بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » اگر در طبیعت گم شدیم چه کنیم
Nature 4
گوناگون

اگر در طبیعت گم شدیم چه کنیم

۷ آبان ۱۳۹۷ 12۰1,636

طبیعت یکی از بهترین مقاصد سفر بوده و می توان با حضور در دل زیبا و آرام طبیعت آرامشی خاص و خاطراتی فراموش نشدنی کسب کرد، اما همین سفر به طبیعت گاهی می تواند با مشکلاتی به همراه بوده و اگر از روش ها، باید ها و نباید های سفر آگاه نباشیم و همچنین با مسیرهایی که می خواهیم در آن به مقصد رسیده و یا بازگردیم آشناییت نداشته باشیم می تواند مشکلات جبران ناپذیری را برای همه ایجاد کند، در این مطلب وبلاگ اقامت ۲۴ قصد دارد تا در این خصوص که اگر در طبیعت راه خود را گم کردیم چه کنیم صحبت کند.

با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : ”  گردشگری روستایی لذت بخش ترین نوع سفر

 

اگر در طبیعت گم شدیم چه کنیم
اگر در طبیعت گم شدیم چه کنیم

 

همه روزه داستان هایی زیادی به گوش می رسد که تعداد از طبیعتگردها و گردشگران در دل جنگل ها و مکان های طبیعی دورافتاده راه خود را گم کرده و برای بازگشت به مشکلاتی برخورده اند.

خونسردی خود را حفظ کنید

اگر شما هم در چنین شرایطی گیر کردید اولین کار این است که خونسردی خود را حفظ کرده و با تمرکز کامل اقداماتی نظیر کارهای زیر را انجام داده تا مجدد مسیر درست را پیدا کنید.

 

اگر در طبیعت گم شدیم چه کنیم
مسیر طی شده را برعکس بروید

 

مسیر طی شده را بر عکس بروید

اگر می توانید رد پای خود را بر روی زمین پیدا کنید، آن را در جهت عکس دنبال کرده و به مسیری را که آمده اید  برگردید.

اما اگر رد پای شما بر روی زمین مشخص نیست از انجام این کار پرهیز کنید زیرا ممکن است به دلیل شباهت تمام نقاط جنگل با یکدیگر ممکن است شما از مسیر خود دورتر شوید و بیشتر به دردسر بیوفتید.

 

اگر در طبیعت گم شدیم چه کنیم
از مسیریاب یا قطب نما استفاده کنید

 

از قطب‌نما و مسیر یاب استفاده کنید

اگر مسیریاب و یا قطع نما به همراه دارید از آن برای پیدا کردن جهت حرکت درست استفاده کرده و در یک‌جهت مشخص حرکت کنید.

حتی اگر مختصات مسیر درست را در خاطر ندارید قطب‌نما به شما کمک کرده و مانع به دور خود چرخیدن می شود و با کمک قطب نما شما در یک جهت به جلو حرکت می کنید.

به دنبال رد پا باشید

عبارت به دنبال رد پا باشید به این معنی نیست که بر روی زمین دنبال رد پای انسانی بگردید بلکه منظور این حرف این است که به دنبال چی باشید که شما را به به سوی یک آبادی هدایت کند و نشان دهنده وجود فرد و یا حیاتی باشد.

به طور مثال در آسمان به دنبال دود دودکش یک منزل مسکونی بگردید و یا به دنبال رد چرخ های یک وسلیه نقلیه و یا مسیری که نشان از عبور و مرود داشته باشد بگردید و یا دنبال یک حیوان اهلی و پل بوده با دنبال کردن آنها مسیر خروج خود را پیدا کنید.

 

اگر در طبیعت گم شدیم چه کنیم
به دنبال رودخانه بگردید

 

به دنبال رودخانه بگردید

از گذشته تا کنون و به دلیل این اینکه آب مایه حیات بشمار می آید، روستا ها و شهر ها در مسیر رودخانه ها بنا شده اند.

با پیدا کردن یک رودخانه و جوی آب و دنبال کردن آن می توانید به نزدیک ترین آبادی دسترسی پیدا کنید. این راه علاوه بر اینکه راحترین راه برای یافتن مسیر درست بشمار می آید، شما را در طول مسیر نیز سیر آب نگه می دارد.

 

اگر در طبیعت گم شدیم چه کنیم
علامتگذاری کنید

 

به یک بلندی بروید

اگر مسیر خود را در یک جنگل گم کردید، بهتر است به یک مکان بلند رفته تا دید کامل و بازی از منطقه داشته باشید و با نگاه کردن به اطراف نزدیک ترین آبادی را شناسایی و در جهت آن حرکت کنید.

از علامت گذاری فراموش نکنید

در تمام لحظات گشتن به دنبال مسیر درست در جنگل و یا هر گونه طبیعتی، برای اینکه مسیری را دوبار نرفته و زمان و انرژی خود را از دست ندهید، بهتر است راهی را که طی میکنید با هر وسیله ای علامت گذاری کرده و اینگونه از چرخیدن به دور خود جلوگیری می کنید.

 

منبع : وبلاگ اقامت۲۴

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×