بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری هرمزگان » جاذبه های گردشگری بندرعباس » بندر مقام کجاست؟ دیدنی های بندر مقام تا گردنه عشاق و ساحل مکسر
بندر مقام و دیدنی های آن
جاذبه های گردشگری بندرعباس - جاهای دیدنی بندرعباس

بندر مقام کجاست؟ دیدنی های بندر مقام تا گردنه عشاق و ساحل مکسر

۲۳ شهریور ۱۴۰۰ 65۶45,647

رویای سفر در خطی ساحلی، استشمام بوی دریا، لمس انوار طلایی خورشید و رقص موها در لابلای نوازش باد در مسیر ساحل رویایی بندر مقام به حقیقت می پیوندد. بندر مقام و دیدنی‌های آن جزو خاص‌ترین مناطق توریستی ایران و یکی از زیباترین جاهای دیدنی بندرعباس به شمار می‌روند که در جنوب کشور قرار دارد. اگر قصد سفر به سواحل جنوب کشور را دارید، حتما بازدید از دیدنی‌های بندر مقام و ساحل مکسر را در برنامه خود داشته باشید.

جاهای دیدنی بندر مقام، جاده‌های زیبا، سواحل صخره‌ای شگفت انگیز و بکر، کوه‌ها و تپه‌های خاص، اسکله بندر مقام، جاده ساحلی مقام و بسیاری از اماکن دیدنی طبیعی این منطقه می‌توانند سفری خاطره‌انگیز و تکرار نشدنی را برایتان رقم بزنند. با دیدن تصاویر بندر مقام بیش از پیش به زیبایی این منطقه پی خواهید برد. با اقامت ۲۴ همراه باشید تا بیشتر با بندر مقام و زیبایی‌های آن آشنا شویم.

بندر مقام

بندر مقام کجاست؟

در معرفی بندر مقام می توان گفت که بندر مقام از توابع بخش شیب‌کوه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان می‌باشد. این بندر زیبا و منحصر به فرد در ۱۷۴ کیلومتری غرب عروس بنادر ایران، بندر لنگه قرار دارد و با روستای نخیلوه و کوه سنجول همسایه است. همچنین این بندر با بندر پارسیان که یکی از نقاط دیدنی و گردشگری ایران به شمار می‌رود، نیز فاصله‌ای ۶۰ کیلومتری دارد. مردم این بندر عرب زبان و دارای شغل صیادی هستند و مانند تمام مردمان جنوب کشور بسیار مهربان و مهمان نواز می‌باشند.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل سینگو قشم با تخفیف

جاهای دیدنی مقام را می توان به دریای مقام، بندر مقام ساحل عشاق، ساحل مکسر، جاده مقام دسته بندی کرد که در ادامه بیشتر در مورد آن ها توضیح خواهیم داد. گردنه مقام هرمزگان یکی از مکان هایی است که به خط ساحلی جنوب نزدیک است.

جزیره مقام که از دهستانی با نام مقام با مختصات جغرافیایی ۲۶°۵۷′۵۵″ شمالی، ۵۳°۲۸′۴۸″، برگرفته شده است، در ارتفاعی حدود هفت متر از سطح دریا قرار دارد. در مورد بندر مقام اگر بخواهیم به صورت جزیی تر بررسی کنیم، موقعیت شهر مقام از شمال و شمال غرب به ناحیه گاوبندی، از جنوب به جزیره لاوان، از شرق به روستای ارمکی ختم می شود.

طبق تقسیمات کشوری بندر مقام جزئی از استان هرمزگان محسوب می شود. به همین دلیل با نام بندر مقام هرمزگان نیز شناخته می شود. البته، ممکن است با نام بندر مقام بوشهر هم نام این بندر را شنیده باشید؛ اما این بندر در غربی‌ترین بخش استان هرمزگان واقع شده است. جمعیت بندر مقام در آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵ برابر با ۲۱۵۹ نفر بوده است.

بنر هتل آرتا قشم

ساحل مقام در شب

مردم این شهر به زبان عربی و فارسی صحبت می کنند و بیشتر به صیادی ماهی و مروارید مشغول هستند. بعضی کشاورزی به خصوص کشت گندم را به عنوان منبع درآمد خود انتخاب کردند. بعضی دیگر کارمند شرکت نفت هستند و در این میان، تجار معروفی نیز در این جزیره زیبا زندگی می کنند. برای سفر به بندر مقام در استان هرمزگان باید این نکته را بدانید که آب و هوای این جزیره از اواسط بهار تا پایان تابستان گرم و شرجی خواهد بود و شرایطی حاره ای دارد.

