» دانستنی‌های سفر » خودشناسی در سفر ؛ سفرکردن، راهی برای سفر به درون
خودشناسی و سفر
دانستنی‌های سفر

خودشناسی در سفر ؛ سفرکردن، راهی برای سفر به درون

۶ مرداد ۱۳۹۸ 7۰1,827

شما واقعاً که هستید؟ تا به حال فرصتی برای خودشناسی داشته اید؟ بعضی از ما انسان‌ها تمام عمر خود را کاوش می‌کنیم تا خود واقعی‌مان را پیدا کنیم. شاید در انتهای این مسیر به هیچ جواب دقیقی هم نرسیم. بسیاری از افراد خود واقعی و درونی خود را با سفر در می یابند و درک بهتری از جهان پیدا می‌کنند.

با ما همراه باشید تا راه‌هایی که شمارا به خودشناسی نزدیک می‌کند را بشناسید.

راه های خودشناسی

خودشناسی و سفر
خودشناسی و سفر

تغییر

تغییر در زندگی اجتناب‌ناپذیرند و موجب رشد می‌شوند. تغییر کمک می‌کند که با شرایط سازگار شویم و سازگاری با شرایط راه رشد کردن را به ما نشان می‌دهد.

بسیاری از افراد از تغییر گریزان هستند و سعی در یکنواخت نگه‌داشتن مسیر زندگی دارند چون توانایی مقابله با تغییرات را ندارند. در سفر می‌آموزید که چگونه با تغییر دست‌وپنجه نرم کنید و خود را با هر شرایطی سازگار کنید.

جز سفر، هیچ‌گاه در شرایط عادی و روتین زندگی مجبور نیستید تغییر کنید و یا با شرایط سختی کنار بیایید. در این شرایط می‌فهمید که چقدر قدرتمند هستید. در این مسیر توانایی حل مشکلات و عکس‌العمل‌های سریع بهتر می‌شود و درس‌های بیشتری از زندگی می‌گیرید.

در سفر یاد می گیرید که چگونه در اوج هرج‌ومرج کنترل همه‌چیز را در دست بگیرید. این راه، مسیری برای تکامل و خودشناسی است. زمانی که یاد می‌گیرید سازگار باشید، با هر موقعیت جدید و چالشی مبارزه می‌کنید و یاد می‌گیرید زنده بمانید.

خودشناسی و سفر
خودشناسی و سفر

فاصله گرفتن از مادیات

بدون حذف مادیات از زندگیتان، نمی‌توانید ارزش واقعی زندگی خود را درک کنید. بدن شما منبعی از انرژی است و در صورتی این انرژی باروح ارتباط برقرار می‌کند که مادیات از میان برود.

قبول کردن سبک زندگی ساده در طول سفر کار آسانی نیست ولی ارزش امتحان را دارد. زندگی با حداقل امکانات و سفر به نقاط مختلف به شکوفا شدن بخش‌هایی از شخصیت کمک می‌کند.

هر وسیله‌ای که داریم ارزش مادی دارد و این ارزش بازندگی ما در ارتباط است. جدا شدن از پول و مادیات ممکن است شبیه به جدا شدن بخشی از روح باشد و چنین حسی را به ما القا کند.

سفر کردن به ما می‌آموزد که چگونه پول خود را به بهترین شکل خرج کنیم و در صورت از دست دادنش به‌راحتی با این موضوع کنار آمده و می‌دانیم که با تلاش دوباره بازمی‌گردد. زندگی ما با پول‌هایمان تعریف نمی‌شود. خودشناسی از هر ثروتی باارزش‌تر و دست نیافتی تر است.

خودشناسی و سفر
خودشناسی و سفر

قطع ارتباط بافرهنگ‌ها

یکی از اولین موضوعاتی که با آن برخورد می کنید فرهنگ است. مردم هر کشور، آداب‌ورسوم خاص خود رادارند. هرچند به آن مقید نباشید، فرهنگ در شکل‌گیری شخصیت انسان نقش دارد. سفر کردن به شما کمک می‌کند تا از محدودیت‌ها فرار کنید و بافرهنگ‌های مختلفی آشنا شوید.

سفر به شما کمک می‌کند تا بخش‌هایی از فرهنگتان را که دوست دارید بهتر بشناسید. می توانید بخش‌های آسیب‌زننده فرهنگ را بشناسید و از انتقال آن خودداری کنید.

