بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری هرمزگان » جاذبه های گردشگری بندرعباس » آشنایی کامل با جاهای دیدنی بندر عباس
جاهای دیدنی بندر عباس
جاذبه های گردشگری بندرعباس

آشنایی کامل با جاهای دیدنی بندر عباس

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ 22۰2,593

جنوب ایران با وجود مردمی خونگرم که در کنار جاهای دیدنی بندر عباس هر سال میزبان مسافرانی از گوشه و کنار ایران و جهان هستند، برای همه ی ما دنیایی از خاطره و زیبایی می باشد. از ساحل گرم و دلربای آن گرفته تا مکان های مذهبی و تاریخی، همه از معروف ترین جاهای دیدنی بندرعباس به شمار می آیند و دلیلی بر منحصر به فرد بودن این شهر هستند. در سفری کوتاه با مرور جاهای دیدنی بندر عباس، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “سفری خوشمزه به جنوب کشور

مقاله مرتبط : “بندرعباس، مقصدی گردشگری که فقط از آن عبور می کنیم

بنر تبلیغاتی رزرو هتل سینگو قشم با تخفیف

جاهای دیدنی بندر عباس: مکان های مذهبی

مکان های مذهبی برای اغلب ما ایرانی ها یکی از اصلی ترین بخش های سفر محسوب می شود. با توجه به اینکه اسلام دین اصلی در تمام شهرهای کشورمان می باشد، در نتیجه وجود مساجد قدیمی که تلفیقی از معماری اسلامی و هنر ایرانی هستند، در تمام ایران به چشم میخورند. یکی از بهترین جاهای دیدنی بندرعباس، مساجد و مکان های مذهبی آن می باشد که بسیار با ارزش و مورد احترام هستند و از معروف ترین مکان های مذهبی این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

جاهای دیدنی بندر عباس

مسجد جامع بندرعباس

مسجد جامع یا دلگشا و یا همان مسجد امامزاده، یکی از زیباترین و البته قدیمی ترین مساجد ایران می باشد که یادگاری از قرن دوازدهم هجری قمری به شمار می آید. این مسجد که در سال های اخیر چندین مرتبه مرمت و بازسازی شد، یکی از آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی می باشد. برخلاف چهره ی امروزی این بنا، در گذشته ۱۲ ستون در بخش مرکزی و ایوان هایی در بخش های شرقی، غربی و ضلع جنوبی آن به چشم میخورد که در شبستان دو طبقه ی مسجد با معماری منحصر به فرد جلوه گری میکردند.
آدرس: بندرعباس، روبروی بلوار طالقانی، سه راهی دلگشا

امازاده سید مظفر (ع)

یکی از اماکن مذهبی مهم در بندرعباس بارگاه امامزاده سید مظفر (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) می‌باشد. این بارگاه در حاشیه شمالی بلوار امام خمینی بندرعباس، روبروی بلوار شهید چمران قرار دارد و بنای زیبای امامزاده از یک ساختمان مربع با گنبدی بزرگ و مناره‌هایی میناکاری شده و کاشی‌های رنگی تشکیل شده است.

بنر هتل آرتا قشم

مسجد گله داری

مسجد گله داری بندرعباس یکی از آثار مذهبی و تاریخی به جا مانده از قرن ۱۳ هجری قمری می باشد و نامش با توجه به سازنده ی این مسجد (حاج شیخ احمد گله داری) انتخاب شده است. این مسجد در مجموع دارای ۳۶ ستون گچبری شده می باشد و همگی به جز ستون اصلی به صورت استوانه ای طراحی شده اند. مسجد گله داری یکی از مساجد اهل سنت بندرعباس بوده و در منطقه ی اوزی ها قرار دارد. تفاوتی ندارد که تشیع باشید یا تسنن، مسلمان باشید یا غیر مسلمان، در هر صورت این بناهای تاریخی می توانند یکی از بهترین گزینه ها برای مرور معماری و تاریخ ایرانی باشد.
آدرس: بندرعباس، محله اوزی ها، حد فاصل بلوار امام خمینی و آیت الله طالقانی

مسجد ناصری

برای اینکه بتوانید معماری و هنر خطه ی جنوب ایران را با تمام وجود احساس کنید، مسجد ناصری که بازمانده از دوران قاجار می باشد، یکی از بهترین گزینه ها محسوب میشود. سقف چوبی مسجد، گچ بری های هنرمندانه در آن و پنجره هایی با شیشه های پر از نقش و نگار و رنگ از جمله زیبایی های خاص و منحصر به فردی می باشند که لحظات خلوت کردن با خدای خودتان را به یادماندنی می کنند.
آدرس: بندرعباس، بخش مرکزی، بلوار امام

علاوه بر مساجدی که در بالا به آنها اشاره کردیم، مسجد صحرا باغی، امامزاده سید مظفر، امامزاده سید کامل، شاه محمد تقی و زیارتگاه خواجه خضر از جمله مکان های مذهبی در این شهر می باشند که هر کدام حال و هوای خاص و منحصر به فردی را برایتان به همراه خواهند داشت.

