تنگه کافرین
جاذبه های گردشگری ایلام

تنگه کافرین

۱۰ تیر ۱۳۹۷ 20۲2,444

هنگامی که برای اندک زمانی از شلوغی ها و دلبستگی هایمان به زندگی تکراری روزمره، جدا و راهی طبیعت بکر می شویم، سر زندگی و نشاطی که در گوشه و کنار این طبیعت جاری است و در لحظه لحظه هایش جریان دارد، به روح ما نیز سرایت می کند و غبار غم و خستگی های زندگی را از وجودمان می زداید.

امروز تصمیم  داریم، شما را با طبیعت زیبا و منحصر به فرد تنگه کافرین که یکی از جاذبه های گردشگری شهر ایلام است آشنا کنیم. پس در ادامه این مطلب با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه ما باشید.

تنگه کافرین

 

تنگه کافرین کجاست؟

یکی از منحصر به فرد ترین مناطق زیبا و پر جاذبه کشورمان ایران، استان ایلام است که با طبیعت شگفت انگیز و کم نظیرش، هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری را برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در این شهر زیبا وسوسه می کند. بدره یکی از شهرستان های ایلام است که هر کجای آن را که نگاه کنیم با طبیعت منحصر به فردش، چشم ها را خیره می کند. از دشت ها و کوه های بلند آن گرفته تا دریاچه ها و روستاهای سرسبز و خوش آب و هوا، هر کدام به نحوی جلوه ای کم نظیر از طبیعت بکر بدره را پیش چشمانمان به نمایش می گذارد که این زیبایی تا  ۱۵ کیلومتری شمال بدره هم امتداد یافته است و تنگه ای به نام کافرین را با زیبایی تمام و کمال، خلق کرده است.

تنگه کافرین
تنگه کافرین، از پر بازدیدترین مقاصد توریستی و گردشگری استان ایلام

 

تنگه کافرین با چشم انداز بسیار زیبا از رودخانه و سد سمیره، توانسته است یکی از پر بازدیدترین مقصدهای توریستی و گردشگری استان ایلام باشد. در واقع وجود کوهستان های کبیر کوه، دینارکوه و مانشت، در شکل گیری زیبایی این تنگه و تنگه های متعدد دیگر نیز نقش داشته اند و در به وجود آمدن این زیبایی ها تاثیر بسزایی دارند. تنگه کافرین با زیبایی های طبیعی و ذاتی خود و همچنین آثار معماری که از گذشته های دور بر پیکرش بر جای مانده است، در میان گردشگران محبوبیت زیادی داشته و بسیار مورد توجه قرار گرفته است. وجود جنگل های پهناور و انبوه بلوط و صخره های بلندی که مانند حصاری اطراف رودخانه کشیده شده اند زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است.

 

تفریح محبوب طبیعت گردان در تنگه کافرین

آب های جاری درون تنگه کافرین، از کوه های بلند و سر به فلک کشیده کبیرکوه سرچشمه می گیرند که پس از عبور از تنگه کافرین به رودخانه سمیره می ریزد. یکی از تفریحات مورد علاقه گردشگرانی که از میان این همه زیبایی، تنگه کافرین را برای گذراندن یک روز پر از خاطره انتخاب می کنند، قایق سواری در این تنگه است. با قایق می شود راهی این رودخانه شد، پارو زد و از سکوت آرامش بخش و مرموزش لذت برد.

تنگه کافرین

 

مکان های دیدنی اطراف تنگه کافرین

جالب است بدانید که ضمن عبور از این تنگه می توانید انواع گونه های جانوری به خصوص  گونه سنجاب های ایرانی را ببینید، همچنین در فاصله ۱ کیلومتری از ابتدای تنگه می توانید از زیارتگاه جابر و برکه زمزم که در آنجا قرار دارند نیز دیدن کنید.
همانطور که در بالا ذکر شد آثار تاریخی بر روی صخره های تنگه کافرین، نشان از قدمت بالای این منطقه گردشگری دارد و طبق تحقیقات باستان شناسی و دقت در نوع ساختارهای معماری که در اطراف این تنگه انجام گرفته است، قدمت آن را به هزاره سوم پیش از میلاد نسبت داده اند که غار شداد واقع در این تنگه نمونه ای از همین آثار تاریخی است. همچنین در ادامه روند بررسی تنگه کافرین، در ۵۰۰ متری محوطه، با پایین آمدن آب دریاچه سد سمیره و شسته شدن خاک ها، بقایایی از بخش های معماری یک بنای بزرگ کشف شد که مشخص شد این بنای فاخر مربوط به دوران ساسانی است.

 

بهترین زمان برای بازدید از تنگه کافرین

با توجه به این که ایلام یک منطقه با آب و هوای معتدل کوهستانی است، معمولا گردشگران برای بازدید جاذبه های شگفت انگیز ایلام، فصل بهار را انتخاب می کنند. پیشنهاد می کنیم در سفرتان به ایلام بازدید از این تنگه زیبا را از دست ندهید.

تنگه کافرین

 

مقاله مرتبط : “بهترین مقاصد سفرهای بهاری

 

رزرو هتل در سفر به ایلام

در سفر به ایلام و بازدید از طبیعت جذاب و تماشایی اش که اکثرا در روستاها و شهرستان های اطراف قرار گرفته اند، می توانید برای رزرو هتل از بین هتل زاگرس ایلام و هتل دالاهو مناسب ترین گزینه را برای سفرتان انتخاب کنید. خوشبختانه برای رزرو این دو هتل که امکانات و خدمات مناسبی نیز در اختیار تان قرار می دهند، می توانید قبل از سفر به صورت آنلاین، از طریق سامانه اقامت ۲۴ اقدام کنید.

 

مقاله مرتبط : “در هنگام رزرو هتل به چه نکاتی توجه کنیم ؟

 

اقامت ۲۴ به عنوان اولین مرکز ملی رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کل کشور، بهترین گزینه ها را با ارزان ترین قیمت ها در اختیارتان قرار می دهد و می توانید در کمترین زمان ممکن، هتل دلخواهتان را به صورت اینترنتی، رزرو کنید و با خیال راحت و بدون دغدغه سفرتان را آغاز کنید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

۴.۲/۵ - (۴ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. عادله مهدی خشوئی

    درود بسیار عالی بود

  2. مریم

    واااااای عالیهههه خیلی دوس دارم برم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×