بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
تنگه دار نوشهر
جاهای دیدنی نوشهر

جاهای دیدنی نوشهر کجاست ؟

۲ مرداد ۱۳۹۷ 40۳10,305

نوشهر یکی از شهرهای شمالی کشور بوده که به دلیل موقعیت مکانی مناسب و همجواری با جنگل، دریا و دارا بودن جاذبه های گردشگری فراوان، به یکی از محبوب ترین شهر های شمالی ایران و بهترین مقاصد گردشگری کشور بدل شده است.

با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی و آشنایی با برخی از مکان های دیدنی نوشهر همراه باشید.

حمام کندلوس

در روستای کندلوس و در نزدیکی شهر نوشهر، حمامی قدیمی وجود داشته که قدمت آن به دوران قاجار باز می گردد.

این حمام تاریخی که یکی از جاذبه های تاریخی و دیدنی نوشهر به شمار می آید، در سال ۱۳۸۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

حمام کندلوس
آدرس: نوشهر، بخش کجور، دهستان زانوس رستاق، روستای کندلوس

پارک جنگلی سی سنگان

در نزدیکی شهر نوشهر و در فاصله ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور، جنگلی وسیع و پوشیده شده از درختان بلوط قرار داشته که با نام پارک جنگلی سی سنگان شناخته می شود.

این پارک چشم اندازها و زیبایی منحصر به فردی داشته و به ویژه اینکه در برخی نقاط، جنگل سی سنگان به دریا می پیوند، زیبایی آن دو چندان می شود. در این جنگل علاوه بر تنوع پوشش گیاهی، می توان جانداران زیادی مانند روباه، پلنگ و خرس را نیز مشاهده کرد که در این جنگل زیست می کنند.

پارک جنگلی سی سنگان
آدرس : ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور، پارک جنگلی سی سنگان

روستای کندلوس

روستای کندلوس یکی از جاذبه های طبیعی و همچنین تاریخی نوشهر بوده که در فاصله ۷۵ کیلومتری این شهر قرار دارد.

معماری زیبای خانه های این روستا در کنار طبیعت بکر و دست نخورده آن، منظره ای زیبا خلق کرده و بی تردید با گام نهادن بر روی کوچه های سنگ فرش آن می توان لذت و آرامشی وصف نشدنی را تجربه کرد.

روستای کندلوس
آدرس: ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی نوشهر، بخش کجور

دریاچه ممرز یا تالاب ارواح نوشهر

در ۵ کیلومتری شمال روستای چلندر شهرستان نوشهر، دریاچه ای با نام ممرز واقع شده است. این دریاچه که به تالاب ارواح نیز شهرت دارد، در میان جنگل انبوه درختان پهن برگ منطقه ملا کلا قرار گرفته است.

دریاچه ممرز در حدود ۷۰۰ متر طول و ۲۰۰ متر عرض داشته و به دلیل وجود درختان خشک شده که از میان آب سر بیرون آورده اند، دارای چشم انداز زیبا بوده و منظره منحصر به فردی را خلق کرده است.

دریاچه ممرز
آدرس: نوشهر، ۵ کیلومتری شمال روستای چلندر

آنچه که در اولین نگاه به دریاچه ممرز، توجه شما را به خود جلب می کند، بازمانده هایی از تنه درختان هستند که در میان دریاچه قرار دارند و به درختان مرده مشهورند.

حضور این درختان نیز بر وهم فضا می افزاید و یکی از شگفتی های این دریاچه به شمار می رود.

این دریاچه یکی از بکرترین مناطق گردشگری شمال کشور بشمار آمده که به دلیل دارا بودن ظاهری وهم انگیز، به دریاچه ارواح نیز شهرت داشته و مخاطبان بسیاری را به سوی خود جذب می کند.

دریاچه ممرز

بیشتر بخوانید : “معرفی کامل دریاچه ممرز نوشهر

سد آویدر

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی نوشهر که در فاصله ۳۰ کیلومتری این شهر واقع شده، سد و دریاچه آویدر است.

این سد خاکی که در نزدیکی جنگل سی سنگان قرار دارد، یکی از زیباترین و سرسبزترین مناطق نوشهر بوده و با دارا بودن جزیره های کوچک در میان آن، زیبایی دوچندانی یافته است.

