بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری هرمزگان » لیست و معرفی بازارهای بندرعباس
بازارهای بندرعباس
جاذبه های گردشگری هرمزگان - جاذبه های گردشگری بندرعباس

لیست و معرفی بازارهای بندرعباس

۲۲ بهمن ۱۳۹۷ 25۰23,873

با شروع پاییز و زمستان و نزدیک شدن به روزهای سرد سال کافیست چمدان و کوله بار سفر را به مقصد شهرهای جنوب ایران ببندید و علاوه بر لذت بردن از آب و هوا و جاذبه های فوق العاده، خریدی ارزان و مناسب را در بازارهای بندرعباس تجربه کنید. تنوع در بازارهای بندرعباس به اندازه ای زیاد است که بسیاری از مسافران به هدف تجارت و خرید لباس و پوشاک به صورت عمده این شهر را انتخاب میکنند.


برای خریدی عالی از بازارهای بندرعباس با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “آشنایی کامل با جاهای دیدنی بندرعباس

بنر تبلیغاتی رزرو هتل سینگو قشم با تخفیف

مقاله مرتبط : “بندرعباس، مقصدی گردشگری که فقط از آن عبور می کنیم

قدیمی ترین بازارهای بندرعباس

یکی از بهترین و زیباترین سوژه هایی که در طول سفر به جنوب ایران می توانید ببینید و در آلبوم خاطراتتان ثبت کنید، زنان و دختران با لباس های سنتی و نقاب بر چهره هستند. برای دیدن این صحنه ها و خرید سوغات و صنایع دستی، بازارهای بندرعباس که حال و هوای گذشته را به خوبی در خود حفظ کرده اند، بهترین گزینه می باشند. از معروف ترین و قدیمی ترین بازارهای بندرعباس می توان به بازار سنتی، اِوضی ها و ماهی فروشان اشاره کرد که عبارتند از:

بازارهای بندرعباس

بازار سنتی بندرعباس

در طول سفر به بندرعباس، قطعا بدنبال بهترین فرصت برای خرید سوغات و صنایع دستی هستید و بسیاری از خانم ها در این شرایط علاقه مند به خرید پارچه های زری دوزی و گلابتون دوزی هستند. بازار سنتی بندرعباس دقیقا همان چیزیست که می تواند براحتی به تمام این خواسته ها جواب دهد. این بازار که از گذشته تا امروز با غرفه های فروش خرما و سوغات و صنایع دستی از رونق بسیار زیادی برخوردار بوده است، هنوز هم اولین انتخاب برای گردشگران داخلی و خارجی به شمار میرود.
آدرس: بندرعباس، بلوار طالقانی

بنر هتل آرتا قشم

بازار ماهی فروشی بندرعباس

جنوب ایران یعنی، خوردن غذاهای دریایی و خرید انواع ماهی با گوشت لذیذ و خوشمزه! اگر شما هم با ما هم عقیده هستید، پیشنهاد می کنیم بعد از بازدید و خرید از بازار سنتی بندرعباس، به قسمت انتهایی آن رفته و فرصت خرید انواع ماهی را برای خودتان فراهم کنید. صدای دلگرم و لهجه ی جنوبی ماهی فروشان و شور و رونق این بازار یکی از بهترین صحنه هایی می باشد که شاید در هیچ جای دیگری نتوانید ببینید.
آدرس: بندرعباس، بازار طالقانی، انتهای بازار سنتی بندرعباس

بازارهای بندرعباس

بازار اِوزی ها و لاری ها

وقتی صحبت از بازارهای قدیمی میشود، در اغلب مواقع قدمت حدود ۱۰۰ سال تصور میشود، اما در بین بازارهای بندرعباس منظور چیزی فراتر از یک قرن و حدود ۳۰۰ سال می باشد. اِوزی ها و لاری ها که در فاصله ی بسیار کم و حدود ۵ دقیقه پیاده روی از هم قرار دارند، دو بازار قدیمی و سنتی در بندرعباس می باشند که اغلب اجناس آن ارزان بوده و به همین خاطر رونق زیادی در آن به چشم میخورد. برای اینکه بتوانید خرید ارزان را در کنار بازدید از غرفه های قدیمی تجربه کنید، بدون شک این دو بازار در اولویت بالایی قرار خواهند گرفت.
آدرس: بندرعباس، بلوار امام خمینی

