بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » موزه برادران امیدوار
موزه برادران امیدوار
تهران

موزه برادران امیدوار

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ 10۰1,714

موزه برادران امیدوار که یکی از مجموعه های بی نظیر در کاخ سعدآباد محسوب میشود، نمونه ای از عشق و علاقه ی انسان به سفر می باشد که کوهی از تجربه و زیبایی هایی از اقصی نقاط دنیا را در خود جای داده است. این موزه در واقع گنجینه ای از دستاورد سفرهای طولانی دو برادر می باشد که سفر برای آنها تنها به معنای گشت و گذار در شهرهای اطراف نبوده و دیدی فراتر از یک مسافرت داخلی و معمولی داشتند. موزه برادران امیدوار خلاصه ای از جهانگردی در سال های بسیار دور می باشد که بازدید از آن را نباید از دست داد.


برای آشنایی بیشتر با موزه برادران امیدوار در ادامه با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “موزه فرشچیان کاخ سعدآباد

مقاله مرتبط : “معرفی موزه های تهران

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

موزه برادران امیدوار

برادران امیدوار چه کسانی بودند؟

با شنیدن نام موزه برادران امیدوار، اولین چیزی که به ذهن اغلب افراد خطور می کند این است که، این دو برادر چه کسانی هستند و شغل و هنر آنها چه چیزی بوده است که چنین موزه ای باید به نام آنها باشد. برادران امیدوار دو جهانگرد، مستند ساز و محقق بودند که بعد از پشت سرگذاشتن دوره های ورزشی مختلف، در نهایت تصمیم به سفر با دوچرخه گرفتند. در سالهای ابتدایی که این دو برادر به دوچرخه سواری روی آوردند، سفرهای کوتاه و داخلی را در برنامه ی خود قرار داده و هر یک مسیرهای مختلفی را با این وسیله و در طول چند ماه طی کردند.

اولین سفرهای برادران امیدوار

انسانِ عاشق، سیری ناپذیر است و کسی که علاقه به سفر در تمام وجودش رخنه کرده است، بدون شک نمی تواند حتی لحظه ای از عشقش چشم بپوشد. علاقه ی بی نهایت برادران امیدوار به سفر و کشف ناشناخته ها، شرایطی را فراهم نمود تا ابتدا عیسی؛ برادر بزرگتر، سفری ۴ ماهه را با دوچرخه اش شروع کند. این سفر از تهران شروع و به سمت شهرهای غربی کشور ادامه پیدا کرد و سپس به خروج از مرز ایران و ترکیه و پشت سر گذاشتن شهرها یکی بعد از دیگری و رسیدن به استانبول منجر شد. سفر به سوریه و عراق و حلب در ادامه ی کار انجام شد و دوباره عیسی امیدوار وارد ایران گردید و بعد از سفر به چند شهر در نهایت وارد تهران شد. مرور خاطرات و دستاوردهای این سفر، باعث به وجد آمدن برادر کوچکتر گردید و عبدالله امیدوار، ایرانگردی را در برنامه ی خود قرار داد.

موزه برادران امیدوار

سفر دور دنیای برادران امیدوار

تجربیات بدست آمده از سفرهای چند ماهه و مطالعات انجام شده توسط این دو برادر، در نهایت باعث شد که این دو، قدم به سفری طولانی مدت و سخت بگذارند. دور دنیا در ۸۰ روز که برای بسیاری ما فقط یک داستان بود، برای برادران امیدوار یک تجربه شد! البته تجربه ی آنها ۱۰ سال به طول انجامید. در سال ۱۳۳۳ عیسی و عبدالله امیدوار سفر خود را با دو موتور و از کشورهای همسایه مانند افغانستان و پاکستان شروع کردند و در نهایت با عبور از کشورهای مختلف، توانستند قاره ی آفریقا، جنگل های آمازون، استرالیا و حتی قطب شمال را ببینند. این سفر ۷ سال به طول انجامید و در این مدت نمایشگاه های عکس مختلفی از این دو در کشورهای مختلف و در مسیر سفر برگزار گردید که منبع درآمد مناسبی برای ادامه ی سفر به شمار می رفتند.
جالب است بدانید که برادران امیدوار در سال ۱۳۴۰ بعد از ۷ سال دوری از خانواده دوباره وارد ایران شدند، اما فقط ۳ ماه توانستند دوری از سفر را تحمل کنند. مقدمات سفر ۳ ساله با ون سیتروئن توسط این دو برادر فراهم گردید و بازدید از ناشناخته های عربستان سعودی و قاره ی آفریقا هدف اصلی آنها شد.

