» راهنمای سفر به ایران » استان آذربایجان شرقی » تبریز » مراکز خرید تبریز : بازار تبریز و مراکز تجاری
مجتمع تجاری لاله پارک تبریز
تبریز

مراکز خرید تبریز : بازار تبریز و مراکز تجاری

۳ شهریور ۱۳۹۷ 18۰2,137

تبریز که در شمال غربی ایران واقع شده، به دلیل موقعیت ممتاز جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم، در طول قرون گذشته همواره یکی از مهمترین مراکز تجارت و بازرگانی آسیای غربی به شمار میرفته است. امروزه نیز بازار تبریز رونق بسیاری داشته و بخشی از جاهای دیدنی تبریز بشمار می آیند. اگر قصد سفر به تبریز را دارید، با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی و آشنایی با بازارهای تبریز همراه باشید.

مقاله مرتبط : “لیست جاهای تفریحی تبریز

بازار بزرگ تبریز

مجموعه  تاریخی بازار تبریز در مرداد سال ۱۳۸۹ خورشیدی، به عنوان نخستین بازار جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این بازار از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان و یکی از شاهکارهای معماری ایران به شمار می آید.

این بازار در سال ۱۱۹۳ هجری قمری بر اثر زلزله، به طور کامل تخریب شد، اما طولی نکشید که معماران زبر دست، آن را بازسازی کردند.

بازار کنونی مربوط به اواخر حکومت زندیه و عصر قاجار است.

این بازار که در سال ۱۳۵۴ هجری شمسی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، با طول تقریبی یک کیلومتر، یکی از بزرگترین مجموعه های به هم پیوسته و مسقف دنیاست.

بازار بزرگ تبریز
نخستین بازار جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو

مجتمع تجاری رشدیه تبریز

مرکز خرید رشدیه تبریز، یکی از بهترین و مدرن ترین مجتمع های تجاری و تفریحی این کلانشهر بوده که در میدان شهید فهمیده، شهرک رشدیه واقع است.

این مجتمع تجاری در سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرده و با ۲۰۰۰ مترمربع مساحت در منطقه ۵ شهرداری تبریز با ساختمان هرمی شکل آبی رنگ در ۳ طبقه تجاری دارای امکانات کامل و به روز از جمله فروشگاه های متعدد، خودپرداز و بانک، هایپر مارکت، رستوران و فست فود و همچنین شهربازی سر پوشیده برای بازی کودکان است.

مجتمع تجاری رشدیه تبریز
آدرس: تبریز، میدان شهید فهمیده، شهرک رشدیه

مجتمع تجاری برج بلور تبریز

مجتمع تجاری، اداری، تفریحی و خدماتی برج بلور، یکی از مرتفع ترین ساختمان های شهر تبریز بوده و در چهارراه آبرسان، فلکه دانشگاه واقع گردیده است.

این برج مجهز و مدرن که یکی از زیباترین برج های کشور محسوب می شود، با مساحت ۳۲۰۰۰ مترمربع در ۲۵ طبقه به صورت ۲ طبقه پارکینگ، ۴ طبقه تجاری لوکس، ۱۶ طبقه خدماتی، ۳ طبقه فست فود و رستوران گردان، در ۲۹ بهمن سال ۱۳۹۰ به طور رسمی افتتاح گردیده است.

مجتمع تجاری برج بلور تبریز
آدرس: تبریز، چهارراه آبرسان، فلکه دانشگاه

مجتمع تجاری لاله پارک تبریز

یکی از بهترین و شناخته شده ترین بازار تبریز ، اقامتی و تفریحی تبریز، مرکز خرید لاله پارک این شهر بوده که در بزرگراه پاسداران واقع شده است. ساختمان این مرکز خرید از دو بخش تقسیم شده که یک بخش آن به هتل ۵ ستاره کایا لاله پارک تبریز اختصاص یافته و بخش دیگر به بازار و مرکز خرید.

مجتمع تجاری لاله پارک تبریز
آدرس: تبریز، بزرگراه پاسداران

بخش تجاری این مجموعه با مساحت ۲۱ هزار مترمربع دارای ۶ طبقه شامل ۱۲۰ فروشگاه متشکل از گالری هنری، مغازه‌های پوشاک، صوتی و تصویری، نمایندگی‌های مطرح جهان با برندهای ترک، سینما، هایپرمارکت، شهربازی و فودکورت است.

۳ طبقه این مجموعه تجاری تفریحی و اقامتی را پارکینگ با گنجایش ۱۵۰۰ نفر به خود اختصاص داده است.

مجتمع تجاری لاله پارک تبریز

بازار پیاده راه تربیت تبریز

پیاده راه تربیت بخشی از جاده ابریشم بوده که امروزه به شکل پیاده‌روی سنگ‌فرش بجای مانده است. در امتداد این پیاد روی سنگ فرش چندین مغازه پوشاک، کیف، کفش و غیره وجود دارد.

علاوه بر این مغازه‌ها، تندیس‌هایی از پیشه‌های مختلف تبریز در این پیاده راه در معرض نمایش قرار داده شده است.

بازار پیاده راه تربیت تبریز

مجتمع تجاری اطلس تبریز

یکی از بزرگترین و مدرن ترین بازار تبریز ، مجتمع تجاری اطلس بوده که در خیابان ولیعصر واقع شده است. این مجتمع تجاری دارای ۱۸ طبقه بوده که ۹ طبقه تجاری، ۵ طبقه اداری و ۴ طبقه پارکینگ، این ۱۸ طبقه را تشکیل می دهند.

در این مجموعه ۱۶۰ باب مغازه، رستوران، فودکورت، هایپرمارکت، کافی شاپ، شهربازی سرپوشیده و سالن مراسم وجود دارد.

مجتمع تجاری اطلس تبریز
آدرس: تبریز، خیابان ولیعصر

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×