. رعایت نکات مهمی که در ادامه به شما ارائه می کنیم می تواند تا حد زیادی در تنها سفر کردن یاری تان کند.

به زمان رسیدن به مقصد تان توجه کنید

بهتر است در زمان خرید بلیط هواپیما، به زمان رسیدن تان به فرودگاه مقصد و همینطور زمان تحویل هتل تان توجه کنید. اینکه در تاریکی شب به یک شهر یا کشور جدید برسید آن هم زمانی که بدون همسفر و تنها هستید، می تواند به دلیل بی اطلاعی از شرایط، برایتان سخت باشد. حتی اگر تصمیم دارید برای صرفه جویی در هزینه های سفرتان با خرید پرواز ارزان تر سفر کنید و شب به مقصد برسید، به شما توصیه می کنیم حتی با خرید بلیط با هزینه بیشتر، طوری سفر کنید که زمان رسیدن تان به مقصد، در طول روز باشد، چون هیچ چیز مهمتر از امنیت تان در سفر نخواهد بود.

 

بیشتر بخوانید : “۷ اشتباه رایج در سفر که باعث پشیمونی میشه

 

تنها سفر کردن

 

تحت هر شرایطی اعتماد به نفستان را حفظ کنید

اعتماد به نفس داشتن تحت هر شرایطی می تواند به دادتان برسد. تصور کنید درست زمانی که گیج و سردرگم در میان کوچه و خیابان های مقصدتان می گردید، با ترس درون چهره تان، توجه هر کسی را به خود جلب می کنید و همین موضوع می تواند شما را تبدیل به یک طعمه عالی برای دزدها و کلاهبردار ها کند. در صورتی که می توانید با اعتماد به نفس کامل، آرامش تان را حفظ کنید و اجازه ندهید ترس در ظاهرتان پیدا شود و به راحتی مسیرتان را پیدا کنید.

تنها سفر کردن

 

شب گردی را کنار بگذارید

در سفرهای دوستانه و یا گروهی، می توانید تا جایی که می توانید از تفریحات شبانه و شبگردی لذت ببرید، ولی در هنگام تنها سفر کردن باید تا جایی که می توانید گشت و گذارهایتان را در روشنایی روز انجام دهید. در رابطه با این موضوع بهتر است در هنگام رزرو هتل نیز راجع به امنیت منطقه ای که هتل مورد نظرتان آنجا قرار گرفته است نیز تحقیق کنید و اگر تفریحات شبانه برایتان جذاب هستند، برای رزرو هتل گزینه هایی را انتخاب کنید که در مناطق توریستی قرار دارند و تا پاسی از شب، برنامه های خوشگذرانی و دورهمی های شبانه درونشان پابرجاست.

تنها سفر کردن
در سفرهای انفرادی، تا جایی که می توانید گشت و گذارهایتان را در روشنایی روز انجام دهید

 

چند اصطلاح کاربردی از زبان مقصدتان یاد بگیرید

اگر تصمیم دارید به کشور جدیدی سفر کنید، یاد گرفتن چند اصطلاح کاربردی از زبان کشور مقصد، می تواند در ارتباط برقرار کردن با افراد محلی و یا در مواقع ضروری، حسابی به دردتان بخورد. برای مثال همین سلام و یا تشکر کردن به زبان محلی باعث می شود که مردم منطقه با مهربانی بیشتری با شما رفتار کنند.

تنها سفر کردن

 

راجع به مقصد سفرتان حسابی تحقیق کنید

این روزها با وجود اینترنت و سایت های گردشگری، می توانید اطلاعات کاملی راجع به مقصد سفر و باید و نبایدهای شهرها و کشورهای مختلف به دست آورید و ناخواسته اشتباهی مرتکب نشوید که دچار دردسر شوید . این موضوع هم می تواند در آشنایی با فرهنگ و رسوم شهر مورد نظر و هم راجع به انتخاب منطقه های مناسب برای رزرو هتل راهنمای شما باشد.

 

بیشتر بخوانید : “از نظر طب سنتی، چگونه سفری سالم داشته باشیم؟

 

انتخاب سایتی مطمئن برای رزرو هتل در سفر

برای رزرو هتل با قیمت مناسب، بهتر است دنبال سایت های رسمی و معتبر بگردید تا با آرامش خاطر سفر کنید و بابت اقامت تان در طول سفر نیز نگرانی نداشته باشید. سامانه اقامت ۲۴ به عنوان اولین و تنها مرکز ملی رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کل کشور، به شما این امکان را می دهد که با مقایسه قیمت و خدمات هتل های مقصدتان، بهترین گزینه را برای رزرو هتل انتخاب کنید.

 

بیشتر بخوانید : “چطور در هزینه رزرو هتل صرفه جویی کنیم؟

 

سفر
برای رزرو هتل با قیمت مناسب، بهتر است دنبال سایت های رسمی و معتبر بگردید

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×