چگونه به بندر مقام برویم؟

گردنه بندر مقام به دلیل طبیعت خاصی که دارد، سالیانه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کند. با توجه به موقعیت جزیره مقام، مسیر دسترسی به این جزیره از شهرهای مختلف اطراف امکان پذیر است. یعنی اگر در هر یک از شهرهای بوشهر، بندرعباس، بندر چارک، بندر لنگه، قشم اقامت داشته باشید طی یک تا دو ساعت می توانید به بازدید از مقام هرمزگان و جاده ساحلی گردنه مقام بپردازید. برای اطلاعات دقیق تر از فواصل بین مکان های نام برده تا سواحل بندر مقام با ادامه مقاله همراه باشید.

فاصله بندر لنگه تا بندر مقام برابر با ۱۷۴کیلومتر و معادل ۲ ساعت و ۱۴دقیقه است. فاصله بندر بوشهر تا بندر مقام برابر با ۳۹۷ کیلومتر و فاصله بندر مقام تا بندر چارک به میزان ۱۰۳ کیلومتر است که ۱ ساعت و ۱۷ دقیقه زمان می برد تا به این ساحل زیبا برسید. مسیر بندرعباس به بندر مقام حدود ۳۴۰ کیلومتر است.

جزیره لاوان از جاهای دیدنی اطراف دشت مقام است که کمترین فاصله را نسبت به این شهر به میزان ۲۰ کیلومتر دارد. اگر بخواهیم مقیاس گسترده تر را در نظر بگیریم، می توان گفت که حتی از قشم هم می توانید برای دیدن این جزیره زیبا اقدام کنید. فاصله قشم تا بندر مقام برابر با ۳۱۷ کیلومتر است که این فاصله از طریق خط ساحلی به صورت زمینی و با ماشین شخصی به میزان ۴ ساعت و ۲۶ دقیقه زمان لازم دارد. فاصله بندر پارسیان تا بندر مقام  ۶۴ کیلومتر است که می توانید این فاصله را طی یک ساعت و ۸ دقیقه طی کنید.

اگر قصد سفر به صورت زمینی و با ماشین را دارید، می‌توانید از بندر عباس تا بندر لنگه و مقام را طی مسافت حدودا ۲ ساعته در جاده‌ای زیبا و خاص طی نمایید. همچنین می‌توانید با پرواز به بندر لنگه رفته، فاصله بندر لنگه تا مقام را با ماشین طی مسیری کوتاه بروید. جاده بندر مقام گردنه عشاق نیز یکی دیگر از جاده های زیبا در بین جاهای دیدنی گردنه بندر مقام است که حتما به بازدید از آن بپردازید.

برای راحتی کار شما و با توجه به جستجوی زیاد مسافران در رابطه با فاصله مبدأهای مختلف تا بندر مقام تصمیم گرفتیم به صورت موردی به این موارد اشاره کنیم:

  • فاصله بندر مقام تا بندر لنگه: ۱۷۴ کیلومتر، حدود ۲ ساعت و ۱۴ دقیقه رانندگی
  • فاصله قشم تا بندر مقام: ۳۱۷ کیلومتر و حدود ۴ ساعت و ۲۶ دقیقه رانندگی
  • فاصله بندر پارسیان تا بندر مقام: ۶۴ کیلومتر و حدود ۱ ساعت و ۸ دقیقه رانندگی
  • فاصله بوشهر تا بندر مقام: ۳۹۷ کیلومتر و حدود ۵ساعت  رانندگی
  • فاصله بندر مقام تا چارک: ۱۰۳ کیلومتر و حدود ۱ ساعت و ۱۷دقیقه رانندگی
  • فاصله بندر عباس تا بندر مقام: ۳۴۰ کیلومتر، حدود ۴ ساعت و ۳۲دقیقه رانندگی
  • فاصله عسلویه تا بندر مقام: ۱۲۰ کیلومتر، حدود ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه رانندگی
  • فاصله سیراف تا بندر مقام: ۱۵۸ کیلومتر، حدود ۲ ساعت و ۲۳ دقیقه رانندگی