شناختن فرهنگ‌های دیگر کمک می‌کند تا بتوانید پا را فراتر از محدوده فرهنگی خود بگذارید. شاید آشنایی با سایر فرهنگ‌ها راهی ایده آل برای پیدا کردن خود واقعی باشد.

شما نمی دانید که چه چیزهایی نمی‌دانید! ممکن است بخش‌هایی از فرهنگ به نظر شما و یا به نظر بسیاری از افراد نادرست باشد. آشنا شدن به ما این امکان را می‌دهد تا از تقلید کورکورانه دور شویم و بهترین مسیر را انتخاب کنیم.

خودشناسی و سفر
خودشناسی و سفر

جدایی از خانواده و دوستان

خانواده اولین جامعه ای است که در آن قرار می گیریم. همه ما خانواده‌مان را دوست داریم و دوستانی داریم که از دیدن و معاشرت با آن‌ها لذت می‌بریم. خانواده و گروه‌های دوستی، مکان‌هایی هستند که ما در آن‌ها احساس راحتی داریم. وابستگی به خانواده و دوستان مانند سدی است در مسیر شناخت خود.

پدر و مادر شما را بزرگ می‌کنند و در شکل‌گیری شخصیت شما نقش اساسی دارند. می‌دانیم که هر چیزی که یاد گرفته‌ایم از وجود آن‌ها است. احترام به آنان لازم است اما باید در نظر داشته باشیم که شاید عقاید پدر و مادر باعث بروز برخی محدودیت‌ها در شخصیت ما شوند. عقاید پدر و مادر هم چیزی شبیه به فرهنگ است. همان‌طور که ممکن است سال‌ها فرهنگ نادرست در جامعه‌ای رواج داشته باشد، ممکن است پدر و مادر هم با عقیده‌ای نادرست ما را پرورش داده باشند. دوری از خانواده به پیدا کردن خود واقعی به‌دوراز محدودیت‌ها و قضاوت‌ها کمک می‌کند.

خودشناسی و سفر
خودشناسی و سفر

شناخت بهتر از نقاط ضعف و قوت

چیزی بهتر از چالش‌های سفر به شما نمی‌آموزد که شما در چه زمینه‌هایی خوب هستید. سفر به شما کمک می‌کند تا نقاط قوت را رشد دهید و به آن‌ها پروبال داده تا شکوفا شوند. گاهی استعداد هایی دارید که از آن بی خبرید!

هنر نه گفتن و مستحکم بودن یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای سفر کردن است. در سفر یاد می گیرید که چگونه مستقل شوید و بر روی خودتان حساب کنید.

وقتش است که نقاط ضعف خود را بشناسید و خود را عیب یابی کنید. اگر جنبه های مختلف شخصیتی را نیازمایید  نخواهید فهمید که در چه زمینه‌هایی بهترید و جای پیشرفت دارید.

خودشناسی و سفر
خودشناسی و سفر

زندگی بدوراز قضاوت‌ها

زندگی خالی از قضاوت به شما امکان تغییر می دهد. سفر یکی از بهترین زمینه‌ها برای فارغ شدن از قضاوت‌ها است. اولین سفر ممکن است برخلاف زیبایی، بسیار وحشتناک هم باشد! سفر به مکانی با مردم و هنجارهای فرهنگی متفاوت در نگاه اول برای هر فردی ترسناک است.

بدتر و بهتری وجود ندارد، تنها تفاوت وجود دارد! اگر شخصی یا چیزی با شما و افکارتان تفاوت دارد، راحت از کنار آن می‌گذرید و هیچ قضاوتی در کار نیست.

سفر فضای کنجکاوی به شما می دهد و می آموزید تا گوش دهید و یاد بگیرید. در سفر یاد می گیرید بی جهت تفکر کنید و دوستان خود را همان‌گونه که هستند درک کنید. این سبک زندگی به خودشناسی شما کمک می کند.

زمانی که خود را به دور از قضاوت ها بپذیرید، خود را دوست خواهید. زندگی جشنی است که باتجربه بیشتر این جشن برای شما باشکوه‌تر خواهد بود.

 

مطالب مرتبط :

چرا سفر شما را تیزهوش تر می کند و چگونه می توان از آن بهره گرفت؟

تنها سفر کردن : چگونه بدون اینکه احساس تنهایی کنیم، تنها سفر کنیم؟

سفر انفرادی یا سفر گروهی ؛ کدام سبک سفر برایتان بهتر است؟

منبع : اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×