» گوناگون » بهترین مکان های دیدنی ایران برای سفر مجردی
سفر مجردی
گوناگون

بهترین مکان های دیدنی ایران برای سفر مجردی

۲۰ بهمن ۱۳۹۷ 10۲4,812

انسان موجودی اجتماعی می باشد، اما در زندگی همه ی ما انسان ها لحظاتی وجود دارد که به شدت به تنهایی نیاز داریم و حتی ممکن است کوله بار را برای شروع سفر مجردی برداریم. برخلاف گذشته که سفرها اغلب به صورت خانوادگی انجام میشد، در دنیای امروز گزینه های بسیاری در داخل کشورمان برای سفر مجردی بوده که رو به رشد هستند و شرایط ایده آلی را برای لذت بردن از زندگی فراهم میکنند که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت.


اگر به دنبال تجربه ی بهترین سفر مجردی در ایران هستید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “تفاوت رزرو هتل در سفرهای تفریحی و سفرهای تجاری

مقاله مرتبط : “نوستالژی سفر

سفر مجردی

فواید سفر مجردی

قبل از معرفی بهترین گزینه ها برای سفر مجردی در ایران، لازم است تا ابتدا نگاهی به فواید این شیوه ی سفر داشته باشیم. سفرهای تنها و بدون خانواده و همسر، حتی بعد از ازدواج به عنوان سفر مجردی در نظر گرفته میشوند و قرار گرفتن در شهر، کوه یا جنگل بدون افراد خانواده، شرایط روحی مختلفی را برای فرد همراه دارد. یکی از مهم ترین اثرات این شیوه ی سفر، بالا رفتن حس مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس در شخص میباشد. به عبارت دیگر، چون تنها تصمیم گیرنده ی این نوع سفرها خودِ شخص می باشد، در نتیجه مسئولیت شکست یا پیروزی و عواقب آن کاملا به عهده ی فرد می باشد. پیروزی ها باعث بالار فتن اعتماد به نفس و شکست ها تجربیاتی را برای مسافر به همراه خواهد داشت.
داشتن فرصت تفکر و تصمیم گیری، اهمیت دادن به خودِ درونی، لذت بردن از تنهایی، انجام کارهای عجیب و غریب و گاهی حرکت برخلاف عقاید همیشگی و کسب تجربیات جدید از جمله مزایای سفرهای مجردی هستند.

سفر مجردی

بهترین مقصد سفر مجردی در بهار و تابستان

با توجه به شرایط آب و هوایی ایران و اقلیم بسیار منحصر به فرد آن، در هر فصل از سال انتخاب های متنوعی برای سفر پیش رو دارید. فصل بهار و تابستان که دما در اکثر شهرهای کشورمان افزایش پیدا می کند و گاهی کلافه کننده میشود، شهرهای شمالی و همچنین غرب ایران بهترین گزینه برای سفر مجردی هستند. از جمله گزینه های عالی و پرطرفدار برای سفر در بهار و تابستان خانم ها و آقایان تنها و مجرد، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

شهرهای شمال ایران

از بندر ترکمن گرفته تا سواحل بابلسر و رامسر و عبور از جنگل های سرسبز و تماشای شالیزارهای پر از برکت، هر کدام به تنهایی می توانند یک مقصد عالی و خارق العاده برای افرادی باشد که تنهایی سفر کردن را به سفرهای خانوادگی ترجیح می دهند.

نمک آبرود

سفرهای مجردی و تنهایی برای بسیاری از افراد به معنای تجربه ی هیجان می باشد و اگر شهرهای شمالی را برای این چند روز خوشگذرانی انتخاب کرده اید، تله کابین نمک آبرود می تواند گزینه ی بسیار خوبی باشد. این تله کابین که در مجموع شامل دو خط می باشد، مسیرهای ۲۱۰۰ و ۱۷۰۰ متری را در مدت زمان بسیار کوتاه طی میکند و می توانید طبیعت زیبا و سرسبز شمال ایران را از ارتفاع ۴ تا ۵۰ متر ببینید. گرفتن سلفی های خوشگل و هنرمندانه و لذت بردن از تلفیق سرعت و ارتفاع از جمله مزایای انتخاب این تله کابین یا هر تله کابین دیگر در هر گوشه از دنیا می باشد.