عکس بندر مقام

دیدنی های بندر مقام

استان هرمزگان با داشتن طولانی‌ترین نوار ساحلی کشور به طول ۹۰۰ کیلومتر، جزایر زیبا، جنگل‌های حرا، همسایگی کوهستان، دریا و دشت به همراه شکل‌های مختلف فرسایش‌های آبی و بادی جزو مقاصد اصلی سفر در ایران به شمار می‌رود. مکان‌های دیدنی بندر مقام همچون خود ساحل مقام بسیار جذاب و شگفت انگیز هستند. دیدنی‌های بندر مقام در سواحل غرب هرمزگان از دیگر جاذبه‌های گردشگری این استان محسوب می‌شوند که هر سال میزبان مسافران زیادی می‌باشند. از مهمترین اماکن دیدنی بندر مقام و اطراف آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

جاده بندر مقام

یکی از زیباترین جاده‌های ساحلی کشور، جاده بندر مقام می‌باشد که تلاقی کوه و دریا را رقم می‌زند و منظره‌ای خارق‌العاده پیش روی مسافران قرار می‌‌دهد. با این توضیح کوتاه پاسخ به این سوال که ساحل مقام کجاست را شروع می کنیم و در نهایت مطمئن باشید با آشنایی بیشتر با این مکان شگفت انگیز، خود را به زودی به این مکان زیبا و وصف نشدنی خواهید رساند. این جاده زیبا و پر پیچ و خم که حدود ۲۰ سال قبل ساخته شده است، کوه‌هایی عجیب و زیبا و تنگه‌ها و سواحلی بی‌نظیر با صخره‌های خاص دارد. ساحل بندر مقام مملو از صدف و گوش ماهی است که خود زیبایی خاصی به ساحل می دهد. در ساحل مقام هرمزگان باید انتظار دیدن لاک پشت ها و سفره ماهی ها که به نزدیکی ساحل می آیند را داشته باشید و از دیدن این همه زیبایی در یک جا لذت ببرید.

اگر قصد سفر به منطقه گردشگری بندر مقام پارسیان و بازدید از اماکن دیدنی این بخش از کشور و به ویژه زیبایی‌های مقام را دارید، پیشنهاد می‌کنیم لذت رانندگی در این جاده منحصر بفرد یعنی جاده پارسیان به بندر مقام را از دست ندهید که یکی از قشنگ ترین جاذبه های بندر مقام است و سفری به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید. قبل از سفر می‌توانید موقعیت بندر مقام در نقشه و جاده ساحلی زیبای آن را بررسی نمایید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

جاده بندر مقام

گردنه عشاق یا تنگه عشاق

گردنه عشاق کجاست؟ در جاده زیبای مقام تا پارسیان که از روستاهای بستانو، زیارت و مغدان می‌گذرد، منطقه‌ای به نام گردنه عشاق مقام وجود دارد. گردنه عشاق نام محلی گردنه مقام است که بافت فسیلی مرجانی دارد. به همین دلیل، گردنه عشاق مقام که به خاطر نزدیک بودن به پارسیان، با نام گردنه عشاق پارسیان نیز معروف است، جلوه بسیار متفاوتی نسبت به آنچه در جای جای ایران وجود دارد پدید آورده است. گردنه عشاق بندر مقام به این دلیل یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری بندر مقام محسوب می شود که فیتوپلانکتون ها در شب جلوه بی نظیری به این ساحل زیبا می دهند و در طول روز نیز شاهد آب شفاف و زلال در ساحل شنی خوش رنگ این گردنه خواهید بود.

در قسمتی از این جاده، ساحلی با صخره‌ای عظیم و بلند قرار دارد که با بالا رفتن از آن می‌توانید منظره‌ای شگفت‌انگیز از جاده، کوه‌ها، ساحل و خلیج نیلگون همیشه فارس را نظاره کنید. تماشای طلوع و غروب خورشید از ارتفاع بالای این ساحل صخره‌ای لذتی وصف نشدنی و تجربه‌ای تکرار نشدنی برایتان رقم خواهد زد. این ساحل مقام در شب که به ساحل عشاق هرمزگان یا گردنه عشاق هرمزگان نیز شهرت دارد، همانطور که اشاره شد، با ترکیبی از فیتوپلانکتون‌ها و ستاره‌ها برای عاشقان و علاقه‌مندان آسمان شب به ویژه عکاسان مکانی خاص محسوب می‌شود. بندر مقام گردنه عشاق فضایی وصف نشدنی و بسیار آرامش بخش را در ذهن شما ثبت خواهد کرد. ساحل عشاق هرمزگان می تواند یکی از گزینه ها برای سپری کردن ماه عسل برای زوجین باشد یا حتی می توانید برای عکاسی مراسم عروسی خود ساحل گردنه عشاق که به گردنه عشاق بوشهر نیز مشهور است را برگزینید و تصاویر زیبا از طبیعت به همراه عشق را به تصویر بکشید.