جدیدترین بازارهای بندرعباس

در شور و حال و حس نزدیکی به خلق و خوی و آداب و فرهنگ مردم جنوب ایران در بازارهای سنتی بندرعباس هیچ شکی نیست، اما واقعیت این است که موقعیت جغرافیایی این شهر از نظر اقتصادی و تجارت باعث ساخته شدن مراکز خرید لوکس و به سبک مدرن گردیده است. در حال حاضر و در هر گوشه از شهر انتخاب های زیادی در بین جدیدترین و لوکس ترین بازارهای بندرعباس خواهید داشت که عبارتند از:

مرکز خرید ستاره جنوب

سیتی سنتر بندرعباس

اگر از مردم بندرعباس برای معرفی یکی از لوکس ترین مراکز خرید این شهر سوال بپرسید، بدون شک اغلب آنها سیتی سنتر را پیشنهاد خواهند داد. این مرکز خرید یک فرصت عالی برای خرید انواع لباس و پوشاک، کیف و کفش و سایر وسایل مورد نیاز می باشد که در مجموع از ۵۰۰ مغازه تشکیل شده است. قیمت و البته کیفیت اجناس در این مرکز خرید نسبت به سایرین کمی بالاتر می باشد.
آدرس: بندرعباس، میدان ۱۷ شهریور

مرکز خرید ستاره شهر

ستاره شهر یکی از مراکز خرید جدید بندرعباس می باشد که شرایط مناسبی را برای تمام افراد خانواده فراهم میکند. به عبارت دیگر، بعد از گشت و گذار و خرید از ۴۰۰ مغازه با اجناس مختلفی مانند لباس و پوشاک، گوشی موبایل و غیره، می توانید غذاهای جنوبی را در رستوران آن نوش جان کنید و در نهایت با کودکانتان به سینمای این مجموعه بروید. قیمت و کیفیت اجناس در این مرکز خرید تقریبا متعادل می باشد و جای نگرانی نیست.
آدرس: بندرعباس، میدان ۱۷ شهریور

مرکز خرید ستاره جنوب

توجه به کودکان یکی از اصلی ترین کارهایی می باشد که در طول سفر باید به آن اهمیت داد. به همین خاطر، قرار دادن امکانات تفریحی در یک یا چند طبقه، از اصلی ترین ویژگی های ساخت مراکز خرید امروزی به شمار میرود. در بین بازارهای بندرعباس، ستاره جنوب تمام ویژگی های مورد نیاز برای سفرهای خانوادگی را فراهم کرده و تنوع بسیار بالایی در اجناس مختلف را ارائه داده است. پوشاک، کیف و کفش، طلا و جواهرات، گوشی تلفن همراه و وسایل جانبی از جمله مواردی هستند که می توانید در این مرکز خرید تهیه نمایید و در نهایت از امکانات تفریحی کودکان و سینما و همچنین غذاهای متنوع در رستوران آن، در کنار تمام اعضای خانواده لذت ببرید.
آدرس: بندرعباس، بلوار طالقانی

مرکز خرید نخیل

شرایط اقتصادی و تجاری در بندرعباس شرایط مناسبی را برای راه یافتن اجناس خارجی به داخل کشورمان فراهم میکند و به همین خاطر در مراکز خریدی مانند نخیل می توانید براحتی انواع اجناس از برندهای معروف دنیا را پیدا کنید و بخرید. در این مرکز خرید لباس های زیبای زنانه و مردانه، لوازم آرایشی و بهداشتی و بدلیجات با کیفیت بالا عرضه میشوند.
آدرس: بندرعباس، چهر راه نخل ناخدا، روبروی جهاد دانشگاهی

مرکز خرید رویال ۱و ۲

دو مرکز خرید رویال ۱ و ۲ که مدت زمان زیادی از ساخت آنها نمی گذرد، از جمله بازار و مراکز خریدی هستند که در حال حاضر رونق بسیار بالایی داشته و تنوع اجناس در آن زیاد می باشد. برخلاف رویال ۱ که محل مناسبی برای خرید لباس و پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره می باشد، در رویال ۲ تنها گوشی تلفن همراه و وسایل جانبی عرضه میشود.
آدرس رویال ۱: بندرعباس، بلوار امام خمینی
آدرس رویال۲: بندرعباس، میدان شهدا، به طرف بلوار امام

