» گوناگون » نحوه اعتماد برای تراکنش های آنلاین
reserve hotel 3
گوناگون

نحوه اعتماد برای تراکنش های آنلاین

۱۹ آذر ۱۳۹۷ 17۰1,845

یکی از اقدامات و کارهایی که باید پیش از سفر انجام داده تا در زمان رسیدن به شهر مقصد با مشکلاتی مواجه نشد، رزرو هتل است. اما فکر کنید قصد رزرو هتل در مشهد را دارید و می خواهید پیش از سفر خود از آماده بودن هتل و محل اقامت خود اطمینان حاصل کنید. برای این کار وارد اینترنت شده و با جستجوی هتل های یک شهر و یا نام یک هتل وارد سایتی شده که عنوان می کند می تواند رزرو شما را انجام دهد. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که نحوه اعتماد به این سایت چطور است و سپس تراکنش مالی رزرو از طریق درگاه آنلاین این سایت انجام دهید.

اگر می خواهید با نحوه اعتماد در تراکنش آنلاین از یک سایت برای انجام رزرو آشنا شوید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

نحوه اعتماد برای تراکنش های آنلاین

توجه به مجوز های سایت

اولین و راحت ترین نکته درباره نحوه اعتماد  که می توان با مراجعه به آنها از اصالت و درستی یک سایت و سامانه رزواسیون اطمینان حاصل کرده و رزرو خود را از طریق آن انجام داد، برخورداری آن سامانه از مجوز های لازم برای فعالیت است. یک سایت و سامانه که می خواهد در حوزه کسب و کارهای اینترنتی فعالیت کند در ابتدا باید از سازمان مربوطه در حوزه فعالیت خود مجوز های لازم برای فعالیت را کسب کرده و همچنین نماد اعتماد الکترونیک را نیز از وزرات صنعت، معدن و تجارت دریافت کند.

اما وجود نماد اعتماد الکترونیک در سایت تنها دلیل بر درستی این سایت نبوده و باید مخاطبان بتوانند با کلیک بر روی این نماد اطلاعات مربوط به آن سایت و دارای اعتبار بودن آن را مشاهده کنند.

آدرس و شماره تماس مشخص و حقیقی

برای اینکه رزرو خود را از طریق یک سامانه انجام دهید باید این نکته را توجه کرده که آن مجموعه از دفتر معتبری و شماره تماس درستی برخوردار بوده تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتوان به آن مراجعه کرده و یا تماس تلفنی گرفت. یکی از بهترین روش های نحوه اعتماد برای تراکنش آنلاین میباشد.

پشتیبانی ۲۴ ساعته

رزرو آنلاین هتل به دلیل انجام شدن در بستر اینترنت محدود به زمان خاصی نبوده و در هر ساعت از شبانه روز می توان این فرایند را انجام داد. از این رو برای رزرو هتل خود به سامانه ای اعتماد کنید که از پشتیبانی ۲۴ ساعته برخوردار بوده و در هر ساعت از شبانه روز اگر با آنها تماس حاصل کردید، پاسخگوی سوال شما باشند.

نحوه اعتماد برای تراکنش های آنلاین

برخورداری از پیشوند https در آدرس سایت

در زمانی که به یک سایت برای هرگونه خرید اینترنتی به ویژه رزرو هتل مراجعه می کنید دقت کنید که آدرس سایت آن سامانه یا پیشوند https آغاز شده باشد. این پیشوند به ظاهر نشان از امنیت بالای سایت داشته و عنوان می کند که می توان از این سایت برای خرید اینترنتی استفاده کرد.

همچنین در زمان مراجعه به درگاه بانکی و پرداخت حتما از وجود قفل امنیتی padlock در آدرس درگاه بانکی اطمینان حاصل کنید. اما وجود این قفل به تنهایی دلیل بر صحت این سایت نبوده و می توان با زدن بر روی آن از اطلاعات هویتی فروشنده را مشاهده و از امنیت آن اطمینان حاصل کرد.

نحوه اعتماد برای تراکنش های آنلاین

سابقه فعالیت سامانه رزرواسیون

در انتها نیز باید این نکته را عنوان کرد که وجود تمام عنواین بالا دلیل بر درستی عملکرد یک سامانه رزرو نشده و باز هم می تواند یک سایت نامعتبر با برخورداری از نماد اعتماد الکترونیک و تمام موارد امنیتی دیگر باز هم مسافران را با مشکل مواجه کند.

از این رو بهتر است در زمان رزرو خود به سابقه فعالیت و قدمت سامانه رزرواسیون آنلاین نیز توجه کرده و همچنین از نظرات کاربران در خصوص این سایت نیز آگاه شد تا بتوان رزروی امن، راحت و آسوده ای را انجام داد.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×