» استان گیلان » جاذبه های گردشگری رشت » جاهای دیدنی رشت » آبشار دودوزن خرم کش ، معجزه کمتر شناخته شده گیلان
آبشار دودوزن
جاهای دیدنی رشت

آبشار دودوزن خرم کش ، معجزه کمتر شناخته شده گیلان

۱۷ شهریور ۱۳۹۷ 16۰2,172

یکی از زیبا ترین مناظر طبیعی را آبشار ها به خود اختصاص داده و به دلیل برخورداری از چشم اندازی بی نظیر می توان آرامشی خاص را با سفر به اینگونه مکان ها کسب کرد.

اگر علاقه مند به طبیعتگردی و به تماشا نشستن آبشار های زیبا هستید، با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی و آشنایی با آبشار دودوزن خرمکش رشت همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : “معرفی آبشارهای استان گلستان

بنر دسکتاپ رزرو هتل های رشت از اقامت24

 

مقاله مرتبط : “آشنایی با جاذبه های گردشگری رشت

 

آبشار دودوزن
آدرس :استان گیلان، ۲۴ کیلومتری شفت

آبشار دودوزن خرمکش کجاست؟

در منطقه خرمکش استان گیلان و در فاصله ۲۴ کیلومتری از شفت، آبشاری زیبا با نام آبشار دودوزن در دل جنگلی سر سبز واقع شده است.

آبشار دودوزن به دلیل قرار داشتن در جنگلی سر سبز و برخورداری از چشم انداز های ویژه و منحصر به فرد، یکی از زیباترین آبشار های استان گیلان بشمار می آید.

این آبشار به دلیل موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در منطقه کوهستانی سیاهمزکی، از پوشش جنگلی انبوه، چشمه، رودخانه پر آب و خروشان و همچنین آب و هوای خنک و مطبوع برخوردار است.

در خصوص ارتفاع این آبشار اطلاعات دقیقی در دست نبوده و تنها گمانه زنی می شود که آبشار دودوزن چیزی در حدود ۵۴ متر ارتفاع داشته باشد.

آب این آبشار از چشمه ای در نزدیکی آن با نام چشمه دودوزن تامین شده و پس از جاری شدن و سقوط از ارتفاع آبشار به رودخانه ای ریخته و روستاهای پایین آبشار را سیراب می کند.

در خصوص قدمت این آبشار بر اساس تحقیقات زمین شناسان عنوان می شود که آبشار دودوزن چیزی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال قدمت دارد.

با حضور در کنار آبشار می توان از تفریحاتی نظیر آب بازی بهره برده و همچنین به نظاره این معجزه طبیعت نشست.

در محوطه آبشار پل چوبی وجود داشته که دو طرف رودخانه را به یکدیگر متصل می کند؛ با عبور از روی این پل می علاوه بر تجربه حس هیجان، به تماشا آبشار ایستاده و از بهترین نما آن را نظاره کرد.

 

آبشار دودوزن خرمن

 

چشم انداز های اطراف آبشار و ترکیب آن با منظره سقوط آب، بهترین قاب را برای عکاسی و ثبت لحظات شیرین و خاطره انگیز فراهم کرده و می توان زیبا ترین عکس ها را با حضور در کنار این آبشار گرفت.

به دلیل موقعیت جغرافیایی آبشار و کوهستانی بوده آن، بهترین فصل سفر به این آبشار زیبا بهار و تابستان بوده و در این فصل ها از سال می توان آب و هوایی خنک و مطبوع را در آبشار دودوزن تجربه کرد.

برای رسیدن به این آبشار زیبا باید از شفت ۲۴ کیلومتر خارج شده و مسیر جاده نصیر محله به سیاهمزکی و منطقه خرم کش را در پیش گرفت.

پس از رسیدن به روستای خرم کش از آن به فاصله ۱۵۰۰ متر دور شده و در انتهای جاده و در محلی که تابلوی آبشار نصب شده باید پیدا شده و مسیر سنگ فرش و پله ای پیش رو را ادامه داد.

پس از حدود ۱۰۰ متر پیاده روی کم کم آبشار و زیبایی های اطراف آن خود نمایی می کند.

زیبایی های آبشار دودوزن تنها به خود آبشار و مناظر اطراف آن ختم نشده و از همان ابتدا که وارد جاده منتهی به آن شده، با چشم انداز و مناظر چشم نوازی مواجه می شوید.

همچنین در مسیر رسیدن به این آبشار زیبا روستاهای بسیاری مانند احمدسر گراب، شالماء، سفید نرگس و سیاه نرگس وجود داشته که خانه های ساده و با صفای روستایی آنها به زیبایی و آرامش کسب شده آن می افزاید.

 

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×