» گوناگون » نوستالژی سفر
نوستالژی سفر
گوناگون

نوستالژی سفر

۱۹ آذر ۱۳۹۷ 11۰1,771

در روزگاران قدیم همه چی رنگ و بوی دیگری داشته و تفریحات و سفر نیز از لذت های شیرین تری نسبت به اکنون برخوردار بوده تا حدی که خاطرات و نوستالژی های آنها نیز امروزه لبخند را بر لبان هر کسی جاری می سازد. شاید با شنیدن نوستالژی سفر در ذهن هر شنونده ای این سوال مطرح شود که مگر سفر ها نوستالژی داشته و چه تفاوت هایی در میان سفر های آن روزها با امروزه به وجود آمده است.

اگر می خواهید یادی از خاطرات و نوستالژی های سفر کرده و با تفاوت های سفر قدیم و امروز بیشتر آشنا شوید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “باید ها و نباید های سفر با سالمندان”

مقاله مرتبط : “باید ها و نباید های سفر با دوچرخه”

نوستالژی سفر

چمدان های قدیمی

در روزهای نه چندان دور چمدان های ساده که شباهت زیادی به صندوقچه داشت در میان مردم رایج بوده و افراد برای سفر های خود از آنها که کمترین فضا و امکانات را داشته بهره می بردند. در این چمدان ها خبری از شکل ضاهری زیبا و چرخ برای راحتی مسافران نبوده و برای حمل آنها همواره با مشکلات زیادی افراد مواجه شده و باید به وجود وزن زیاد برای حمل آن، چمدان را بلند می کردند.

امروزه این چمدان ها تنها به عنوان یک نوستالژی سفر بدل شده و یا به عنوان یک کالای تزئینی در کنار خانه ها دیده می شود.

نوستالژی سفر

غذاهای بین راهی

یکی از لذت بخش ترین زمان های سفر به ویژه سفر با اتوبوس توقف آن برای صرف نهار و شام در میانه راه و خوردن غذاهای سرد و حاضری بود. غذاهایی که پیش از آغاز سفر به در منزل طبخ شده و معمولا غذاهای سبک و نانی بوده و با تمام سادگی لذت و خوشمزگی فراموش نشدنی را به همراه داشت.

نوستالژی سفر

عکس های یادگاری از سفر

امروزه بی تردیدی در آلبوم عکس خانوادگی همه افراد عکس های سیاه و سفید و ساده ای به چشم خورده که خاطرات یک سفر را حکایت می کنند. عکس هایی که بسیار محدود بوده و از هر سفر تنها یک یا دو عدد از آنها موجود است. پیش از فراگیر شدن دوربین های عکاسی و مجهز شدن گوشی های موبایل به دوربین، مسافران برای ثبت خاطرات خود از سفر راحتی امروزه را نداشته و تنها برای این کار چندین عکس سفید و سیاه را ثبت می کردند.

بازی های مسیر

در روزهایی که زندگی به شکل امروزی به موبایل وابسته نشده بود و چنین تکنولوژی در میان خانواده ها به چشم نمی خودر، در زمان سفر برای سرگرمی در حین طی کردن مسیر افراد خانواده اقدام به بازی هایی مانند یک مرغ دارم روزی چند تخم میزاره و هپ بازی کرده و از بودن کنار هم بیشترین لذت را می بردند.

نوستالژی سفر

اتوبوس های بنز قدیمی

یکی از اصلی ترین وسایلی که گردشگران در زمان های گذشته از آن برای سفر خود بهره می بردند، اتوبوس بوده آنها از نوع بنز های قدیمی؛ اتوبوس هایی که از کمترین امکانات برخوردار بوده و حتی برای خنک شدن در طول مسیر تنها می توانست از پنجره کوچک آنها استفاده کرد.

این اتوبوس ها که امروزه تنها از آنها خاطراتی به جای مانده لحظات شاد بسیاری را برای افراد در گذشته خلق کرده و مسیر های دور و نزدیک بسیاری را پای به پای گردشگران به پیش رفته اند.

سفرهای دسته جمعی

در گذشته که دغدغه‌ها و مشکلات افراد و خانواده‌ها کمتر از زمان حال بود و ارتباطات قوی‌تر و صمیمانه‌تری وجود داشت، سفرهای دسته جمعی یکی از رایج‌ترین نوع سفرها محسوب می‌شدند. در زمان‌های قدیم چندین خانواده از یک فامیل به همراه یکدیگر به سفرهای مختلف می‌رفتند و در کنار یکدیگر لحظات و خاطرات خوشی را رقم می‌زدند.

سفرهای زیارتی مانند سفر به مشهد از مهمترین و محبوب‌ترین سفرهای دسته جمعی به شمار می‌رفت. اعضای یک قوم یا فامیل با تصمیمات دسته جمعی و هماهنگی‌های لازم، سفر به مشهد مقدس را در ایام نوروز و یا تابستان برنامه‌ریزی می‌نمودند. این سفرها برای کودکان بخاطر بودن هم بازی و کودکان هم سن خود بسیار لذت بخش بود و از خستگی سفر برای آن‌ها کاسته می‌شد.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۲/۵ - (۹ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×