» گوناگون » سفر گروهی یا سفر انفرادی؛ کدام سبک سفر برایتان بهتر است؟ (بخش اول)
سفر گروهی
گوناگون

سفر گروهی یا سفر انفرادی؛ کدام سبک سفر برایتان بهتر است؟ (بخش اول)

۱۲ تیر ۱۳۹۸ 7۰1,681

می دانیم که می خواهید به جاده بزنید و یک اکتشاف تازه را شروع کنید. اما گاهی وقتی هیچ کدام از دوستان، آشنایانتان و اعضای خانوادتان یا حتی دوست دوستتان نمی خواهد با شما بیاید. پس چه می کنید؟ آیا تنها سفر خواهید کرد؟ یا با یک تور سفر را آغاز خواهید کرد؟ زمان آن رسیده است که با مقایسه سفر گروهی و سفر انفرادی دریابیم کدام یک برای ما بهتر است.

سفر گروهی
سفر گروهی

سفر گروهی چیست؟

به طور خلاصه، ما در مورد یک تور پیاده در شهر رم یا تجربه ای نیم روزه در ارتفاعات اسکاتلند با یک گروه کوچک حرف نمی زنیم. وقتی از “تور” سخن می گوییم، صحبت از سفر گروهی و چند روزه است. راه های زیادی برای توصیف یک گشت چند روزه وجود دارد و به تورها  و فعالیت هایی که به صورت گروهی و طی چند روز انجام می شود اتلاق می شود. تورهای ماهی گیری، تورهای کوهنوردی، تورهای مربیگری، تورهای قایق سواری رودخانه و… از این دست اند.

مقاله مرتبط :” آداب سفر گروهی

در واقع تورهای چند روزه به تورهای اتوبوسی دور اروپا -که اتفاقا برای کسانی که محدودیت زمانی دارند و می خواهند با افراد جدید آشنا شوند راه خوبیست- ختم نمی شود. شما باید با توجه به بودجه سفرتان و سلیقتان در انتخاب مقصد تصمیم بگیرید که کدام نوع سفر برای شما بهتر است.

چه نوع افرادی بهتر است با تورهای گروهی سفر کنند؟

قرار نیست بگوییم سفر گروهی برای همه مناسب است (حتی اگر فکر کنیم درست است)، اما بهتر است به این سوال در دو قسمت پاسخ دهیم.

اولا، هر نوع مسافری می تواند به یک سفر گروهی ملحق شود از آنجایی که این تجربه ای برای عموم است – کافیست با در نظر گرفتن انتخاب هایتان گزینه ای که برای شما بهتر است را انتخاب کنید. دوما، باید برای خودتان معلوم کنید هدفتان از کسب این تجربه چیست و چگونه می خواهید آن را انجام دهید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که با بلیط یکطرفه سفر می کنید و یا می خواهید برای همیشه مسافر ناکجا آباد شوید، شاید سفر گروهی اولین گزینه مورد نظرتان نباشند. ممکن است وقتی دارید با همان مدل اکتشافانه خودتان سفر می کنید، برای تنوع یه یک تور کوتاه اضافه شوید و با افراد جدید آشنا شوید. حتی ممکن است با یکی از این افراد برای ادامه سفرتان همراه شوید.

سفر گروهی
سفر گروهی

اگر برای آشنایی با آدم های جدید حاضرید، به تخصص راهنمای گردشگریتان اعتماد کنید، برنامه ریزی برای رسیدن از نقطه A به B  را کنار بگذارید و به تور گروهی اضافه شوید. اگر هم تنهایی خودتان را ترجیح می دهید و یا دوست دارید با فرد خاصی سفر کنید شاید سفر گروهی انتخاب خوبی برای شما نباشد. همینقدر که ذهن خود را با این جمله که “من هیچوقت با تور گروهی سفر نخواهم کرد” محدود نکنید، برای ما کافی است.

برای سفر گروهی چقدر باید هزینه کنم؟

بودجه سفر سوالی است که جوابش تا همیشه غیر ممکن است. البته برای رزرو یک سفر گروهی احتمالا باید پول بیشتری از تنها سفر کردن بپردازید. اما، خوبی این قضیه این است که با رزرو یک تور گروهی پیش از سفر خیال شما از بابت هزینه های اقامت، غذا، حمل و نقل و فعالیت های سفر راحت خواهد شد که به این معناست که برای بودجه تنها کافیست بر هزینه های اضافیتان تمرکز کنید.

