بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
گلدشت بروجرد
جاذبه های گردشگری بروجرد

جاهای دیدنی بروجرد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ 1۰2,556

بروجرد به عنوان عروس زاگرس یکی از جذاب ترین شهر های تاریخی در غرب ایران است. جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر در کنار مردم مهمان نواز منطقه، از بروجرد یک مقصد گردشگری جذاب ساخته اند.

در ایام مختلف سال بخصوص فصل بهار و تابستان این شهر پر می شود از مسافران و گردشگرهایی که به این شهر سفر می کنند تا هم از طبیعت و هم از بناهای باستانی این شهر لذت ببرند. حضور سالانه گردشگرها و مسافرهای این شهر دلیل پیدایش دو هتل با کیفیت، به نام های هتل بین المللی زاگرس و هتل هالیس بروجرد شده است که مناسب ترین گزینه ها برای رزرو هتل در بروجرد هستند.

با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا شما را با ۸ مکان دیدنی بروجرد که نباید در سفر به این شهر از دست بدهید، آشنا کنیم.

 

گلدشت بروجرد

اکثر گردشگرها و مسافرانی که به بروجرد سفر می کنند، دست کم نام گلدشت را به عنوان یکی از معروف ترین تفریگاه های این شهر شنیده اند. این دره حیرت انگیز با منظره ای زیبا از درختان و باغ های میوه اش، می تواند یک روز پر از آرامش برای نفس کشیدن در دل طبیعت  و در دامان زاگرس برایتان رقم بزند. اگر تصمیم دارید یک روز آرام را در دره گلدشت سپری کنید بهتر است بدانید که می توانید علاوه بر طبیعت شگفت انگیز گلدشت، از امکانات تفریحی این منطقه نیز بهره ببرید.

گلدشت بروجرد
آدرس : استان لرستان، ۱۲ کیلومتری غرب بروجرد، منطقه گلدشت

مقاله مرتبط : “غذاهای محلی بروجرد”

تنگه کپرگه

در انتها جاده گلدشت، می توانید یک تصویر بی نظیر از رودخانه پر پیچ و خم را ببینید که در مسیر خود زیبایی های بی نظیری را بدون هیچ خساستی خلق کرده و یکی از خوش آب و هوا ترین مکان های غرب ایران را به وجود آورده است. تنگه کپرگه مکانی عالی برای کوهپیمایی، پیاده روی و حتی دوچرخه سواری است و وجود چشمه آبگرم، پل سنگی و غار مخفی تا حد زیادی به جذابیت های گردشگری این تنگه افزوده است.

تنگه کپرگه
آدرس : لرستان، بروجرد، شمال غربی بروجرد، انتهای جاده گلدشت، روستای کپرگه

 

تپه چغا

اگر می خواهید در سفرتان به بروجرد، یک تصویر ۳۶۰ درجه از زیبایی های این شهر را در پیش چشمانتان ببینید، بازدید از تپه چغا که به بام بروجرد معروف است را از دست ندهید. تماشا کردن شهر از بلندای این تفریگاه جذاب می تواند هم در روشنایی روز و هم در تاریکی و تماشای نور شهر لحظات لذت بخشی را برایتان بسازد. برای رزرو هتل در نزدیکی این منطقه گردشگری می توانید از طریق سامانه اقامت ۲۴، رزرو هتل بین المللی زاگرس را قبل از سفر انجام دهید.

تپه چغا
آدرس : استان لرستان- بروجرد- میدان فدک، تپه چغا

 

تپه قرق

تپه قرق که به عنوان اثری باستانی از دوره ی نوسنگی متعلق به هزاره پنجم و چهارم قبل از میلاد است، یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین  آثار تاریخی این شهر به شمار می رود. جالب است بدانید که، برخی از کشفیات این منطقه شامل آثار ارزشمندی مانند عتیقه های سفالی با قدمتی بیش از ۵ هزار سال است و آثار کشف شده دیگر متعلق به دوره اشکانیان بوده که نشان از قدمت و تاریخ این تپه دارد.

تپه قرق

مقاله مرتبط : “معرفی هتل های بروجرد”

پل قلعه حاتم

حدود ۵ کیلومتری که به سمت شمال غربی بروجرد حرکت کنید می توانید یکی از قدیمی ترین پل های این شهر را ببنید. پلی که به قلعه حاتم شهرت دارد و یکی از مهمترین پل های زمان خود بوده است. از ویژگی های مهم این پل می توان به نوع کاربری آن اشاره کرد که نه تنها برای تردد مردم شهر استفاده می شده ، بلکه سازه ای بوده که برای انتقال آب آشامیدنی ساکنین شهر نیز مورد استفاده قرار می گرفته است. با بازدید از این پل تاریخی که بر روی رودخانه باغ شاه ساخته شده است، می توانید از مناظر و طبیعت زیبای اطراف آن نیز لذت ببرید.

پل قلعه حاتم
آدرس: استان لرستان، شمال غربی بروجرد، روستای قلعه حاتم

 

مسجد جامع بروجرد

مسجدی که امروزه به عنوان مسجد جامع بروجرد شهرت دارد، قدیمی ترین مسجد غرب ایران است که بر روی باقی مانده ای از یک آتشکده قدیمی بنا شده. بنای اصلی مسجد متعلق به دوره سلجوقیان است و دو گلدسته این مسجد، در قرن ۱۳ هجری قمری به زیبایی های این مسجد اضافه شدند. هتل ۳ ستاره هالیس در فاصله ۳ کیلومتری این مسجد قرار گرفته و می تواند گزینه مناسبی برای رزرو هتل در بروجرد باشد.

مسجد جامع بروجرد
آدرس: استان لرستان، بروجرد، محله دو دانگه، مسجد جامع بروجرد

 

ارگ بروجرد

بنای تاریخی که اخیراً به صورت کاملا اتفاقی در بروجرد کشف شده است و می تواند جزو اولویت های جاذبه های توریستی این شهر آن هم برای علاقه مندان به آثار تاریخی باشد. باقیمانده سازه ای عظیم که قسمتی از سیستم آب رسانی ارگ قدیم را تشکیل می داده است.

ارگ بروجرد

 

پل چالانچولان

در مسیر جاده قدیمی که از بروجرد به خوزستان و اصفهان می رسد،پل تاریخی چالانچولان را می بینید که زمانی ساسانیان شالوده اصلی آن را بر روی رودخانه سزار بنا نهادند و پلی که امروز همچنان استوار برپا مانده در زمان صفویان احداث شده است.

ررزو هتل در بروجرد

با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی به رزرو حضوری هتل نیست و مسافران شهرهای مختلف می توانند از طریق اینترنت و سایت های رزرو هتل مانند اقامت ۲۴، قبل از سفر بررسی های لازم برای انتخاب و رزرو هتل مناسب را انجام دهند. در سفر به شهر بروجرد هتل ۴ ستاره زاگرس که بر روی تپه ای سرسبز در نزدیکی منطقه گردشگری چغا قرار گرفته و چشم انداز فوق العاده ای دارد می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای رزرو هتل در بروجرد باشد. هتل دیگری که می توانید به صورت آنلاین و با قیمت مناسب رزرو کنید، هتل ۳ ستاره هالیس است که با امکانات عالی، فضای دنج و در نزدیکی آبگرم های این شهر قرار گرفته و می تواند لحظات خوبی را در طول سفر به شما هدیه کند.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×