» جاذبه های گردشگری هرمزگان » ساحل مکسر هرمزگان؛ جاهای دیدنی؛ فیلم + تصاویر
ساحل مکسر هرمزگان شهرستان پارسیان
جاذبه های گردشگری هرمزگان

ساحل مکسر هرمزگان؛ جاهای دیدنی؛ فیلم + تصاویر

۲۴ فروردین ۱۴۰۳ 2۰182

کشور ایران یکی از محبوب‌ترین کشور‌ها برای سفر محسوب می‌شود. تمام بخش‌های این کشور از جاذبه‌های دیدنی و جذاب شکل گرفته است. بنا‌های تاریخی با‌ارزش و زیبا، طبیعت چشم‌نواز و مردم مهمان‌نواز ایران بسیاری از گردشگران را به این کشور علاقه‌مند کرده است. بسیاری از گردشگران و حتی افراد بومی  از وجود یک ساحل زیبا و منحصر‌به‌فرد در ایران خبر ندارند. ساحل مکسر از سواحل منحصر‌به‌فرد و خارق‌العاده ایران و از جاهای دیدنی هرمزگان است که در بخش جنوبی ایران واقع شده است.

بندرعباس صاحب یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین سواحل ایران است. بدون‌شک با دیدن ساحل مکسر پارسیان، نمی‌توانید از زیبایی فوق‌العاده آن چشم بردارید. فقط کافی است تا یکبار ساحل مکسر را از نزدیک ببینید و در فضای لذت‌بخش آن قرار بگیرید، همواره تلاش می‌کنید برای دیدن دوباره این ساحل زیبا به بندرعباس برگردید.

فهرست این مطلب

ساحل مکسر کجاست؟

ساحل مکسر به انگلیسی (Mokasar Beach) که با نام ساحل مکسر پارسیان هم شناخته می‌شود، در شهر بندرعباس واقع شده است. این ساحل از جاذبه‌های گردشگری مهم در این شهر است. ساحل مکسر هرمزگان، منطقه‌ای طبیعی است که منظره‌ای فوق‌العاده و فضایی ایده‌آل دارد. شما می‌توانید با سفر به این منطقه، یک سفر خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

استان هرمزگان، شهرستان بندرلنگه، بخش شیبکوه، ۱۰ کیلو‌متری بندر مقاوم ساحل مکسر، آدرس این ساحل زیبا است. بسیاری از افراد معتقد هستند که در غربی‌ترین قسمت شهرستان بندرلنگه، یکی از زیبا‌ترین و بکر‌ترین سواحل ایران واقع شده است.

زیبایی های ساحل مکسر

چطور خودمان را به ساحل مکسر هرمزگان برسانیم؟

در حال حاضر، روش‌های مختلفی برای رسیدن به این جاذبه دیدنی وجود دارد. شما می‌توانید بهترین راه را انتخاب کرده و به سمت ساحل مکسر پارسیان حرکت کنید.  نکته‌ای که وجود دارد، فواصل میان مبدا و مقصد است. به‌عنوان مثال فاصله ساحل مکسر تا شیراز، زیاد خواهد بود؛ بنابراین باید به این نکته هم توجه داشته باشید.

از بندر لنگه

اگر مبداء شما بندرلنگه است، رسیدن به این ساحل آسان‌تر هم خواهد شد. ابتدا به سمت بندر مقام حرکت کنید، سپس جاده مقام-بستانو را پیش بگیرید. در‌انتهای این راه به ساحل خواهید رسید.

از عسلویه

در‌صورتی که از سمت عسلوبه حرکت می‌کنید، وارد بلوار سیراب شوید. در میدان فناوری وارد خروجی دوم شوید تا به میدان ملل برسید. حال باید وارد بلوار خلیج‌فارس شده و پس از رسیدن به جاده ۹۶، وارد میدان جمهوری اسلامی شوید. سپس به سمت خروجی سوم بروید و بعد از رسیدن به ورودی شهر بستانو، جاده ساحلی مقام_بستانو را پیش بگیرید.

بهترین زمان سفر

با‌توجه به اینکه آب‌و‌هوا در این شهر می‌تواند خیلی گرم شود، پیشنهاد می‌شود در فصول معتدل و خنک سفر کنید. پس فصل پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر به این شهر و بازدید از ساحل مکسر هرمزگان است.

فیلم ساحل مکسر

آب و هوای ساحل مکسر

پس از پاسخ به سوال ساحل مکسر در کدام استان است، حال باید آب‌و‌هوای آن را بررسی کنیم. این ساحل در بخش جنوبی ایران و در استان هرمزگان واقع شده است؛ بنابراین، آب‌و‌هوای آن گرم خواهد بود.

فاصله برخی شهرهای مهم تا ساحل مکسر

برای اینکه بتوانید برای سفر به این منطقه برنامه‌ریزی کنید، بهتر است درباره فواصل میان ساحل مکسر هرمزگان و برخی از شهر‌های مهم اطلاع داشته باشید.

