بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
کدو پلو
غذاهای محلی نوشهر

معرفی غذاهای محلی نوشهر

۶ مرداد ۱۳۹۷ 17۰4,352

چشیدن طعم و مزه غذاهای شمال کشور برای تمام مسافران و گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند یکی از بهترین و لذت بخش ترین کارهاست. در این میان غذاهای فوق‌العاده و بسیار لذیذ محلی شهر نوشهر ، از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار می باشد

در طول سال، افراد بسیاری به این شهر سفر کرده تا علاوه بر بهره مندی از جاذبه ها و تفریحات این شهر، مزه فراموش نشدنی غذاهای آن را نیز تجربه کنند.اگر شما هم قصد سفر به نوشهر را دارید، با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی و آشنایی با غذاهای محلی نوشهر همراه باشید.

 

خورشت آلو

خورشت آلو یا همان مرغ و آلوی مازندرانی برای تهیه نیاز به مواد اولیه ای نظیر مرغ، انار ملس، آب نارنج، زعفران، پیاز، آلو و مغز گردوی خرد شده دارد.

به طور معمول برای اینکه از ترش شدن بیش از حد این غذا جلوگیری کنند، به آن مقداری شکر اضافه می کنند. خوراک مرغ و آلو یکی از پر طرفدارترین غذاهای محلی نوشهر بوده و با خوردن این غذا می توان طعم متفاوتی از مرغ را تجربه کرد.

خورشت آلو
با خوردن این غذا می توان طعم متفاوتی از مرغ را تجربه کرد.

بیج بیج

بیج بیج یکی از غذاهای سنتی و محلی مازندران و شهر نوشهر بوده که از ترکیب گوشت چرخ‌کرده، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز داغ، زردچوبه، نمک و فلفل تهیه می شود.

این غذا معمولا با برنج کته سرو شده و ترکیب این دو با هم، غذایی فوق العاده خلق می کند.

 

کدو پلو

کدو پلو و یا به گویش محلی آن کئی پولو، یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه نوشهر بوده که در میان ساکنین این شهر پر مخاطب است. این غذا با استفاده از برنج، کدو، پیاز، زیره، گوشت چرخ کرده، کره محلی و زردچوبه طبخ شده و طعم و مزه ای فوق العاده دارد.

در سفر به نوشهر، چشیدن مزه فراموش نشدنی و خاطره ساز این غذا را از دست نداده و حتی برای یکبار هم که شده آن را تجربه کنید.

کدو پلو
کدو پلو و یا به گویش محلی آن کئی پولو

 

آغوز مسما

آغوز مسما یکی از غذاهای سنتی و البته مقوی استان مازندران و شهر نوشهر بشمار می آید.

این غذا به دلیل داشتن مواد اولیه ای نظیر گوشت اردک، گردو، رب انار، آب، شکر، پیاز، دانه‌ ساییده شده‌ انار و ادویه، در ترکیب خود پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌های قابل توجهی را به بدن شما می رساند.

این غذای محلی خوشمزه، برای طبخ شدن نیاز به ۲ ساعت زمان داشته و پس از آن با برنج یا نان و انواع ترشی‌های محلی سرو می‌شود.

آغوز مسما

آش کدو

زنان کدبانوی نوشهری با استفاده از مواد اولیه ای نظیر کدو، عدس، پیاز، برنج، لیمو ترش، شکر و ادویه، آشی بی همتایی با نام آش کدو طبخ کرده و برای تزئین آن از نعنا و کشک استفاده می کنند.

این آش بی تردید یکی از بهترین آش های محلی ایران است و می توان به جرات گفت که اگر در سفر به نوشهر مزه این آش را تجربه نکنید، سفر شما کامل نیست.

 

ناز خاتون

یکی دیگر از غذاهای سنتی و پر طرفدار نوشهر، نازخاتون است. این غذا با استفاده از گوجه فرنگی، پیاز رنده شده، آبغوره، نعنای خشک، گلپر و رب انار یا آب انار و بادمجان تهیه می شود.

ناز خاتون
یکی دیگر از غذاهای سنتی و پر طرفدار نوشهر، نازخاتون است

 

بشته واش

این غذای محلی نوشهر، به ویژه روستای سرسبز کندلوس بوده که نوعی آش است و در آن از اسفناج، عدس، سیر، پیاز، زیره‌ی سبز و ادویه استفاده می شود.

بشته واش برای آماده شدن تقریبا ۲ ساعت زمان نیاز دارد. اغلب مردم محلی، بشته واش را با نارنج و زیره‌ی فراوان میل می‌کنند.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

 

 

 

۴.۶/۵ - (۴۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×