مرکز خرید نیلی بندرعباس

مرکز خرید نیلی بندرعباس

در حالت کلی می توان گفت، در سفر به شهری مانند بندرعباس، اگر به میدان ۱۷ شهریور بروید می توانید براحتی از بین تعداد بسیار زیاد بازار و مراکز خرید مدرن خرید کنید. برای مثال بعد از خرید از بازار سنتی و همچنین ستاره جنوب، به مرکز خرید نیلی بروید که در فاصله ی بسیار کم از این دو گزینه قرار داد و از بین انواع لباس، پوشاک، سوغات و صنایع دستی و کیف و کفش، خریدی عالی را تجربه کنید.
آدرس: بندرعباس، میدان ۱۷ شهریور

نکتهاگر به لباس‌های سنتی زنانه که در استان هرمزگان استفاده می‌شوند علاقه دارید، باید بدانید که در بازار نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. برای تهیه این لباس‌ها ابتدا باید از پارچه فروشی ها پارچه مورد نظر را انتخاب نموده سپس نزد یک خیاط لباس سنتی ببرید. از آنجایی که بالا تنه این لباس‌ها بسیار چسبان است بایستی اندازه‌های فرد به دقت یادداشت شود. به همین دلیل است که لباس‌های آماده در بازار وجود ندارند. همچنین اگر به شلوار این لباس‌های سنتی دقت کرده باشید، گلدوزی‌ها و سوزن دوزی‌هایی را روی آن مشاهده می‌کنید. اگر این هنر کار دست باشد، قیمت بسیار بالا‌تر خواهد بود. نمونه‌هایی که با چرخ خیاطی دوخته شده اند، قیمت کمتری دارند. در استان هرمزگان معمولا خانم‌هایی که به تازگی ازدواج کرده‌اند، طرح‌های زیبا‌تر و انواع با کیفیت‌تری از لباس‌های سنتی را انتخاب می‌کنند. خانم‌هایی که این لباس را می‌پوشند، یک چادر رنگی زیبا هم بر سر می‌کنند و برقع می‌زنند.

خرید ارزان در بازارهای بندرعباس

همان طور که می دانید، در اغلب بنادر و شهرهای مرزی که ورود وسایل و اجناس خارجی راحت تر انجام میشود، قیمت اکثر کالاها مناسب تر از سایر شهرها می باشد و به همین خاطر است که اکثر افراد این شهرها را برای خرید عمده انتخاب می کنند. در بین بازارهای بندرعباس می توانید گزینه های مناسبی را برای خرید ارزان انتخاب کنید که تنوع بسیار بالایی در بین اجناس آنها به چشم میخورد. برای مثال، مرکز خرید زیتون که در بلوار امام خمینی واقع شده و کمی نسبت به سایر مراکز خرید قدیمی تر است و فرصت مناسبی برای تجریه ی ارزان ترین خرید را برایتان فراهم میکند.

پ.ن: تقریباً بیشتر ما آدم ها درست در همان لحظه ای که شرایطی یا چیزی وجود ندارد بیشتر از همیشه آرزویش را خواهیم داشت. یکی از این موارد شرایط آب و هوایی است. برای مثال درست در میانۀ سرمای شدید زمستان آرزو داریم امکانی پیش بیاید که بتوانیم در آب و هوایی گرم و دلپذیر، آزادانه و بدون سوزش سرما و مزش بادهای تند و بارش‌های گاه و بی گاه در گذرگاه بازارهای شهری قدم بزنیم. البته عکس این ماجرا هم صادق است. مسلماً برای عده ی قابل توجهی پیش آمده که درست در وسط گرمای تابستان آرزو کنند بتوانند در آب و هوایی خنک قدم بزنند و احیاناً حتی شده برای دقایقی بارش باران را نظاره گر باشند. خوشبختانه اقلیم های مختلف آب و هوایی ایران زمین اجازه ی برآورده شدن چنین آروزهایی را برای مردمش فراهم کرده است. برای قدم زدن در گرمایی لطیف آن هم در اوج زمستان فقط کافی است راهی بندرعباس شوید. همین که به این نقطه از ایران زیبا و ۴ فصل برسید خواهید دید که تابستانی فرح بخش در اوج زمستان وجود دارد.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۲/۵ - (۲۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×