ساحل مکسر

شاهکاری که فرسایش با کمک آب های خلیج فارس و صخره های ساحل مکسر پدید آورده است، تجربه ای است که باید با چشم دید تا بتوان این همه شگفتی را در ذهن گنجاند. ساحل مکسر مقام کجاست؟ شاید بتوان گفت ساحل صخره‌ای مکسر اصلی‌ترین جای دیدنی بندر مقام به شمار می‌رود. ساحل مکسر یکی از متفاوت‌ترین ساحل‌های ایران می‌باشد که امواج خروشان دریا صخره‌های آن را به شکل و شمایلی خاص درآورده‌اند. مکسر به معنای شکسته و خرد شده است و علت نام گذاری این ساحل وجود صخره‌هایی با شکستگی فراوان و تراش خوردگی‌های زیبا در اثر فرسایش است. بندر مقام ساحل مکسر جایی است که علاوه بر اهداف تجاری به مکانی توریستی تبدیل شده است و همین باعث شده است، این ساحل خاص و بی نظیر درهایش را به روی جهانیان باز کند.

بندر مقام - عکس ساحل مکسر

این ساحل خارق‌العاده با تندیس‌های سنگی و صخره‌ای در جاده ساحلی بندر مقام قرار دارد و بسیار بکر و دنج می‌باشد. با اینکه در این اواخر فعالیت‌هایی در نزدیکی این ساحل مانند احداث مجموعه پرورش میگو صورت گرفته است. اما باز هم ساحل مکسر مقام لوکیشن آرام و دلنشینی برای سپری کردن لحظاتی خوب و به یاد ماندنی محسوب می‌شود.

کمپ زدن در این ساحل زیبا و تماشای طلوع و غروب خورشید بر فراز دریا و ستاره‌های آسمان شب آن در سال‌های اخیر جزو برنامه‌های جذاب اکثر گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند به شمار می‌رود. اگرچه که ساحل مکسر مقام شرایط آب و هوایی بسیار گرم و مرطوبی دارد و در زمستان ها دمای آن به کمتر از منفی ۶ درجه تجاوز نمی کند. اما، به دلیل بارش باران و افزایش سطح آب دریا امکان چادر زدن در ساحل وجود ندارد. به همین دلیل، سفر به بندر مقام ساحل مکسر در فصل زمستان انتخاب مناسبی نیست. بهتر است در پاییز و بهار به این منطقه سفر کنید.

جزیره شیدور ( shidvar )

جزیره‌ای کوچک و خالی از سکنه در نزدیکی مقام به نام شیدور وجود دارد که به عنوان دروازه ورودی جزیره لاوان نیز شناخته می‌شود. این جزیره صخره‌ای و مرجانی به دلیل وجود مارهای فراوان به جزیره مارو نیز معروف است و دارای آبی زلال و شفاف می‌باشد.

در فصل بارندگی و با بالا آمدن آب دریا این جزیره به زیر آب می‌رود و در فصول دیگر سر از آب بر می‌آورد و محل مناسبی برای افرادی است که به دنبال مکانی دنج و خلوت برای کمپ و لذت بردن از زیبایی‌های خلیج همیشه فارس هستند به شمار می‌رود.

بندر مقام - جزیره شیدور

از دیگر اماکن و جاهای دیدنی بندر مقام و اطراف آن می‌توان به ساحل بستانو، ساحل نیرم، چشمه شمس، دره اودبه، چشمه فاریاب، تنگه شوتاریکو، تنگه بوچیر، قلعه تاریخی ایزدخواست، آب انبارهای تاریخ و کوه‌ها و تپه‌هایی با اشکال عجیب و خاص و جاده بندر مقام هرمزگان اشاره نمود.

جزیره لاوان

جزیره لاوان با وسعت ۸۱ کیلومتر مربع در فاصله ۲۰ کیلومتری بندر مقام ایران قرار گرفته است و بعد از کیش و قشم، سومین جزیره وسیع استان هرمزگان محسوب می شود. جزیره زیبای لاوان با طبیعت زیبایی که دارد، علاوه بر، جاذبه‌های توریستی، قطب اقتصاد نفتی ایران نیز به حساب می آید. موقعیت جغرافیایی جزیره لاوان به گونه ای است که بین دو جزیره مقام و جزیره شیدور و ساحل نخیلو واقع شده است. از لحاظ کشاورزی می توان گفت که لاوان برخلاف خاک حاصلخیزی که دارد، به دلیل میانگین بارش پایین، امکان کشاورزی در آن وجود ندارد. برای رسیدن به این جزیره می توانید به این صورت اقدام کنید. باید ابتدا خود را به ساحل مقام برسانید. سپس، به سمت این جزیره حرکت کنید. در این جزیره حتما به دیدن سواحل مارو شنی بروید و از غذای ویژه این منطقه یعنی ماهی کباب لذت ببرید.

