بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری استان سمنان » چشمه هفت رنگ شاهرود، بوم هزار رنگ طبیعت
7colors lake
جاذبه های گردشگری استان سمنان

چشمه هفت رنگ شاهرود، بوم هزار رنگ طبیعت

۲۹ شهریور ۱۳۹۷ 23۴7,343

گاهی طبیعت در دل بخش های کویری و خشک زمین دست به اعجاز زده و منظره هایی بی نظیر و تکرار نشدنی را خلق کرده است.

یکی از معجزات طبیعت، چشمه هفت رنگ مجن شاهرود بوده که به دلیل واقع شدن در منطقه کویری استان سمنان، بسیار شگفت انگیز و زیبا است.

اگر می خواهید با چشمه هفت رنگ مجن بیشتر آشنا شوید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : ” آبگرم قینرجه داغ ترین چشمه آبگرم جهان  ”

مقاله مرتبط : ” چشمه های آبگرم قزوین

چشمه هفت رنگ شاهرود
آدرس: در فاصله ۵ کیلومتری جنوب شرق روستای تاریخی تاش و در ۲۷ کیلومتری شمال غربی شاهرود

چشمه هفت رنگ مجن کجاست؟

در فاصله ۵ کیلومتری جنوب شرق روستای تاریخی تاش و در ۲۷ کیلومتری شمال غربی شاهرود،  چشمه ای زیبا با ویژگی های منحصر به فرد با نام چشمه هفت رنگ وجود دارد.

دست هنرمند طبیعت در این مکان ترکیبی خارق العاده از زیبایی را به نمایش گذاشته است. در این مکان نظر به هر طرف که میگردد، رنگ می بیند و رنگ.

گویی رنگ ها در خلق این بوم طبیعی نقاشی با یکدیگر تبانی کرده تا تابلویی عظیم و سرشار از زیبایی و رنگ را به هر بازدید کننده ای هدیه دهند.

منطقه چشمه هفت‌رنگ شاهرود دارای اقلیم و آب و هوای سرد و نیمه خشک است و از تنوع گیاهی مختلفی از جمله گونه‌های جنگلی برخوردار می‌باشد. همچنین این منطقه به واسطه کوهستانی بودن و وجود باغات و طبیعت دست نخورده، دارای تنوع جانوری خوبی به ویژه در بخش پرندگان است.

چشمه هفت رنگ با آب دهی حدود ۲۲ لیتر بر ثانیه در دامنه کوه شاهوار از دل سنگ ها به بیرون جاری می شود.

ترکیب آب این چشمه ها گوگردی بوده و در مسیر حرکت خود رنگ های زیبا و فراوانی را به نمایش می گذارد. وجه تسمیه چشمه هفت‌رنگ به واسطه عبور آب چشمه‌های منطقه از مواد معدنی گوناگون که به رنگ‌های مختلف دیده می شوند، مشخص گردیده است.

چشمه هفت رنگ شاهرود
چشمه ای رنگارنگ زیبایی منحصر به فرد در غرب کشور

دلیل وجود رنگ های متنوع در این منطقه وجود سنگ ها و رسوبات آهن، ماسه سنگ ها و ذغال سنگ ها در مسیر آب گوگردی چشمه بوده که به سبب اسیدی بودن آب انواع مواد معدنی را در خود حل کرده و در طی عبور از جویبارها، رسوبات را با رنگ های گوناگون در بستر جویبار ها بر جای می گذارد.

دمای آب چشمه هفت رنگ در حدود ۱۳ درجه سانتیگراد بوده و دارای مواد عالی معدنی بسیاری است.

یکی از نکات ویژه و منحصر به فرد این چشمه ترکیب آب شفاف و زلال با آب گوگردی و تیره آن در یکی از بخشهای چشمه بوده و منظره ای زیبا از قدرت خالق را به نمایش می گذارد. رنگ آب این چشمه‌‌ها هر چقدر از محل دورتر می‌‌شوند به سفیدی گراییده تا جایی که جهت استفاده کشاورزی در منطقه گرآب (گرو) اثری از رنگ و بوی آن دیده نمی‌‌شود.

رنگ ها و مناظر زیبای این چشمه به حدی بوده که همه روزه علاقه مندان بسیاری را به سمت خود جذب کرده و گردشگران بسیاری برای بهره مندی از زیبایی های آن به این منطقه سفر می کنند.

با سفر به چشمه هفت رنگ، پیش از رسیدن به آن بویی خاص به مشام رسیده که به سبب وجود گوگرد فراوان در آب چشمه است.

چشمه هفت رنگ شاهرود
دلیل وجود رنگ های متنوع : وجود سنگ ها و رسوبات آهن، ماسه سنگ ها و ذغال سنگ ها در مسیر آب گوگردی چشمه است

آب این چشمه ها از روزگاران قدیم به دارا بودن خاصیت دارویی مشهور بوده و همواره از آن برای درمان بیماری های پوستی و استخوانی بهره گرفته می شود. همچنین در این منطقه، چشمه‌‌هایی در حال جوشش است که دارای مواد معدنی جیوه دار بوده و از آنها بخار جیوه بلند می‌شود.

این منطقه به دلیل وجود رنگ ها و رسوبات گوناگون دارای چشم انداز ها و مناظر زیبای طبیعی بسیاری بوده و بی تردید می توان از آن به عنوان یکی از بهترین مناطق طبیعتگردی در ایران نام برد.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۳.۹/۵ - (۲۹ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۴

  1. ناشناس

    دقیقا منم‌ همینطور . نمیدونم چرا این اطلاعات اشتباهی رو به اشتراک میذارن
    همینطوری هم تو این مملکت و دولت ما سر کار هستیم
    دیگه ملت چرا سر کار میذارن

  2. حسن شجاع

    من فروردین ۱۴۰۱ به عشق دیدن این چشمه راهی شاهرود شدم ولی متاسفانه هیچ یک از محلی ها و اهالی شاهرود حتی اسم و یا ادرسی از چشمه هفت رنگ نداشتن و هیچ ردی از این چشمه در اطراف روستای تاش و مجن ندیدم .
    دریغ از یک نشانه .
    گویا اصلا وجود خارجی ندارد

    • هادی

      دقیقا من هم سال ۹۷ که رفته بودم هرچه گشتم و پرسیدم پیدا نکردم.

    • سید مهدی حسینی نژاد

      سلام من اهل شاهرودم بهش چشمه نمیگن در اصل آب هفترنگ نام داره که از برف کوه شاهوار سرچشمه میگیره و این عکس ربطی به این آب هفرنگ نداره در کل خیلی چیز خاصی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×