بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » آداب سفر گروهی
grouptrip 2
دانستنی‌های سفر

آداب سفر گروهی

۲۷ آبان ۱۳۹۷ 10۰1,790

سفر کردن یکی از لذت بخش ترین کارهای و فعالیت های افراد بشمار آماده و بی تردید تجربه ها و خاطرات شیرین فراوانی را به همراه دارد. حال اگر این سفر گروهی باشد از جذابیت بیشتری برخوردار بوده و می توان لذت بیشتری از آن کسب کرد. اما سفر به صورت گروهی آداب و شرایطی داشته که باید از آنها اطلاع داشته تا با رعایت کردن آنها خاطرات ماندگار تری از سفر به یادگار گذاشت.

اگر می خواهید با آداب سفر های گروهی آشنا شوید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “باید ها و نباید های سفر با سالمندان”

مقاله مرتبط : ” باید ها و نباید های سفر در هنگام بارداری”

آداب سفر گروهی

سفر های دسته جمعی و گروهی بی تردید می تواند یکی از بهترین نوع از سفر ها بوده به نوعی که محققان و دانشمندان اینگونه سفر ها را به عنوان یکی از راه های کاهش افسردگی و افزایش نشاط در زندگی به افراد گوناگون توصیه می کنند.

اما همین محققان لازم داشتن سفر گروهی شیرین و خاطره انگیز را برخی آداب و قواعد دانسته که در ادامه با برخی از آنها آشنا می شویم.

انتخاب همسفرهای مناسب

اولین نکته که برای داشتن یک سفر گروهی خوب باید درنظر گرفت، انتخاب همسفران مناسب بوده، زیرا که عدم انتخاب درست همسفران خوب می توان سفر را به کام شما تلخ کند. برای این کار بهتر است با توجه به نوع سفر، مقصد و بودجه در نظر گرفته برای آن همسفران خود را انتخاب کرده تا در تمام طول مسیر با گروهی همسفر باشید که با شما بیشترین وجه تشابه را داشته باشند.

آداب سفر گروهی

مسیر و مقصد را گروهی انتخاب کنید

پیش از راهی شدن به سفر با تمام اعضا گروه نشستی را داشته و با آنها در خصوص تمام موارد سفر خود به گفت و گو بپردازید. مواردی در خصوص مقصد، مسیر، هزینه ها، محل اقامت، مدت زمان سفر و سایر موارد مشابه و مورد نیاز برای سفر با تمام افراد گروه گفتگو کرده و به صورت گروهی تصمیم گیری کنید.

در سفر گروهی ما باشید

برای داشتن سفر گروهی لذت بخش باید تمام افراد گروه منیت را کنار گذاشته و با نظر و تصمیم تمام گروه رفتار کنند. خود رای بودن و انفرادی عمل کردن نه تنها سفر را برای تمام اعضای گروه تلخ می کند بلکه برای خود فرد هم خاطرات ناخوشایندی را به وجود می آورد و حتی تجربه نشان داده در سفر های بعدی اینگونه افراد از گروه حذف می شوند.

آداب سفر گروهی

مدیر یا همان مادر خرج انتخاب کنید

پس از مشخص شدن تمام زوایای سفر و به اتفاق نظر رسیدن با تمام افراد گروه بهتر است که برای گروه خود یک مدیر انتخاب کرده تا مسئولیت های اجرای برنامه های سفر و کنترل هزینه ها را بر عهده داشته باشد.

سهم خود را از سفر ابتدا پرداخت کنید

در سفر های گروهی همواره به دلیل اینکه یک نفر از نظر مالی فشار وارد نشود، باید خرج های سفر از پیش شفاف شده و سهم هر فرد از آن مشخص و به مدیر گروه پرداخت شود. با این کار دیگر هیچ حرف و حدیثی در طول سفر بوجود نیامده و به صورت کاملا مشخصص هر فرد هزینه خود را پیش از سفر پرداخت کرده و مادر خرج نیز به  راحتی برای ادامه سفر برنامه ریزی می کند.

آداب سفر گروهی

در سفر گروهی مشارکت را فراموش نکنید

سفر گروهی یک کار جمعی بوده و قرار نیست تمام مسئولیت ها و انجام امور تنها بر عهده یک نفر باشد. از این رو بهتر است هر فرد در اینگونه سفر ها مسئولیت کاری را برعهده گرفته و در طول سفر آن را به نحو احسنت انجام دهد.

به همدیگر احترام گذاشته و غر نزنید

بی تردید برخی مراحل سفر افراد را خسته کرده و یا ممکن است که در سفر های گروهی بعضی موارد باعث ناراحتی و یا اختلاف نظر میان افراد شود.

در صورت بروز اینگونه اتفاق ها بهتر است که به یکدیگر احترام قائل شده و سعی کنید با خونسردی و در کمال آرامش به نظر یکدیگر احترام قائل شده و غر زدن و تلخ کردن سفر برای خود و سایر افراد گروه خودداری کنید.

برای خود و همسفران حریم شخصی قائل شوید

با اینکه در سفرهای گروهی افراد در کنار یکدیگر چندین روز را می‌گذارند و نزدیک یکدیگر هستند، اما هرکسی نیاز به تنهایی و خلوت با خود را حتی در طول سفر دارد. برای مثال در یک سفر جمعی به ساحل دریا خوشگذرانی و استفاده جمعی از تفریحات آبی و ثبت عکس های یادگاری جزو برنامه‌های متداول هستند، اما شاید شما و یا یکی از همسفرانتان نیاز به زمانی برای خلوت کردن با خود در کنار ساحل داشته باشید. بهتر است در مسافرت‌های دسته جمعی نیز زمان‌های مشخص شده‌ای را برای خود در نظر بگیرید تا به علایق خود برسید. به عنوان مثال در آرامش مطالعه کنید، در طبیعت قدم بزنید، ورزش کنید، موسیقی مورد علاقه‌تان را بشنوید و… .

توقعات را کاهش دهید و انعطاف پذیری را بالا ببرید

گاهی اوقات همه چیز آنطور که می‌خواهید پیش نمی‌رود زیرا علایق و سلایق افراد متفاوت می‌باشد و در سفر‌های جمعی بروز اختلاف نظر اجتناب ناپذیر است. از این رو انعطاف پذیری بالایی داشته باشید و توقعات خود را کاهش دهید تا سفر برای شما و همراهانتان به خوبی و خوشی سپری گردد.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۳.۴/۵ - (۲۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×