» گوناگون » تنها سفر کردن : چگونه بدون اینکه احساس تنهایی کنیم، تنها سفر کنیم؟
تنها سفر کردن
گوناگون

تنها سفر کردن : چگونه بدون اینکه احساس تنهایی کنیم، تنها سفر کنیم؟

۲۷ تیر ۱۳۹۸ 15۰1,941

تنها سفر کردن مزایای زیادی دارد اما اگر تا به حال آن را انجام نداده باشید به نظر ترسناک می آید. در انتهای روز با چه کسی در خصوص اتفاقاتی که برایتان رخ داده صحبت خواهید کرد؟ هنگامی که تنها منتظر سفارش غذایتان هستید چه می کنید؟ همین سوالات ممکن است یک مسافر ماجرا جو را در مورد تنها سفر کردن به مقاصد رویاییشان دو دل کند. اما نباید بگذارید ترس تنها سفر کردن شما را متوقف کند. ما به شما نشان می دهیم که تنها سفر کردن بدون احساس تنهایی چگونه است.

تنها سفر کردن
تنها سفر کردن

چگونه خود را برای تنها سفر کردن آماده کنیم؟

همیشه بهانه هایی برای سفر نکردن وجود دارند. برای مثال همکار من که همیشه رویای سفر به اروپا را داشت. اما هیچکدام از دوستان او پول و زمان کافی برای همراهیش در این سفر را نداشتند. او پیش از این هرگز به تنها سفر کردن فکر نکرده بود. نگرانیش این بود که در طول سفر تنها بماند.

او می گوید:

گیج شده بودم. قرارداد کاریم تمام شده بود و می دانستم که دلم سفرمی خواهد. اما هیچکس نمی توانست همراهم شود. در مورد گزینه هایم تحقیق کردم و حتی به سفر با یک تور فکر کردم. پس یک تور ۳۲ روزه اروپا رزرو کردم که با چند هفته تنها سفر کردن ادامه می یافت. این یکی از ترسناک ترین کارهای زندگیم بود که بعدتر معلوم شد از بهترین تصمیم های زندگیم بوده است.

حلقه دور آتش
حلقه دور آتش

او تایید می کند که تنها سفر کردن یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای خودتان انجام دهید. تنها سفر کردن اعتماد به نفس و توانایی هایی که به هیچ روش دیگری به آن پی نخواهید برد را در شما تقویت می کند. تنها کافیست خود را برای آن آماده کنید.

مطالب مرتبط : سفر انفرادی یا سفر گروهی ؛ کدام سبک سفر برایتان بهتر است؟

مطالب مرتبط : فواید سفر تنهایی

برای از بین بردن حس تنهایی در تنها سفر کردن هایتان، نکات زیر به شما کمک خواهند کرد.

مسافر باشید نه توریست!

هنگام تنها سفر کردن، ناخواسته توجه زیادی به خود جلب نکنید. یکی از مزایای تنها سفر کردن این است که راحت تر به جمع محلی ها وارد می شوید. اما اگر مثل یک مسافر تازه کار، با دوربین آویزان از گردنتان در حالی که چند نقشه در حال افتادن از کیفتان است، به نظر برسید، با شما مثل یک توریست (غریبه) برخورد خواهد شد. مطمئن باشید که محلی ها از دور شما را با این حالت تشخیص خواهند داد.

مسافر باشید، توریست نه!
مسافر باشید، توریست نه!

سعی کنید با محلی ها بر بخورید. مثل محلی ها لباس پوشیدن یا چند کلمه به زبانشان حرف زدن کمک خواهد کرد. با این روش آدم هایی را ملاقات خواهید کردید که خواهند فهمید شما اهل اینجا نیستید اما دنبال تجربه های جدید برای به اشتراک گذاشتن هستید.

مطلب مرتبط : مدل های کلاهبرداری از گردشگران و راههای مقابله با آن!

از پاتوق های محلی بازدید کنید

مثلا کافه ای نزدیک به هتلتان می تواند برای شروع ماجراجویی تنها سفر کردن تان در روز اول عالی باشد. می توانید از هتل یا هاستلتان بخواهید جایی که زیاد توریستی نباشد را به شما معرفی کنند. اینگونه حس زندگی محلیان را بهتر می فهمید و حتی شاید با یک غریبه هم صحبت شدید.

