بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
بازارچه مرزی مریوان
جاذبه های گردشگری مریوان

بهترین بازار مریوان

۷ تیر ۱۳۹۷ 26۱12,092

یکی از وسوسه انگیزترین لذت های سفر به خصوص برای خانم ها خرید کردن است، به همین دلیل شناخت بازارهای مقصد سفر می تواند در وقت تان صرفه جویی کند. مریوان شهر زیبا و پر جاذبه ای که علاوه بر زیبایی های طبیعی که دارد، دارای بازارهایی رنگارنگی است که در آنها تقریبا همه چیز با قیمتی مناسب یافت می شود.

اکنون با اقامت ۲۴ همراه باشید تا درباره بازارهای مریوان و رزرو هتل در این شهر زیبا بیشتر بدانید.

مریوان، شهری زیبا با طبیعتی فوق العاده کم نظیر است که در استان کردستان واقع شده است. این شهر دارای بازارهایی با اجناس متنوع و قیمت های مناسب می باشد. می توان گفت که بازارهای کردستان نماد اصالت قوم کرد هستند.

مقاله مرتبط : “معرفی جاهای دیدنی مریوان

جالب است بدانید که قالی و گلیم استان کردستان از لحاظ کیفیت و اصالت و همچنین از لحاظ تنوع و رنگ، شهرتی جهانی دارد. بهترین و مهمترین صنایع دستی مریوان، محصولات چوبی، گیوه های محلی و شال دستباف هستند که می توانید از  این صنایع دستی برای خرید سوغات و یادگاری از شهر مریوان انتخاب کنید. در ادامه شما را با برخی از بازارهای مریوان آشنا می کنیم.

مریوان

بازارچه مرزی مریوان

این بازارچه یکی از بهترین، با ارزش ترین و بزرگترین بازارهای غرب کشور به شمار می رود و در ۱۵ کیلومتری شهر مریوان قرار دارد.

اجناس و کالاهای این بازارچه، اجناسی خارجی و با کیفیت هستند و با قیمت فوق العاده مناسب و ارزانی که دارند باعث جذب مشتری های زیاد و شلوغی همیشگی بازارچه مرزی مریوان می شوند.

کالاهای خارجی از عراق وارد بازار می شوند و در بین آن ها همه چیز از جمله لوازم خانگی و الکترونیکی، پوشاک، کفش و حتی زیور آلات سنتی زنانه نیز یافت می شود.

این همه تنوع و زیبایی در اجناس، آن هم با قیمتی مناسب و ارزان، برای مشتری ها وسوسه انگیز خواهد بود و معمولا همه با دستی پر، این بازارچه را ترک می کنند.

بازارچه مرزی مریوان
آدرس : کردستان – ۱۵ کیلومتری مریوان – بازارچه مرزی مریوان

بازار ارومی ها

در مریوان بازاری سر پوشیده به نام بازار ارومی ها وجود دارد که یکی از مراکز اصلی خرید گردشگران و مسافران این شهر محسوب می شود.

در این بازار نیز می توانید از خرید انواع اجناس و کالاهای خارجی و داخلی با قیمتی مناسب و ارزان لذت ببرید. حتی می توان گفت همین موضوع خرید ارزان اجناس با کیفیت بازارهای شهر، در کنار دیگر جاذبه های زیبای مریوان، انگیزه ای برای مسافرت به شهر مریوان شده است.

در واقع برخی از کالاهای این بازار، از بازارچه مرزی مریوان تامین می شود. پس شما می توانید با رفتن به بازار ارومی ها هر چیزی را که دوست دارید در تنوعی گسترده و با قیمتی استثنایی خریداری کنید.

همچنین در این بازار یکی از بهترین و با ارزش ترین سوغاتی های محلی مریوان یعنی عسل طبیعی (سرشیو) به گردشگران عرضه می شود که می تواند یک سوغاتی مفید و ارزشمند باشد.

بازار ارومی ها

بازارچه مرزی باشماق مریوان

بازارچه باشماق اولین بازارچه مرزی استان کردستان است. در واقع این بازارچه به دلیل سابقه و قدمتی که در صادرات و مبادلات کالاها از گذشته تا کنون داشته است، حسابی در بین شهرهای اطراف شهرت دارد.