مهمتر اینکه، گاهی راهنمای تور برای بعضی از فعالیت های مازاد تور برای شما تخفیفی می گیرد که احتمالا در سفر تنهایی قادر به انجام آن نبودید.

سفر گروهی
سفر گروهی

در این حالت شما بودجتان را بر اساس رستوران، موزه و یا مکان تاریخی که می خواهید از آن بازدید کنید تنظیم خواهید کرد، بدون نگرانی از هزینه های غذا و اقامت. اگر به آسیا سفر می کنید، هزینه هایتان نسبت به سفر به بعضی از قسمت های اروپا (مثلا نروژ، دانمارک، ایسلند) به طور قابل توجهی کمتر خواهد بود.

بسته به توری که رزرو کرده اید هزینه های یک روز سفرتان چیزی حدود ۲۰ تا ۴۰ دلار می شود، در حالیکه توری مشابه در کشورهای اروپایی ذکر شده چیزی بیش از ۶۰ تا ۱۰۰ دلار برای هر روز برایتان هزینه خواهد داشت. اگر به خرید اعتیاد دارید این مبلغ دو، سه و یا حتی چهار برابر خواهد شد. از آنجائیکه عادت های خرج کردن در افراد مختلف متفاوت است، خودتان بهترین کسی هستید که می توانید در این خصوص تصمیم بگیرید.

سفر گروهی
سفر گروهی

بهترین مکان ها برای سفر گروهی

تنها سفر کردن به بعضی کشورها بدون کمک راهنمای محلی و جدا از تور گروهی تقریبا غیر ممکن است و احتمال بروز مشکلات بیش از تصوراتان خواهد بود. البته سختی تنها سفر کردن برای هر فرد به طور جداگانه توصیف پذیر است. اما اگر به گشت در دشت های تانزانیا و یا رفتن به مصر، مراکش، بوتان یا مثلا جیبوتی می اندیشید، سفر به این مقاصد سخت تر از توقعتان است.

کوبا، برای مثال، مکانی فوق العاده مسحور کننده و الهلم بخش برای سفر است. اما اگر آمریکایی هستید باید قبل از سفر به کوبا چند مرحله را بگذرانید. ۱۲ دسته افراد از مسافران آمریکایی مجازند به کوبا سفر کنند که شامل فعالیت های خبرنگاری و سفر خانوادگی می شود. بسته به دولتمردان سر کار، این قوانین ممکن است تغییر کند.

یکی دیگر از مکان هایی که برای سفر گروهی مناسب است روسیه می باشد. برای سفر به روسیه باید فرم ویزای بلند بالای آن را پر کنید. شما باید جزئیات کشورهایی که طی دهه اخیر از آن ها ملاقات کردید و همه ی سازمان های خیریه که عضو آن هستید را ارائه دهید.

سفر گروهی
سفر گروهی

علاوه بر این شما باید زیر نظر یکی از هتل های روسی و یا برگزار کننده های تور ثبت شده در وزارت امور خارجه روسیه به این کشور سفر کنید در صورتیکه این کار به تنهایی ممکن نیست.

یکی دیگر از مقاصد دور از ذهنی که بهتر است در قالب تور های گروهی به آن سفر کنید ترکمنستان است. برای مقاصدی که افراد زیادی از آنها بازدید نمی کنند و یا چیزی از آن نمی دانند، یک تور گروهی می تواند همزمان با احترام به فرهنگ بومیان اطلاعاتی ارزشمند بدست آورد و این تجربه ی منحصر به فرد را با دوستان جدید به اشتراک گذاشت.

چه وسایلی برای سفر گروهی نیاز دارم ؟

بهترین و تنها توصیه ما به شما این است که تا حد امکان وسایلتان مختصر و مفید باشند! به همین سادگی! اگر برای تور سافاری به آفریقا سفر می کنید بعضی از وسایل را ممکن است یه سختی در مقصد پیدا کنید. همیشه زودتر از موعد شروع به جمع آوری وسایلتان کنید تا با آرامش سفرتان را شروع کنید.

این مطلب ادامه دارد…

منبع : اقامت۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×