پاتوق محلی
پاتوق محلی

کافه و رستوران ها از دیرباز جایی برای گفتمان بوده اند پس شروع خوبی به حساب می آیند. کافه من ها اگر زیاد مسغول نباشند گزینه خوبی برای باز کردن سر صحبتند. می توانید در آنجا به نوشیدن قهوه و صحبت و آشنایی بپردازید.

واضح صحبت کنید

حالا که شخصی برای هم صحبتی پیدا کرده اید که می تواند به زبان شما صحبت کند مراقب باشید. چون اگر با لهجه غلیظ صحبت کنید یا زیاد از اصطلاحات استفاده کنید ممکن است گیج کننده باشد. برقراری ارتباط کلید اصلی آشنایی بیشتر با محلی هاست. پس با دقت و صبر و توجه نسبت به محدودیت های مهارت های زبانی آنان رفتار کنید. این نکته است که شما را متفاوت می کند.

کتاب و سفر
کتاب و سفر

با خود کتاب ببرید

تنها سفر کردن دلیل این نمی شود که بخواهید با همه حرف بزنید. یکی از راههای عالی برای لذت بردن از زمانتان به همراه داشتن کتابی خوب برای خواندن است. مهم نیست که یک رمان می خوانید یا کتابی در مورد مقصدی که به آن سفر کرده اید. هنگام لذت بردن از قهوه تان در یک روز آفتابی در پارک، لم دهید و کتاب بخوانید. این روش برای غوطه ور شدن در فضای اطرافتان بدون نیاز به کسی که سرگرمتان کند عالی است. تنها سفر کردن منبعی فوق العاده برای الهام گرفتن است. پس دفترچه ای برای یاد داشت تجربیات و دیده هاستان همراه داشته باشید.

یاد بگیرید که از تنهاییتان لذت ببرید

این اتفاق به طور عادی برای همه رخ نمی دهد. اما یک مهارت زندگیست که به دست آوردنش ارزش فشار گذاشتن روی خودتان را دارد. تنها سفر کردن به شما اجازه می دهد که کاری که می خواهید را، در زمانیکه می خواهید، بدون اینکه نیاز باشد اولویت های دیگران را نیز در نظر بگیرید انجام دهید.

در ساحلی آرام، یا در شلوغی میدانی زنده که اجراهای خیابانی در آن برگزار می شود، در میان مردم، تنها و با آرامشی عظیم بنشینید و از منظره لذت ببرید.

به فعالیت های گروهی ملحق شوید

تنها سفر کردن به این معنی نست که مجبورید همیشه تنها بمانید. تقریبا همیشه فعالیت های گروهی در مقصدتان هست که می توانید به آن ملحق شوید. از تورهای پیاده روی گرفته تا برنامه های داوطلبانه، کلاس های زبان و ورزشی. ملحق شدن به فعالیت های گروهی منافاتی با تنها سفر کردنتان ندارد. بلکه به شما در لذت هرچه بیشتر از مقصدتان کمک می کند.

فعالیت دست جمعی
فعالیت دست جمعی

شما می توانید به تور گروهی چند روزه هم ملحق شوید. تنها سفر کردن با تور گروهی از بابت حمل و نقل و اقامت امن و راحت خوب است. ضمن اینکه شما همیشه برای جدا بودن از گروه هم زمان دارید. در این حالت شما می توانید از تجارب جدید خود در مقصد لذت ببرید بدون اینکه نگران این باشید که مجبورید همه کارها را به تنهایی انجام دهید.

در انتها…

در مورد خودتان صبر به خرج دهید. در نهایت از تنها بودنتان لذت ببرید و این مهارت را یاد بگیرید. در تنها سفر کردن هایتان این نکات را بکار بگیرید و به یاد داشته باشید که تمرین کمکتان می کند.

 

شما هم از تجربیات تنها سفر کردن خود برای ما بنویسید.

 

برگردان شده

منبع : اقامت ۲۴

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×