بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » بهترین مقاصد سفر های بهاری
مقاصد سفر های بهاری
گوناگون

بهترین مقاصد سفر های بهاری

۱۸ فروردین ۱۳۹۷ 21۰2,311

ایران دارای آب هوای گوناگون و چهار فصلی است که این امکان را برای گردشگران فراهم می سازد تا در هر فصل از سال، مقاصدی را برای سفر داشته باشند و بتوانند به راحتی در تمام روزهای سال به مسافرت بروند.

با فرارسیدن فصل بهار نیز مقاصد گردشگری بسیاری در ایران آماده استقبال از گردشگرانی هستند که از به پایان رسیدن زمستان طولانی خرسند بوده و خود را برای سفر به دل طبیعت سبز بهاری آماده می سازند.

مقاصد سفر های بهاری

اگر نمی دانید در این فصل به کجا سفر کنید و چگونه از بهار زیبا لذت ببرید، با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی مقاصد گردشگری بهاری ایران زمین همراه باشید.

در خانه ماندن، آن هم در فصلی مانند بهار اصلا جایز نیست. این فصل از سال یکی از مناسبترین و بهترین زمان ها برای سفر بوده که به گشت و گذار و تجربه لذت های وصف نشدنی معروف است.

 

دشت دریا سر مازندران

غرب استان مازندران و منطقه تنکابن، بی شک یکی از اصلی ترین نقاطی است که باید در فصل بهار به آن سفر کرد و از زیبایی، سرسبزی، مناطق دیدنی و از آب و هوای دل انگیز آن بهره مند شد.

مقاصد سفر های بهاری

یکی از مکان هایی که در این منطقه و در فصل بهار، چشم انداز بسیار زیبایی دارد و از مقاصد پر طرفدار طبیعت گردها بشمار می رود، دشت دریاسر بوده که به بهشت اردیبهشت ایران نیز معروف است. این دشت یکی از خیره کننده ترین مناطق ایران است که در فصل بهار تن پوشی سراسر زرد رنگ به تن می کند و زیبایی بی بدیلی را به نمایش می گذارد.

در پهنه این دشت، ده چشمه وجود دارد و یکی از دلایل سرسبزی این دشت هم وجود این چشمه ها است، به طوری که در فصل بهار که آب چشمه ها زیاد است نمی توان جای خشک در کف دشت یافت کرد.

مقاصد سفر های بهاری

 

خوشا شیراز و وضع بی مثالش

فصل بهار، به ویژه ماه اردیبهشت در شیراز نیاز به توضیح ندارد و بی شک فردی نیست که نداند اردیبهشت شیراز چگونه است. به طور کل اگر اردیبهشت شیراز را ندیده و بوی بهار نارنج های تازه را حس نکرده باشید، اردیبهشت را نفهمیده اید. شیراز در این ماه ذره ذره بهار را به جانتان تزریق می کند. وقتی در باغ های سرسبز این شهر در اردیبهشت ماه قدم می زنید، معنی زندگی را می فهمید، باغ های شیراز ، تکه هایی کوچک از بهشت هستند که پیشنهاد می کنیم حتما در اردیبهشت سری به آنها بزنید.

مقاصد سفر های بهاری

 

آسیاب خرابه آذربایجان شرقی

آسیاب خرابه نام یکی از مکان های دیدنی شهرستان جلفا در استان آذربایجان شرقی است. این مکان شامل آبشارهای کوچک و بزرگی بوده که سرچشمه آن ها معمولا کوه کیامکی در بالای چشمه است. سطح آبشار از خزه ها و گیاهان رونده آبی پوشیده شده و منظره چشم نوازی را ایجاد کرده است.

آسیاب خرابه

آسیاب‌خرابه، آسیابی آبی است که سال‌ها پیش مورد استفاده مردم منطقه می‌گرفت ولی هم‌اکنون به دلیل تخریب قسمت‌های عمده آن، کاربردی ندارد و به همین دلیل به «آسیاب‌خرابه» شهرت یافته است.

ارتفاع این آسیاب، ۱۰ متر و مساحت محوطه پایینی آن ۲۰۰ متر مربع است. هوای مطبوع و منظره های سرسبز و دیدنی از جمله ویژگی هایی است که شما را به این منطقه می کشاند.

 

سرعین، شهر چشمه های آب گرم

شهر سرعین یکی از مناطق گردشگری در استان اردبیل بوده که شهرت خود را مدیون چشمه های آب گرم است. این چشمه های آب گرم، معمولا از کوه سبلان سرچشمه می گیرد که خود یکی از دلایلی است که شما را مجاب کند تا به این شهرستان زیبا سفر کنید.

سرعین

این شهر ارتباط نزدیکی با کوه سبلان دارد و به همین دلیل در روزهای اردیبهشت ماه، شهر سرعین زیبای ترین چشم اندازها و مناطق طبیعی را به خود می بیند. پس شما هم این فرصت را غنیمت بشمارید و در این ماه، سری به این شهر زیبا بزنید.

 Sareyn2

 

محلات، هلند ایران

نام شهرستان محلات با نام گل عجین شده، به طوری که این شهرستان را به نام شهر گل و یا پایتخت گل ایران می شناسند. اکنون تصور کنید که در اردیبهشت که ماه جلوه گری گل ها است، به این شهرستان سفر کرده اید. حتی از فکر به این موضوع هم به وجد خواهید آمد.

محلات

در این شهرستان دهکده گلی وجود دارد که به نوعی هیجان انگیز ترین قسمت سفر به محلات خواهد بود. در این دهکده می توانید انواع کاکتوس ها، گل و گیاهان خانگی و گیاهان زینتی را تهیه کنید. علاوه بر دهکده گل، در این شهرستان غارهای زیادی نیز وجود دارد که می توانید از آن ها هم دیدن کنید.

 

باغ گیاه شناسی کرج

این باغ زیبا که از جاذبه های گردشگری استان البرز به شمار می رود، در داخل بوستان تفریحی شهید چمران کرج واقع شده و یکی از دیدنی ترین مکان ها در فصل اردیبهشت است. باغ گل‌ های کرج، دارای بخش‌ های متنوعی از جمله محوطه پرچین‌ های تو در تو،‌ کلکسیون گل های رز، آمفی تئاتر رو باز، قفس پرندگان، آلاچیق، رستوران، کافی شاپ، آبشار و فرش گل و گیاه می‌باشد.

کرج

استان کرمانشاه

استان کرمانشاه هم یکی از آن مکان هایی است که پیشنهاد می شود در فصل بهار به آن سر بزنید. این استان در عین کوهستانی بودن، بسیار سرسبز و با طراوت است. این استان دارای مناطق طبیعی بوده که از دیدن آن ها نفس در سینه هر فردی حبس خواهد شد. دشت های وسیع و سرسبز با انواع گونه های گیاهی. جاذبه های تاریخی در دل همین دشت های وسیع، این استان را تبدیل به یکی از منحصر به فرد ترین استان ها و مکان ها برای سفر در بهار کرده است.

کرمانشاه

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×