معبد هندوها

یکی از جاهای دیدنی بندرعباس که موقعیت جغرافیایی بسیار خوب و دسترسی راحتی دارد، معبد هندوها یا نیایشگاه بت گوران می باشد. اگر برای خرید سوغات و صنایع دستی بندرعباس به بازار روز رفتید، درست روبروی آن می توانید خانه های قدیمی با گنبد مخروطی شکل را ببینید که عمری ۱۰۰ ساله دارد. یکی از معروف ترین آثار هنری قرار گرفته شده در این معبد، تابلوی کریشنا؛ خدای فلوت زن، می باشد.
آدرس: بندرعباس، بلوار امام خمینی، روبروی بازار روز

جاهای دیدنی بندر عباس

جاهای دیدنی بندرعباس: موزه ها

یکی از بهترین انتخاب ها در سفر به هر نقطه از دنیا، قطعا موزه ها می باشند که گذشته را به خوبی مرور می کنند و تجربیات زیادی را به کوله بار سفرتان اضافه خواهند کرد. اگر اهل موزه گردی و سفر به تاریخ هستید، در طول سفر به بندرعباس چندین گزینه پیش رو دارید که عبارتند از:

موزه مردم شناسی بندرعباس

موزه مردم شناسی بندرعباس گنجینه ای از ۲۵۰۰ اثر تاریخی، بخش های مردم شناسی و معرفی سبک زندگی بومیان این منطقه از گذشته تا امروز و همچنین سالن مطالعه با کتاب های ارزشمند می باشد و به شدت مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. تمام بخش های این موزه کاملا مطابق با معماری جنوب ایران ساخته شده و نمونه ای کوچک از فرهنگ مردم بندرعباس به شمار می آید. پیشنهاد می کنیم حتما از طبقه ی دوم این موزه که شما را با صید و بازار سنتی شهر با مجسمه های مومی به خوبی آشنا می کند، بازدید کنید.
آدرس: بندرعباس، بلوار پاسداران، بعد از سه راه ۲۲ بهمن، جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

موزه حیات وحش

آشنایی با گونه های جانوری و گیاهی یکی از لذت بخش ترین فعالیت ها برای تمام افراد خانواده، مخصوصا نوجوانان و جوانان می باشد و به همین خاطر پیشنهاد می کنیم در طول سفر به بندر عباس حتما از موزه ی حیات وحش آن بازدید کنید. این موزه مجموعه ای از انوع گونه های پستانداران، ماهی ها، انوع مختلف صدف و همچنین اسکلت نهنگ می باشد و نباید دیوارما و مینی دیوارماهای آن را از دست بدهید.
آدرس: بندرعباس، گلشهر، بلوار آزادی

موزه آب

هر یک از شهرهای ایران در گذشته شیوه های مختلفی برای بدست آوردن آب داشته اند و این به پتانسیلی برای تاسیس موزه های آب تبدیل شده اند. برای مثال در موزه های مشهد نیز می توانید نمونه ای از آنها را مشاهده نمایید. موزه آب بندرعباس مجموعه ای از انواع خمره و کوزه، مشک و مجسمه های چاه چرخ گاوی و غیره می باشد و می تواند در لیست یکی از جاهای دیدنی بندرعباس که تجربیات زیادی را برایتان به همراه خواهد داشت، قرار گیرد.
آدرس: بلوار امام خمینی، جنب شرکت آب هرمزگان

 

جاهای دیدنی بندر عباس

جاهای دیدنی بندرعباس : جاذبه های طبیعی

ساحل بندرعباس

دلیل سفر برای بسیاری از ما ایرانی ها به جنوب ایران، تماشای غروب زیبا و ثبت تصاویری از تلفیق درختان نخل و رنگ نارنجی خورشید می باشد. با توجه به اینکه این ساحل طرفداران بسیار زیادی دارد، در نتیجه پارک ساحلی آن با آلاچیق و شرایط مناسب برای استراحت و تفریح ساخته شده و می توانید دقایق خوبی را در آن سپری کنید.

چشمه آب گرم گنو

از جاذبه‌های طبیعی مهم بندرعباس چشمه‌ای آب گرم در ۳۴ کیلومتری شمال شرقی آن به نام گنو می‌باشد. آب و هوای بندرعباس معمولا گرم و شرجی است اما هوای منطقه اطراف چشمه گنو به دلیل ارتفاع زیاد کوه‌ها مطبوع می‌باشد و از این رو محل مناسبی برای تفریح خانواده‌ها و یکی از تفرجگاه‌های اصلی بندرعباس به شمار می‌رود. البته گردشگری در منطقه کوه گنو تنها محدود به چشمه آب گرم گنو نمی‌شود و در قسمت جنوبی این کوه و مسیر دسترسی به قله نصیر، با عبور از تپه مولا، دره‌ای به نام تنگ سیاه وجود دارد که در برخی از ماه‌های سال چندین آبشار در آن دیده می‌شود.

 

جاهای دیدنی بندر عباس

بازار سنتی بندرعباس

خرید سوغات و صنایع دستی یکی از اصلی ترین آداب سفر برای ما به شمار می رود و با وجود مردان و زنان هنرمندی که هر گوشه از این خاک را با هنرشان کیمیا می کنند، نمی توانید دست خالی از سفر برگردید. بازار سنتی بندرعباس علاوه بر داشتن قدمت بالا و قرار گرفتن در بین آثار تاریخی شهر، یکی از بهترین لحظات را برای خرید فراهم میکند. خرید سوغات و صنایع دستی و همچنین تماشای بازار ماهی فروشان و ثبت بهترین سکانس ها از جمله مواردی می باشند که این بازار را در لیست جاهای دیدنی بندرعباس قرار داده و گردشگران و بومیان منطقه را به سمت خود جذب می کند.
آدرس: بندرعباس، بلوار طالقانی
حمام گله داری، قلعه فین، عمارت کلاف فرنگی، برکه های باران و آب چشمه گنو از دیگر انتخاب هایی می باشند که می توانند سفر را برایتان زیبا و خارق العاده کند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×