» جاذبه های گردشگری اردبیل » آبگرم قینرجه داغ ترین چشمه آب گرم جهان
آبگرم قینرجه
جاذبه های گردشگری اردبیل

آبگرم قینرجه داغ ترین چشمه آب گرم جهان

۱۵ شهریور ۱۳۹۷ 25۰4,847

استان اردبیل به داشتن چشمه های آبگرم در ایران شهرت داشته و همه روزه مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای بهره مندی از خواص درمانی این چشمه ها و چشم اندازهای طبیعت اطراف آنها به این استان سفر می کنند.

اگر قصد دارید تا به یکی از چشمه های آبگرم استان اردبیل سفر کنید، با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی و آشنایی با چشمه آبگرم قینرجه همراه باشید.

مقاله مرتبط : “اردبیل ، بهشت گردشگری طبیعی

بنر دسکتاپ رزرو هتل های اردبیل از اقامت24

مقاله مرتبط : “پل معلق مشگین شهر

آبگرم قینرجه کجاست؟

در ارتفاعات ۱۲۴۰ متری کوه سبلان و در فاصله ۱۲ کیلومتری مشگین شهر، چشمه آبگرمی با نام قینرجه وجود دارد.

آبگرم قینرجه
آدرس: استان اردبیل، ۱۲ کیلومتری مشگین شهر

این چشمه از ویژگی های منحصر به فرد بسیاری برخوردار بوده که برخی از آنها نه تنها در ایران بلکه در جهان بی نظیر است.

آب چشمه آبگرم قینرجه که دارای کلراید بسیاری بوده، چیزی حدود ۸۶ درجه سانتیگراد دما داشته که سبب شده عنوان داغ ترین چشمه آب گرم کلرایدی جهان را به خود اختصاص دهد.

این چشمه آب گرم در منطقه ای بکر و زیبا واقع شده و این ویژگی سبب شده تا به مخاطبان آن در حد بسیاری اضافه شود.

چشمه آبگرم قینرجه دارای سه دهنه بوده و حجم آب خروجی از آن چیزی حدود ۹ لیتر بر ثانیه است.

آبگرم قینرجه
آب چشمه آبگرم قینرجه دارای املاح و مواد معدنی فراوانی نظیر گوگرد است

آب چشمه پس از خروج به مجتمع درمانی که در فاصله ۵۰۰ متری از آن قرار دارد هدایت شده و برای استفاده، وارد دو استخر مجزا برای آقایان و بانوان می شود.

در مجتمع آب درمانی تجهیزاتی نظیر سونا، استخر، جکوزی و سونای بخار وجود داشته و لازم به ذکر است آب چشمه برای اینکه قابل استفاده در این مجموعه شود با آب سرد ترکیب می شود.

آب چشمه آبگرم قینرجه دارای املاح و مواد معدنی فراوانی نظیر گوگرد بوده و برای درمان بیماری هایی مانند رماتیسم بسیار مفید است.

منظره زیبا محیط اطراف چشمه و خواص منحصر به فرد درمانی آب آن، این منطقه را به یکی از بهترین چشمه های آبگرم منطقه و ایران بدل ساخته و همه روزه و در تمام طول سال مسافران و گردشگران بسیاری برای بهره مندی از آن به این منطقه سفر می کنند.

ساختمان مجتمع آب‌درمانی قینرجه

مجتمع آب‌درمانی قینرجه، اولین مجتمع مدرن منطقه در مشگین‌شهر است که در فاصله ۵۰۰ متری از محل خروج آب از چشمه اصلی ساخته شده است. این مجتمع دارای دو بخش مجزای زنانه و مردانه می‌باشد و از امکاناتی نظیر کمپ‌های اقامتی، تفرجگاه و آلاچیق، استخر آب، آبشار مصنوعی و طبیعت بکر برخوردار است. از دیگر امکانات مجتمع آب درمانی قینرجه می‌توان به استخر آبگرم معدنی، استخر آب سرد، استخر کودک، جکوزی، سونای خشک و بخار، رستوران، کافی‌شاپ سنتی، سوئیت‌های اقامتی و اتاق ماساژ اشاره کرد.

آبگرم قینرجه

ساختمان مجتمع آبدرمانی آیقار قینرجه

مجتمع آب‌درمانی آیقار قینرجه نیز مانند مجتمع آب‌درمانی قینرجه در نزدیکی چشمه آبگرم قینرجه قرار دارد و آب آن از همین چشمه تامین می‌شود. این مجتمع نیز دارای دو بخش مجزای زنانه و مردانه است و از استخر آبگرم طبیعی، ماهی درمانی، آفتاب درمانی، وان‌های تک نفره، سونای خشک و بخار، جکوزی، استخر ورزشی، استخر خصوصی و اتاق ماساژ برخوردار است. از دیگر امکانات این مجتمع می‌توان به سوئیت اقامتی، رستوران و چایخانه سنتی اشاره کرد.

۴.۸/۵ - (۲۱۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×