استان گلستان

در خطه ی همیشه سرسبز شمال ایران، به جرات می توان گفت هیچ جا به اندازه استان گلستان بکر و آرام نیست. کبود وال، بزرگترین آبشار تمام خزه ای ایران، النگدره و نهارخوران با سکوت و آرامش بی بدیل، چشمه آبگرم رامیان، دهکده جهان نما، روستای زیارت، دریاچه توشان و آبشارهای شیرباد از جمله جاذبه هایی هستند که می توانند سفر مجردی حیرت انگیزی را برایتان بسازند.

بهترین مکان ها برای سفر مجردی
Photo By : Sudarshan Bhat

جنگل ابر

یکی از رویاهای همیشگی ما از دوران کودکی تا امروز، راه رفتن روی ابرها و تماشای زمین از لابه لای آن می باشد، اگر شما هم بدنبال گره زدن آسمان و ابر و طبیعت سرسبز هستید، جنگل ابر یکی از بهترین ها می باشد. جنگل ابر شاهرود بخاطر داشتن شرایط جغرافیایی و اقلیمی منحصر به فرد و گرد هم قرار دادن درختان چند میلیون ساله و غرق شدن در ابرهای سفید، شرایطی را برایتان فراهم میکند تا چند ساعت در آرامش واقعی سپری کنید و فرصت خوبی برای فکر کردن و لذت بردن از تنهایی می باشد. البته جنگل ابر را برای آن دسته از افرادی پیشنهاد می کنیم که کمی در کوهنوردی و طبیعت گردی حرفه ای هستند.

بهترین مقصد سفر مجردی در پاییز

درست است که بهار و تابستان آب و هوای اکثر شهرهای ایران خوب و مناسب سفر می باشد، اما واقعیت این است که پاییز قطعا مسافرت و طبیعت گردی حال و هوای دیگری خواهد داشت و رنگ نارنجی و قرمز طبیعت، چشم نوازترین منظره خواهد بود.
یکی از بهترین مقاصد سفر مجردی در پاییز کویر نوردی می باشد و گل سرسبد کویرهای ایران عبارتند از:

بهترین مقاصد برای سفرهای مجردی
Photo By: Giorgio Parravicini

کویر مصر

تماشای آسمان پر از ستاره ی کویر، نوازش گوش ها با سکوتی که سراسر زمین را فرا گرفته و قدم گذاشتن با پاهای برهنه بر روی ماسه های خنک در کویر مصر، بدون شک انرژی مضاعفی را به همراه خواهد داشت. کویر مصر در استان اصفهان یکی از بهترین کویرهای ایران برای میزبانی از گردشگران می باشد که شرایط و امکانات بسیار خوبی برای تفریح در آن فراهم شده است. سافاری های هیجان انگیز، شترسواری، عکاسی و پریدن روی رمل های ماسه ای از جمله خوبی های این کویر می باشند.

کویر مرنجاب

یکی دیگر از کویرهای خارق العاده و عالی ایران که مانند مصر، در استان اصفهان قرار دارد، کویر مرنجاب می باشد و یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری برای دوستداران کویر محسوب میشود. تماشای دریاچه ی نمک و جزیره ی سرگردان و سافاری بر روی تپه های شنی این کویر و تماشای آسمان غرق در ستاره در طول سال افراد زیادی را به سمت خودش جذب میکند و قطعا فرصتی عالی برای تجربه ی هیجان و آرامش در کنار هم می باشد.

