بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » بهترین مکان ها برای آفرود
Ride afrove
گوناگون

بهترین مکان ها برای آفرود

۲۱ آبان ۱۳۹۷ 15۰5,965

یکی از لذت بخش ترین مقاصد گردشگری، سفر به دل طبیعت بوده و اینگونه مکان ها حس هیجان و لذتی خاصی را برای افراد به ارمغان می آورند.اما حس و لذت و هیجان کسب شده از طبیعت برای برخی از افراد کافی نبوده و آنها در تلاش هستند تا انجام برخی کارهای هیجان انگیز، لذت سفر به دل طبیعت را دو چندان کرده و خاطرات بیاد ماندنی را برای خود به وجود آورند.آفرود سواری یکی از تفریحاتی بوده که گردشگران برای دریافت هیجان بیشتر از طبیعت آن را تجربه کرده و تلاش می کنند تا با انجام حرکات خطرناک با خودرو های مخصوص این کار لذت ویژه ای را کسب کنند.

اما برای این کار نیاز به مکان های خاصی بوده و تا شرایط برای انجام حرکات هیجان انگیز با خودرو فراهم شود.

اگر می خواهید با بهترین مکان های طبیعی برای آفرود آشنا شوید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط: ” بهترین کویر های ایران برای کویر نوردی

آفرود سواری
آفرود سواری در کویر مصر

کویر مصر

نام دریای شنی کویر مصر برای بسیاری از طبیعت‌گردان آشناست؛ روستا کویر مصر، در قلب کویرهای ایران، در ۴۵ کیلومتری شرق شهرستان جندق و ۳۰ کیلومتری شمال شهرستان خور از توابع استان اصفهان قرار دارد. وجود تپه های شنی بی نظیر در این کویر سبب شده تا شرایط برای آفرود به بهترین شکل در این مکان وجود داشته و همه روزه گردشگران بسیاری به این قصد به کویر مصر سفر می کنند.

آفرود سواری
آفرود سواری در جنگل های مازیچال

جنگل های مازیچال

مازیچال نام دهکده ای ییلاق در نزدیکی کلاردشت بوده و به عنوان یکی از بهترین مناطق بکر و زیبای شمال کشور شناخته می شود. این منطقه در ارتفاعات واقع شده و دارای جنگل های زیبا بوده و به دلیل داشتن مسیر دسترسی خاکی و  پر پیچ و خم آن را به یکی از بهترین مناطق برای آفرود سواری بدل ساخته است.

آفرود سواری
آفرود سواری در کیش

کیش

جزیره زیبا کیش یکی از پر مخاطب ترین مقصاد گردشگری ایران بوده که مملو از تفریحات و لذت های گوناگون است. یکی از تفریحات هیجان انگیز و لذت بخش موجود در کیش سافاری در این جزیره بوده که در محل مجموعه توریستی تفریحی پارس سافاری کیش فراهم شده است.

همه روزه گردشگران بسیاری برای بهره مندی و تجربه هیجانی تکرار نشدنی به کیش سفر کرده و از امکان انجام رانندگی آفرود آن استفاده می کنند.

آفرود سواری
آفرود سواری در کویر ریگ زرین

کویر ریگ زرین

در استان یزد و در ۴۰ کیلومتری کویر بافق، یکی از زیباترین و بهترین کویر های ایران با نام کویر ریگ زرین واقع شده است. این کویر که با نام مغستان نیز شناخته می شود به سبب دارا بودن شن های روان و ریز، دارای منظره های زیبای فراوان بوده که سبب شده به یکی از بهترین بیابان های ایران بدل شود. کویر ریگ زرین بسیار پر مخاطب بوده و افراد فراوانی این بیابان را برای قدم زدن بر روی شن های روان آن و ثبت تصاویری خاص و منحصر به فرد انتخاب می کنند.

این کویر از تپه ماهورهای شنی فراوانی برخوردار بوده که سبب شده به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای آفرود سواری شناخته شود.

آفرود سواری
آفرود سواری در کویر مرنجاب

کویر مرنجاب

در نزدیکی شهرستان آران و بیدگل از توابع کاشان، کویری زیبا واقع شده که با نام کویر مرنجاب شناخته شده و به دلیل برخوردی از تپه ماهور های فراوان به بهشت آفرود سواران نیز شهرت دارد. این کویر همه روزه مقصد سفر بسیاری از تورهای کویر نوردی و آفرود سواران بوده و در میان اینگونه افراد نامی آشنا بشمار می آید. کویر مرنجاب از شمال با دریاچه نمک هم مرز بوده و از غرب در هماسایگی کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مزه قرار داشته و همچنین پارک ملی کویر نیز در شرق کویر مرنجاب واقع شده است.

آفرود سواری
آفرود سواری در کویر ورزنه

کویر ورزنه

کویر ورزنه یکی از کویر های استان اصفهان بوده که در میانه راه اصفهان و یزد واقع شده و با اصفهان ۱۰۰ کیلومتر و با یزد ۱۵۰ کیلومتر فاصله داشته و نزدیک ترین آبادی به کویر ورزنه روستای قهی است. این کویر با باتلاق گاو خونی، زاینده رود و شهرستان ورزنه در همسایگی بوده و وسعتی در حدود ۱۷۰۰۰ هکتار از این منطقه را به خود اختصاص داده است. همه روزه صدای غرش خودروهای سافاری و  بالا و پایین رفتن از روی تیپه های آن در این کویر به گوش رسیده و به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای سافاری و آفروید سواری بشمار می آید.

آفرود در ییلاقات گیلان

ییلاقات گیلان

ییلاقات گیلان با داشتن ارتفاعات سرسبز، طبیعت بکر و جاده‌های زیبا و چشم‌اندازهای خارق العاده، گویی جزیی از بهشت هستند. این ییلاقات به دلیل قرارگیری در ارتفاعات بالا و صعب العبور بودن و داشتن مسیرهای جنگلی و چشم نواز همیشه جزو گزینه‌های طرفداران سفر با آفرود می‌باشد.

جواهردشت یکی از ییلاقات زیبای استان گیلان است که جزء بهترین مناطق برای آفرود سواری در ایران محسوب می‌شود.  جواهر دشت در نزدیکی سرولات و سیاهکلرود بوده و مسیر سیاهکلرود تا جواهردشت نسبتا دشوار است. از سیاهکلرود تا منطقه ییلاقی جواهردشت، حدود یک ساعت و نیم مسیر آفرودی زیبا وجود دارد.

آفرود در ییلاقات گیلان

سوباتان ییلاق دیگری در استان گیلان است که مسیر آفرودی آن از سمت جاده اسالم به خلخال می‌باشد. بدون شک، سوباتان یکی از منحصر به فردترین و خاص‌ترین مناطق برای آفرود سواری جنگلی در ایران محسوب می‌شود. هر کسی که یک بار به این منطقه سفر کند، قطعا محو زیبایی طبیعت بکر آن خواهد شد.

منبع : وبلاگ اقامت۲۴

۴.۲/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×