  • اگر قصد دارید از عسلویه حرکت کنید، فاصله عسلویه تا ساحل مکسر، حدود ۱۱۰ کیلو‌متر خواهد بود.
  • بوشهر یکی‌دیگر از شهر‌هایی است که می‌توانید از آن به این ساحل حرکت کنید. فاصله بوشهر تا ساحل مکسر حدود ۳۸۵ کیلو‌متر است.
  • حال به فاصله میان مکسر و پارسیان می‌پردازیم. فاصله ساحل مکسر تا پارسیان هم، ۵۳ کیلو‌متر خواهد بود.
  • بندرعباس هم در فاصله‌ای همانند بوشهر از این منطقه واقع شده است. فاصله ساحل مکسر تا بندرعباس به ۳۷۰ کیلو‌متر می‌رسد.
  • در‌نهایت، فاصله خلیج نایبند تا ساحل مکسر، ۱۰۲ کیلو‌متر خواهد بود.

ساحل مکسر چطور تلفظ می شود؟

هنگامی که نام مکسر به گوش برخی از افراد می‌خورد، آن‌ها ابتدا از خود می‌پرسند ساحل مکسر کجاست؟ سپس با نحوه تلفظ آن مواجه می‌شوند. تلفظ نام این ساحل به‌صورت مُکَسَّر است.

طبیعت ساحل مکسر

در‌حقیقت ساحل مکسر پارسیان، طبیعت یا پوشش گیاهی خاصی ندارد. صخره‌ها و تخته‌سنگ‌های این محدوده با خزه پوشیده شده‌اند به همین دلیل به آن ساحل صخره ای مکسر هم می‌گویند. این ساحل زیست‌گاه گونه‌های مختلف ماهی و لاک‌پشت است. به‌عنوان مثال، لاک‌پشت پوزه عقابی یکی از این جانداران است.

پرندگان مختلف به‌ویژه مرغ ماهی‌خوار در محدوده ساحل پرواز می‌کنند. این امر تصویری شگفت‌انگیز را برای بازدید‌کنندگان و گردشگران ایجاد خواهد کرد.

غروب ساحل مکسر

تفریحات ساحل مکسر پارسیان

گردشگران می‌توانند با حضور در این ساحل زیبا، تفریحات مختلفی را تجربه کنند.

لذت بردن از منظره طبیعت ناب ساحل مکس

اگر جزو افرادی هستید که با نگاه کردن به مناظر زیبا یا طبیعت لذت می‌یابد، می‌توانید از منظره زیبای ساحل مکسر هرمزگان هم لذت‌ببرید.

عکاسی از جاذبه های طبیعی

عکاسی از مهم‌ترین تفریحات این ساحل به‌شمار می‌رود. با‌توجه به اینکه این ساحل بسیار زیبا و چشم‌نواز است، نمی‌توانید از عکس گرفتن خودداری کنید.

پیاده روی روی شن های طلایی

پیاده‌روی روی شن‌های نرم و طلایی این ساحل، یکی‌دیگر از تفریحات این منطقه است. از راه رفتن روی این شن‌ها و تماشای منظره رو‌به‌روی خود، هیچگاه خسته نخواهید شد.

شنا و غواصی

شنا و غواصی نیز از تفریحات آبی این منطقه است. گردشگران می‌توانند در ساحل مکسر به شنا یا غواصی بپردازند. با این کار از آب‌تنی لذت برده و با گونه‌های آبزی هم آشنا می‌شوید.

جاهای دیدنی ساحل مکسر

جاهای دیدنی ساحل مکسر بسیار متنوع است. بسیاری از گردشگران پس از رفتن به ساحل، برای دیدن سایر جاذبه‌ها هم مشتاق هستند.

ساحل گنج مانی

ساحل گنج مانی یکی از جاهای دیدنی این ساحل است که در فاصله ۱.۵ کیلو‌متری از مکسر واقع شده است. آدرس آن شهرستان پارسیان، غرب بندرمقام یا ساحل مکسر است.

گردنه عشاق

گردنه عشاق منطقه‌ای خوش آب‌و‌هوا در نزدیکی ساحل مکسر است. این منطقه هم همانند گنج مانی در غرب بندرمقام واقع شده است. فاصله آن از ساحل، حدود ۹ کیلو‌متر است.

بندر مقام

بندر مقام به‌عنوان نزدیک‌ترین منطقه مسکونی به این ساحل شناخته می‌شود. بندر مقام ساحل مکسر در شهرستان لنگه، بخش شیبکوه، دهستان مقام و شرق ساحل مکسر پارسیان واقع شده است. فاصله آن‌ها چیزی حدود ۱۰ کیلو‌متر است.

جزیره لاوان

این جزیره به‌واسطه طبیعت منحصر‌به‌فرد خود شناخته شده است. جزیره لاوان، در جنوب مکسر و با فاصله ۲۰ کیلو‌متری از آن واقع شده است.