سد آویدر
آدرس : ۳۰ کیلومتری نوشهر

تنگه دار نوشهر

تنگه دار یکی از بکرترین و شگفت انگیز ترین مناطق دیدنی و جذاب نوشهر است و اگر می خواهید در سفر به این شهر جاذبه و تفریحی به جز دریا و جنگل را تجربه کنید، بی تردید باید به این منطقه زیبا سفر کنید.

تنگ دار در مسیر خروجی چالوس به نوشهر و در نزدیکی روستای کشکسرا واقع شده است.

بیشتر بخوانید : “لیست هتل های نوشهر، عکس و آدرس

تنگه دار نوشهر
آدرس: نوشهر، روستای کشک‌سرا، جاده جنگلی خانیکان

سفر به نوشهر زیبا

سفر به نوشهر تماشایی و روستاها و مناطق اطراف آن تجربه ای است که خاطره ی شاد و رؤیایی اش تا سال های سال در یاد و خاطره ی شما باقی خواهد ماند. همان طور که در طی این مقاله اشاره شد جاهای دیدنی نوشهر آن قدر زیاد هستند که با یک بار سفر به این منطقه ی جذاب فرصت تماشا و دیدار از تمام آن ها امکان پذیر نخواهد بود. به همین دلیل شاید بهتر باشد در هر سفری که به این حوالی دارید فقط به دیدار یکی از این مناظر دیدنی بروید. البته شاید هم بتوانید روزهای سفر خودتان را طوری تقسیم کنید که برنامه ریزی جامع و کاملی شکل بگیرد و بر اساس همان برنامه بتوانید هر روز را به دیدار از یکی از این مناطق اختصاص دهید و در طی روزهایی قابل توجه بتوانید از تمام این مکان های تماشایی دیدن کنید.

هرگز فراموش نکنید که بالاترین لذت در سفر، فراغ خاطر و آسودگی خیال است. بنابراین بهتر است به جای اینکه هوش و حواس تان را به تعداد جاهای دیدنی بدهید، بدل به زیبایی محیط اطراف خود بسپارید و سعی کنید از لحظه لحظه ی حضور در هر کدام از جاذبه ها آن طور که شایسته است لذت ببرید. در واقع باید از هر نفسی که می کشید هر دم و هر بازدم لذت کافی را ببرید. سعی کنید در روزهای سفر، حالا هر چند روز که می خواهد باشد، آرامش، رهایی و آسودگی را تجربه کنید. به آبی و آرامش آب دریاچه نگاه کنید و نام آن را از یاد ببرید.

به سکوتش، به آرامشش، به آبی بودنش دل بدهید. به سبزی برگ های ایستاده بر فراز هر شاخه نگاه کنید، سبزی و لطافتش را ببینید. به ظرافت و حیاتش دل بدهید و نام درخت و آدرس خاکش را فراموش کنید. حتی به سختی و زاویه ی تیز سنگ ها و صخره ها نگاه کنید و به مقاومت خستگی ناپذیرش فکر کنید اما حتی یک بار از خودتان نپرسید که نامش چیست یا دقیقاً در کدام منطقه ی جغرافیایی واقع شده است. زندگی زیبا است و طبیعت خارق العاده است. غیر از این است؟ پس حتی اگر فقط یک روز برای لذت بردن از طبیعت در اختیار داشتید آن هم با ساعت هایی محدود، باز دل به طبیعت بسپارید و از هر لحظه ی آن لذت ببرید. هرگز منتظر نباسید که فراغ خاطر و روزهای آسوده از راه برسد تا دل به راه بسپارید. چنین روزی هرگز نخواهد رسید. زندگی همین امروز است. همین لحظه است. از همین لحظه و همین نقطه ای که هستید لذت ببرید.

 

۲.۶/۵ - (۳۵ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۳

  1. شیدا

    اینجاها که گفتید قشنگ ولی پیشنهاد می کنم در مسیر کندلوس حتما به لرگان و به ویژه به آبشار سر بزنید . منطقه بکر و منحصر به فردی هست.

    • آرش

      دو سال پیش تابستان به زانوس ، لرگان و کندلوس رفتم واقعا عالی و طبیعتش عین اروپا و سوئیس میمونه خوشبحال اهالی این منطقه که همیشه در همچین اب و هوایی زندگی میکنند. ای کاش من هم میتونستم از شهر دل بکنم و در چنین منطقه ای زندگی کنم

  2. پخی

    عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×