موزه برادران امیدوار

معرفی موزه برادران امیدوار

ساختمان آجری در شمال غربی کاخ سعدآباد که شیروانی قرمز رنگ آن جلب توجه می کند و مانند اغلب بناهای موجود در این مجموعه، یادگاری از دوره قاجار محسوب می گردد، در حال حاضر تابلوی موزه برادران امیدوار را بر روی خود جای داده است. انتخاب بناهای مختلف سعدآباد به عنوان موزه، این فکر را در ذهن مسئولین قرار داد که به مناسبت روز جهانگرد، در پنجم مهر ماه این ساختمان را به موزه ی برادران امیدوار تبدیل نمایند. از سال ۱۳۸۲ تا امروز این موزه یکی از پرطرفدارترین بخش های کاخ سعدآباد به شمار میرود و میزبان عاشقان جهانگردی و سفر می باشد.

بخش های مختلف موزه برادران امیدوار

برای آشنایی با بخش های مختلف این موزه، از بدو ورود به کاخ سعدآباد شروع می کنیم و قدم به قدم تمام مکان های آن را شرح خواهیم داد. با ورود به محوطه ی کاخ، ون های سبز رنگی را مشاهده خواهید نمود که می توانند شما را به شمال غربی کاخ موزه ببرند. با نزدیک شدن به ساختمان موزه، خودروی قدیمی سیتروئن و موتورسیکلت این دو برادر را مشاهده خواهید کرد که در اتاقکی شیشه ای به نمایش گذاشته شده اند. جالب است بدانید که شعار “همه متفاوت، همه خویشاوند” در پشت این وسایل نوشته شده اند که شعار آنها بود و حتی بخاطر همین شعار، عیسی امیدوار به عنوان نخستین جهانگرد ایرانی و پیام آور صلح معرفی گردید.
با قدم گذاشتن به موزه، گالری های مختلفی را مشاهده خواهید نمود که دستاوردهای سفر ۱۰ ساله ی این دو برادر را نگهداری می کنند. نقشه های سفر، اشیای با ارزش شکار متعلق به اسکیموها و بومیان جنگل های آمازون و آفریقا، ظروف سفالی متعلق به بومیان آمریکای جنوبی و گونه های مختلف جانوری از جمله مواردی هستند که می توانید در این موزه مشاهده نمایید.
البته مواردی که در بالا به آنها اشاره شد تنها گوشه ای از زیبایی های این موزه بوده و پیشنهاد می کنیم از گالری های مختلف آن با دقت و با صبر و حوصله بازدید نمایید. به عنوان مثال می توانید از وسایل موسیقی کشورهای مختلف مانند استرالیا، افغانستان، آنگولا، برزیل، اندونزی و غیره نیز بازدید نمایید. اما منحصر به فردترین بخش این موزه، جمجمه ی واقعی انسان و میمون هایی می باشند که توسط این دو برادر و در سفر به کشورهای مختلف به دست آمده اند.

موزه برادران امیدوار

امکانات تفریحی اطراف موزه برادران امیدوار

بعد از مرور خاطرات سفر به دور دنیا و کسب تجربیات منحصر به فرد در موزه، هیچ چیز مانند خلوت کردن و قدم زدن در محوطه ی باغ سعدآباد و لذت بردن از طبیعت و پوشش گیاهی عالی آن نمی تواند خوب باشد. البته می توانید دقایقی را در کافه و رستوران آن بنشینید و با نوشیدن یک فنجان چای، حال دلتان را صفایی دوباره ببخشید. اما بهترین کاری که می توانید در این موزه انجام دهید، شرکت در جلسه ی ملاقات با عبدالله امیدوار در این موزه می باشد که یکشنبه های اول هر ماه برگزار می گردد و فرصتی عالی برای عاشقان سفرهای خارق العاده و هیجان انگیز محسوب میگردد.

هتل های نزدیک به موزه برادران امیدوار

خوشبختانه در فاصله ی کم با کاخ سعدآباد هتل های بسیار مناسبی وجود دارند که می توانند شرایط ایده آلی را برای آن دسته از افرادی فراهم نمایند که قصد دارند سفر به تهران را به فرصتی عالی برای گشت و گذار و کسب تجربه تبدیل کنند و از هر ثانیه ی آن نهایت استفاده را ببرند. از بهترین هتل های تهران نزدیک به موزه برادران امیدوار می توان به هتل اسپیناس پالاس، هتل هما، هتل آپارتمان ایرانیکا، استقلال، هویزه، اوین و هتل بزرگ اشاره نمود.
موزه برادران امیدوار می تواند بهانه ای باشد تا کمی به زیبایی های دنیا فکر کنیم و نبود امکانات پیشرفته و لوکس را دلیلی برای فراموشی سفر ندانیم. دنیا زیباتر از چیزیست که فکر میکنیم …

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×