سفر مجردی به ابیانه

اگر دوست دارید در طول سفر علاوه بر آرامش، زیبایی و معماری منحصر به فرد ایرانی را از نزدیک ببینید، می توانید در روزهای نه چندان سرد پاییز به روستاهای زیبا و تاریخی کشورمان بروید و چند روزی را به دور از زندگی شهری و مدرن سپری کنید. برای مثال می توانید به ابیانه بروید.

مطلب مرتبط: روستای ابیانه

برخلاف گذشته که اکثر روستاها را با خانه های گلی و سنگی می توانستید تصور کنید، در حال حاضر اغلب آنها چهره ی دیگری پیدا کرده اند و دیگر خبری از کوچه باغ های باریک و خانه های قدیمی نیست. اما روستای سرخ ابیانه با خانه های گلی و زنان و مردانی که هنوز لباس محلی بر تن دارند، حال و هوای گذشته را به خوبی در خود حفظ کرده است و امروز به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری محسوب میشود. آتشکده هارپاک، مسجد جامع، معبد هرشوگا و یسمان از جمله عمارت های تاریخی این روستا می باشند و پیشنهاد می کنیم چهره ی پاییزی آن را از دست ندهید. یکی از مزایای این روستا داشتن اقامتگاه مناسب برای سفرهای چند روزه می باشد.

بهترین مقاصد برای سفرهای مجردی

سفر مجردی در زمستان

هیجان انگیزترین سفر مجردی را در زمستان می توانید تجربه کنید و با توجه به شرایط جسمانی در دوره ی جوانی، جای نگرانی برای سرد بودن هوا نیست. از جمله مقاصد گردشگری زمستانه می توان به اسکیت در پیست های اسکی تهران و غرب ایران، ورزش های آبی و خارق العاده در کیش، قایق سواری و تماشای رقص دلفین ها در قشم اشاره کرد.

بهترین شیوه ی سفر مجردی

در اینکه سفرهای مجردی عالی هستند هیچ شکی نیست، اما اگر میخواهید این نوع سفر را کاملا امن تجربه کنید، همراه شدن با تورهای گردشگری یکی از بهترین انتخاب ها می باشد. سفر با تور مخصوصا اگر اغلب همگروهی هایتان همسن و سال خودتان باشند، نه تنها امنیت بالایی خواهد داشت، بلکه شور و هیجان سفر را بیشتر خواهد کرد.

نکات مهم در سفر مجردی

برداشتن کوله بار سفر بدون رعایت کردن اصول آن یک ریسک بزرگ می باشد که می تواند روزهای خوش را به یکی از بدترین خاطرات زندگی تبدیل کند. با توجه به اینکه اغلب افراد در سفرهای مجردی، تنها هستند و بدون همراه و گروه قصد گشت و گذار را دارند، در نتیجه لازم است تا چند نکته را مد نظر داشته باشند:
مقصد سفر را بشناسید و راهنمای سفر همراه داشته باشید.
پوشش مناسب داشته باشید و به عقاید دیگران احترام بگذارید.
دیگران را در جریان اتفاقات و موقعیت فعلی و همچنین مقصد نهایی قرار دهید.
به اندازه کافی پول نقد همراه داشته باشید و کارت های بانکی را در جای مناسب قرار دهید.
با هدف و برنامه قدم در مسیر سفر بگذارید.
از امنیت اقامتگاه ها و هتل های مقصد سفرتان اطمینان کسب کنید.
و در نهایت، به خودتان و تنهایی تان احترام بگذارید و هر از چند گاهی دست در دستان خودتان بگذارید و با سفر مجردی به زیباترین نقاط دنیا بروید. بدون شک هیچ کس به اندازه ی خودتان نمی تواند شما را دوست داشته باشد…

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۳.۴/۵ - (۷ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. میثم

    خیلی ممنون از راهنمایی کامل و پویایتان، عاقبتون بخیر

  2. اتاق فرار انیگما

    مطلب بهترین جا برای سفر متاهلی و خانوادگی هم بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×