بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » آشنایی با اطلاعات و اصطلاحات گردشگری و هتلداری
اصلاحات گردشگری و هتلداری
گوناگون

آشنایی با اطلاعات و اصطلاحات گردشگری و هتلداری

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ 8۰2,694

سفر و انجام این کار بی تردید همواره نیاز به برخی آگاهی دارد که بتوان به کام هر فردی شیرین آمده و خاطرات خوشایندی را از خود بجای بگذارد. دانستن و آشنایی با برخی اطلاعات و اصطلاحات گردشگری شاید یکی از آن دسته نیاز های اساسی بوده که باید پیش از سفر با آنها آشنایی داشته تا از بروز هر گونه مشکلی در طول سفر جلوگیری شود.

اینبار وبلاگ اقامت ۲۴ قصد دارد تا برخی از این اصطلاحات، بویژه اصطلاحات هتلی را برای شما معرفی کند تا شما همراهان همیشگی از سفر های خود بیشترین لذت را کسب کنید.

 

هتل

هتل به محل های اقامتی گفته می شود که بصورت اجاره ای و برای زمان های کوتاه در اختیار مسافران قرار می گیرد و آنها از این مکان برای اسکان خود در طول زمان سفر استفاده می کنند.هتل ها معمولا نسبت به کیفیت، تعداد اتاق و طبقات، امکانات و نوع ارائه خدمات دسته بندی شده و با دریافت ستاره از یک تا پنج ستاره از یکدیگر متمایز می شوند.

اصلاحات گردشگری و هتلداری

 

هتل آپارتمان

این نوع از واحد های اقامتی در تعریف و معنای واژه با هتل از یک تعریف واحد برخوردار بوده اما از نظر کیفیت و نوع ارائه خدمات با هتل تفاوت های بسیاری دارد. هتل آپارتمان ها معمولا دارای سوئیت و یا آپارتمان های مستقل بوده و در برخی از موارد ابعاد واحد های اجاره داده شده توسط هتل آپارتمان ها از ابعاد بزرگ تری نسبت به اتاق هتل ها برخوردار هستند.

اصلاحات گردشگری و هتلداری

 

سوئیت

به واحد اقامتی و یا اتاقی گفته می شود که بخش ورودی آن به قسمت پذیرایی اختصاص داده شده و بخش بالایی اتاق محل خواب باشد و همچنین یک بخش نیز به عنوان آشپزخانه ای کوچک نیز در سوئیت وجود دارد.

اصلاحات گردشگری و هتلداری

 

آپارتمان

آپارتمان به آن دسته واحد های اقامتی گفته می شود که برای اسکان مهمانان دقیقا مانند آپارتمان های شخصی بوده و دارای امکاناتی مانند پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب است و نسبت به تعداد اتاق خواب های آن به آپارتمان های یک یا چند خوابه دسته بندی می شود.

 

اتاق و نوع اتاق

واحد های اقامتی که توسط هتل ها برای اسکان به میهمانان تحویل می دهند اغلب به صورت اتاق است، به این معنا که ابعاد کوچکتری از یک سوئیت و یا آپارتمان داشته و تنها یک یا چند تخت نسبت به نوع اتاق در آن وجود دارد. البته لازم به ذکر است نسبت به کیفیت و ستاره هتل، امکانات اتاق ها با یکدیگر متفاوت بوده و لوازمی نظیر میز تحریر و سایر امکانات رفاهی نیز می تواند در اتاق یک هتل مجلل وجود داشته باشد.

همانطور که گفته شد اتاق ها نسبت به تخت های موجود در هر اتاق از یک تخته به بالا دسته بندی شده و همچنین نسبت به همین تعداد تخت امکان پذیرش و اسکان مهمان در آن اتاق وجود دارد.

اصلاحات گردشگری و هتلداری

 

اتاق های هتل نیز با صاطلاحات مختص به خود نام گذاری می شود؛ اتاق هایی که تنها امکان پذیرش یک نفر در آن فراهم شده اتاق های یکنفره و یا سنگل گفته می شود با علامت اختصاری SGL شناخته می شود.

اتاق هایی که در آن امکان پذیرش دو نفر وجود دارد را اتاق های دونفره گویند. این نوع اتاق می تواند به صورت دبل و یا توئین باشد که در صورتی تخت ها به یکدیگر چسبیده دبل گفته می شود که با عبارت DBL مشخص شده و در صورتی که دو تخت یک نفره در اتاق وجود داشته باشد و به عبارتی تخت ها از یکدیگر جدا باشند توئین می گویند.

اصلاحات گردشگری و هتلداری

 

اتاق هایی که در آن بطمر همزمان سه نفر امکان اسکان را دارند اتاق های سه تخته و یا تریپل گفته میشود که می تواند این اتاق ها متشکل از یک تخت دیل و یک تخت سینگل بوده و یا دارای سه تخت سینگل باشد. این نوع از اتاق ها با علامت TPL شناخته می شوند.

اصلاحات گردشگری و هتلداری

 

کانکت روم

کانک روم به دو اتاق مجزا از همدیگر گفته می شود که در مجاورت یکدیگر بوده و یک درب ارتباطی میان آنها وجود دارد و در صورت تمایل با باز یا بسته کردن این درب می توان ارتباط و یا عدم ارتباط اتاق ها با یکدیگر را تعیین کرد.

اصلاحات گردشگری و هتلداری

 

هر دو اتاق استفاده شده در اتاق های کانکت دارای امکانات مجزا بوده و به تنهایی می تواند کامل باشند.

اگر تمایل دارید از دیگر اصطلاحات گردشگری  مطلع شوید، وبلاگ اقامت ۲۴ را دنبال کنید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×