» ایلام » جاذبه های گردشگری ایلام » سیاه گاو کجاست؟
سیاه گاو
جاذبه های گردشگری ایلام

سیاه گاو کجاست؟

۶ خرداد ۱۳۹۷ 8۰3,051

امروز تصمیم داریم شما را با یکی از منحصر به فرد ترین جاذبه های بکر، در نزدیکی شهر ایلام آشنا کنیم. جاذبه ای که با نام عجیب و غریبش در میان دشتی محاصره شده با کوه های بلند قرار گرفته، تنها دریاچه دوقلوی ایران است که شنیدن نامش هر گردشگری را برای دیدنش کنجکاو می کند.

اگر شما هم تصمیم دارید در سفر به ایلام، بازدید از این جاذبه بکر را از دست ندهید و به حس کنجکاوی درونتان برای تماشای تنها دریاچه دوقلوی ایران اهمیت می دهید، در ادامه این مطلب با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

آبی که از ارتفاعات کبیرکوه سرچشمه می گیرد، در انتهای مسیر خود، زیبایی بی نظیری را در قاب دو دریاچه خلق می کند که یکی از منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری منطقه آبدانان در شهر ایلام را به وجود آورده است. جالب است بدانید که آب زلال این دریاچه دوقلو، آبی شیرین و قابل نوشیدن است و علاوه بر آن منزلگاه ماهی ها و آبزیانی است که این دریاچه را به آکواریومی طبیعی تبدیل کرده اند.

سیاه گاو

 

گردشگران زیادی برای لذت بردن از طبیعت این منظره زیبا، راهی این منطقه ی گردشگری جذاب می شوند و ماهیگیری نیز به یکی از مهیج ترین و پر طرفدار ترین تفریحات این منطقه  تبدیل شده است. در تمام فصل های سال ، می توانید برای لذت بردن از ماهیگیری به سیاه گاو سر بزنید. حتی در فصل های سرد سال که هزینه های رزرو هتل در ایلام کاهش پیدا می کند، می توانید با کمترین هزینه، از سفر به ایلام و ماهیگیری در این دریاچه زیبا نهایت لذت را ببرید.

سیاه گاو، نه تنها در تمامی فصل ها، بلکه در تمام طول روز زیبایی فوق العاده ای دارد. بخصوص اگر اهل هنر عکاسی باشید،  در ساعات میانی روز که شاهد رقص نوری از تابش خورشید و انعکاس آن بر روی این دریاچه هستید می توانید علاوه بر لذت بردن از تماشای این زیبایی طبیعی، عکس های فوق العاده ای از طیف های متنوع این نورها در دل دریاچه سیاه گاو بگیرید.

وجود دریاچه سیاه گاو، علاوه بر ایجاد منظره ای بی نظیر و زیبایی بخشیدن به منطقه، به باغ ها و مزارع اطراف نیز زندگی می بخشد. زیرا آبی که از این دریاچه خارج می شود به صورت رودی در رگ های خاک جریان می یابد و زمین های اطرافش را آبیاری می کند.

میزان آب و عمق دریاچه سیاه گاو

این پدیده‌ طبیعی بسیار نادر، شامل دو دریاچه است که توسط کانالی با عرض حدود ۸ متر و عمق ۴ متر و در نهایت طولی برابر با ۷۰ متر به همدیگر مرتبط شده‌اند که در هر ساعت حدود ۲۴۰ متر مکعب آبدهی دارد. آب دریاچه از طریق منابع زیرزمینی تامین می‌شود و آب باران هم در این امر سهم بسزایی دارد. حداکثر قطر دریاچه‌ها ۸۰ متر است ولی هر دو دریاچه‌ عمق‌های متفاوتی دارند.

چشمه‌های آب شیرین جوشانی که داخل دریاچه‌ها قرار دارند باعث وارد شدن املاح مختلف و گوگردی درون بستر آن‌ها می‌شوند. عمق دریاچه اول حداکثر ۳۰ متر و عمق دریاچه دوم در عمیق‌ترین نقطه به ۲۰ متر می‌رسد. آب این دریاچه بسیار شفاف می باشد و می توان تا عمق زیادی از آن را مشاهده نمود.

 

 

 

 

برای سفر به منطقه گردشگری سیاه گاو، کدام هتل ها را برای اقامت انتخاب کنیم؟

برای اینکه قبل از سفرتان بتوانید رزرو هتل خود را انجام دهید و با خیال راحت سفر کنید، دو نمونه از بهترین هتل های ایلام که با کیفیت و قیمتی مناسب در اختیارتان قرار می گیرند را به شما معرفی خواهیم کرد. که با توجه به انتخاب خودتان می توانید از طریق سامانه اقامت ۲۴ با بهترین قیمت و در سریع ترین زمان ممکن رزرو هتل تان را انجام دهید.

 

هتل ۳ ستاره زاگرس ایلام

در نزدیکی پارک جنگلی چغاز سبز، در میان فضایی دلچسب، هتل ۳ ستاره زاگرس قرار گرفته است که امکانات مناسبی را با بهترین قیمت در اختیار میهمانان خود قرار می دهد. تنوع اتاق های این هتل شامل اتاق های دو تخته، سه تخته، چهار تخته و شش تخته می شوند و به همین دلیل هتل ۳ ستاره زاگرس، برای رزرو هتل در سفر های خانوادگی به ایلام یکی از بهترین گزینه هاست.

هتل 3 ستاره زاگرس ایلام

 

هتل ۲ ستاره دالاهو ایلام

هتل دالاهو ایلام به عنوان یک هتل ۲ ستاره با کیفیت و ارزان، اتاق هایی دوتخته، سه تخته و همینطور سوئیت های دو نفره در اختیارتان قرار می دهد. این هتل در خیابان فردوسی، نبش خیابان واسطی قرار گرفته و می تواند گزینه ای عالی برای رزرو هتل ارزان در ایلام باشد.

هتل 2 ستاره دالاهو ایلام

 

دلیل نامگذاری این دریاچه چیست؟

در رابطه با دلیل نامگذاری این دریاچه، از افسانه های قدیمی تا واقعیت نظرهای متفاوتی وجود دارد. برخی معتقدند که دلیل نام گذاری این دریاچه شکل ظاهری و تصوری است که با دیدن این دریاچه در ذهن ها ترسیم میشده و به دلیل شباهتی که این دریاچه به شاخ گاو دارد، نام آن را سیاه گاو گذاشته اند. از طرفی باور بومی های منطقه از داستانی افسانه ای سرچشمه می گیرد که حکایت از وجود اسب آبی در این دریاچه دارد که چون این موجود برای مردم ناشناخته بوده است نام آن را سیاه گاو گذاشته اند و دریاچه را نیز با همان نام می شناختند. به گفته کارشناسان نیز در گذشته نام این دریاچه «سیاگ او» بوده است که در زبان محلی به معنی سیاه آب ترجمه می شده است.

 

مقاله مرتبط : “سفر به دریاچه های زیبای ایران

 

سیاه گاو

 

بهترین زمان برای سفر به ایلام و بازدید از دریاچه سیاه گاو

اگر می خواهید بهترین تصویر این دریاچه را ببینید، فصل بهار را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید، طبیعت جان گرفته، آب زلال و سرد و وجود مراتع سرسبز اطراف زیبایی این دریاچه را چندین برابر خواهند کرد.

 

مقاله مرتبط : “برنامه ریزی سریع سفر

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×