جزیره لاوان

جزیره شیدور

جزیره شیدور با آدرس جنوب ساحل مکسر هرمزگان، یکی از جاذبه‌های این منطقه است. فاصله این مناطق با یک‌دیگر ۲۱ کیلو‌متر است.

شهر پارسیان

شهر پارسیان می‌تواند یکی‌دیگر از جاذبه‌های گردشگری جذاب به‌شمار می‌رود. آدرس این منطقه، استان هرمزگان، شهرستان پارسیان و بخش مرکزی است که در فاصله ۵۳ کیلو‌متری واقع شده است.

روستای چهواز

روستای چهواز در شهرستان پارسیان و دهستان مهرگان قرار دارد. این روستا فاصله زیادی با ساحل مکسر دارد که حدود ۹۲ کیلو‌متر است.

چشمه های شمس و فاریاب

این چشمه‌ها فاصله چندانی با منطقه مکسر ندارند؛ بنابراین شما می‌توانید به‌راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

خلیج نایبند و تنگه شوتاریکو

این مناطق هم از سایر جاذبه‌های دیدنی ساحل مکسر هستند. برای رفتن به این مناطق هم نیازی به پیمودن راه‌های طولانی نیست.

آبشار بوچیر

آبشار بوچیر، در فاصله ۶۶ کیلو‌متری از پارسیان و حدود ۱۰۰ کیلومتری ساحل مکسر واقع شده است که به‌دلیل چشمه و دره‌های زیبایی که دارد، معروف شده است. این آبشار در روستایی با همان نام واقع شده که سالانه پذیرای گردشگران بسیار زیادی است.

آبشار بوچیر

روستای زیارت

روستای زیارت می‌تواند شما را با نحوه زندگی در جنوب کشور آشنا کند. این روستا از طبیعی زیبا و بکر برخوردار است که می‌تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد.

ساحل محجی

ساحل محلی یکی‌دیگر از سواحل این منطقه است؛ اما نمی‌تواند جایگزین ساحل مکسر شود. این ساحل ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارد که می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب کند.

عکس های ساحل مکسر

ساحل مکسر با صخره های سنگی
عکس ساحل مکسر با صخره‌های سنگی
ساحل مکسر و زیبایی های آن
پوشش خزه ای در ساحل مکسر
خاک ساحل مکسر
مناظر چشم‌نواز و زیبای این ساحل
صخره های سنگی در ساحل مکسر
ظاهر صخره ای و دلیل نامگذاری این ساحل به لغت مکسر
دریای پاک و زلال ساحل مکسر
زیبایی و پاکی دریا در ساحل مکسر هرمزگان

اقامت در ساحل مکسر

برای اقامت در ساحل مکسر بد نیست بدانید که اقامتگاه در نزدیکی این ساحل نیست بنابراین گزینه‌هایی که پیش رویتان هست:

  • کمپ بزنید و در چادر بخواهید
  • به عسلویه بروید و یکی از هتل های عسلویه را رزرو کنید که با ساحل مکسر حدود ۲ ساعت فاصله دارد
  • به بندرعباس بروید و هتل های بندرعباس را رزرو کنید که فاصله زیادی دارد.

داشتن تجربه‌ای بهتر با رزرو تور ساحل مکسر

رزرو تور می‌تواند سفر شما را بسیار هیجان‌انگیز‌تر کند. چراکه نیازی نیست نگران محل اقامت، نحوه رفت‌و‌آمد یا برنامه‌ریزی خود باشید. امروزه تور‌های ساحل مکسر بسیار جذاب‌تر و متنوع‌تر از گذشته شده‌اند که می‌توانند بسیار خاطره‌انگیز باشند.

جمع بندی

ساحل مکسر هرمزگان، در محدوده جنوبی ایران واقع شده است که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سفر به‌شمار رود. گردشگران با انتخاب ساحل مکسر به‌عنوان مقصد خود، زمینه دیدن یکی از مناظر فوق‌العاده و تجربه‌ای هیجان‌انگیز را فراهم می‌کنند.

سؤالات متداول

ساحل مکسر در کدام استان است؟

این ساحل در قسمت جنوبی ایران، استان هرمزگان و شهر بندرعباس واقع شده است.

چرا ساحل مکسر اینقدر در بین گردشگران معروف است؟

این ساحل به‌دلیل شن‌های طلایی و مناظر طبیعی زیبا در‌میان گردشگران معروف شده است.

شب می توانیم در ساحل مکسر چادر بزنیم؟

امکان چادر زدن در این ساحل وجود دارد؛ اما ممکن است در ‌هنگام شب با مشکلاتی مواجه شوید.

چه موقعی از سال را برای بازدید از ساحل مکسر پیشنهاد می کنیم؟

توصیه می‌شود برای سفر به ساحل مکسر پارسیان، در نیمه دوم سال اقدام کنید. در این زمان ‏آب‌و‌هوای بندرعباس رو‌به خنکی می‌رود و ممکن است کمی خلوت‌تر باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×