جالب است بدانید که بازارچه مرزی باشماق مریوان در سال ۱۳۷۳ احداث شد. اما از سال ۱۳۶۹ عملا فعالیت اقتصادی خود را با کردستان شروع کرد و به دلیل ویژگی های قومی و خاص این منطقه، به تدریج امور مربوط به مبادلات کالا، گسترش پیدا کرد و این بازار را شکل داد.

بازارچه مرزی باشماق مریوان
آدرس: کردستان، ۱۷ کیلومتری غرب مریوان، مجاورت روستای مرزی باشماق

بازارچه مرزی باشماق پر شده است از اجناس رنگارنگ، لباس ها و کفش های محلی و صنایع دستی زیبا و متنوع که هرساله گردشگران زیادی اعم از خارجی و ایرانی را به سمت خود جذب میکند. شما از این بازارچه می توانید گیوه یا کلاش که یکی از بهترین کفش های استان کردستان هستند را خریداری کنید. این نوع کفش ها که از نخ پنبه ای بافته شده اند و زیره آن از پارچه فشرده ساخته شده است، کفشی سبک، نرم، قابل انعطاف و متناسب با محیطی سرد و کوهستانی این منطقه است که شما می توانید
به عنوان یک سوغات خاص آن را خریداری کنید. خوب است بدانید که در نزدیکی بازارچه باشماق، هتل و مسافرخانه نیز وجود دارد که اقامتی راحت را برای شما فراهم می کند.

بازارچه مرزی باشماق مریوان

بازارچه محلی دریاچه زریوار مریوان

در کنار بازارهای مریوان جاذبه‌های دیدنی دیگری نیز در این شهر زیبا وجود دارد که می‌توانید در کنار برنامه بازارگردی و خرید خود، بازدید از این اماکن را هم قرار دهید. مهمترین جاذبه دیدنی مریوان دریاچه زریوار یا زریبار می‌باشد. این دریاچه که وسیع‌ترین دریاچه آب شیرین غرب ایران به شمار می‌رود، به نوعی نماد مریوان محسوب می‌شود.

در کنار این دریاچه پارکی ساحلی برای استفاده مسافران ساخته شده است و قایق‌سواری روی دریاچه، ماهیگیری و صرف غذا در رستوران های متعدد این پارک، از جمله فعالیت‌هایی هستند که تمام بازدیدکنندگان مریوان را به خود مشغول می‌کنند.

در این منطقه بازارچه‌ای محلی وجود دارد که اجناس و محصولات مختلفی نظیر صنایع دستی و سوغات مریوان در آن به فروش می‌رسد. همچنین در این بازار می‌توانید انواع کالاهای خارجی و داخلی را با قیمتی مناسب و ارزان بخرید.

بازارچه دریاچه زریوار

پیشنهاد رزرو هتل در سفر به مریوان

وجود گردشگرانی که برای خرید و لذت بردن از طبیعت زیبای مریوان به این شهر سفر می کنند، دلیلی برای به وجود آمدن هتل های باکیفیت و ارزان در این شهر شده است. برای رزرو هتل در مریوان می توانید از طریق سامانه اقامت ۲۴، به عنوان اولین مرکز ملی رزرواسیون هتل ها و مکان های اقامتی کل کشور، به راحتی  با مقایسه قیمت و خدمات هتل های مریوان، مانند هتل ۳ ستاره زریوار، هتل ۳ ستاره نوروز و هتل قصر مریوان را برای اقامت تان در طول سفر انتخاب و در کمترین زمان ممکن با ارزان ترین قیمت رزرو کنید و با خیال راحت سفرتان را آغاز کنید.

مقاله مرتبط : “هتل های ارزان مریوان

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۷/۵ - (۷۱ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. رها

    بازارچه مرزی باشماق وجود ندارد ، فقط لوازم ماشین سنگین در آنجا فروخته میشود، بنده تا مرز رانندگی کردم و در کمال ناباوری دیدم فقط لوازم ماشین سنگین آنجا وجود دارد، باراچه مریوان هم فقط نوشته اید پانزده کیلومتری مریوان ، لطفا آدرس ها را تکمیل تر قرار دهید. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×