بندر پارسیان

پارسیان بندری است که بر طبق یافته ها قدمتی ۱۴۰۰ ساله دارد. این جزیره با طبیعت بکر و زیبایی که دارد، در غرب استان هرمزگان واقع شده است. سواحل پارسیان یکی دیگر از مناظری است که کوه را به دریا گره می زند و اجازه می دهد تا غروب و طلوعی دل انگیز را در مسیر جاده تجربه کنید. این بندر بسیار آباد است و پوشیده از نخلستان های زیبا و سر برافراشته است. برای رسیدن به بندر پارسیان از سه روش می توانید اقدام کنید.

  • اگر از بوشهر به‌سمت هرمزگان می روید، شهر عسلویه که در جنوب بوشهر همسایه شمالی این شهرستان است و با مرکز آن، شهر پارسیان، حدود ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.
  • مسیر بعدی از استان فارس به این شهرستان می‌رسد. در این مسیر از شهر شیراز به‌سمت جنوب حرکت کنید و پس از گذشتن از شهرهای جنوبی استان فارس و طی مسافت در حدود ۴۰۰ کیلومتر به شهر پارسیان خواهید رسید.
  • اگر از شرق یا شمال هرمزگان می خواهید به بندر پارسیان بروید، با گذشتن از بندر خمیر و بندر لنگه از شرق به آن وارد خواهید شد. در این مسیر ۴۰۰ کیلومتری نیز جاذبه‌های  فراوانی اطراف بندر خمیر و بندر لنگه وجود دارد. فاصله بندر لنگه تا شهر پارسیان ۲۲۰ کیلومتر است. پارسیان از جنوب به خلیج فارس محدود می‌شود.

روستای زیارت

روستای زیارت که از توابع پارسیان است، حدود نیم ساعت تا این بندر فاصله دارد. این روستا مجهز به اقامتگاه‌های بومگردی است و شغل اکثر مردم این روستا صیادی است. طبیعت زیبای این روستا نیز بسیار دیدنی است.

روستای مغدان

روستای ساحلی مغدان با سواحل صخره ای زیبایی که دارد در قسمت شرقی بندر پارسیان قرار دارد. برای رسیدن به این روستا باید به صورت زیر عمل کنید. اگر از بندرعباس حرکت می کنید، بزرگراه شهید جایی را باید پشت سر بگذارید. سپس، از بندر پل، بندر خمیر، بندر معلم، بندر کنگ، بندر لنگه، بندر شناس، ملو، بندر بستانه، بندر دیوان، روستای رستاق، حمیران، بوچیر، پارسیان، بندر بستانو، روستای زیارت، بندر شیوو بگذرید تا به روستای مغدان برسید.

 

بهترین فصل سفر به بندر مقام

طبق هواشناسی بندر مقام هرمزگان، بهتر است فصل پاییز تا اسفند را برای بازدید از این همه زیبایی انتخاب کنید تا گرما زده نشوید و خاطره دل انگیزی از سفر در قلب شما به جای بماند.آب و هوای این منطقه گرمسیری می‌باشد و از این رو از اوایل اردیبهشت تا مهر ماه بسیار شرجی و مرطوب با دمای بالا است. بهترین فصل و زمان سفر به بندر مقام نیمه دوم سال و مخصوصا زمستان می‌باشد که هوای این منطقه خنک و مطبوع است.

نکات سفر به بندر مقام

شهرهای بندری محیط بسیار زیبایی را برای مسافران فراهم می کند. اماُ حفظ این زیبایی بر عهده ما است. بنابراین، قبل از سفر به نکات زیر توجه کنید.

  • از ریختن زباله در ساحل خودداری کنید.
  • از جمع آوری صدف ها خودداری کنید. این صدف ها برای حفظ چرخه اکوسیستم این مناطق ضروری است. پس باید همانجا باقی بمانند.
  • صخره ها به دلیل بافتی که دارند، بسیار حساس هستند. به همین دلیل، باید مراقب صخره ها باشید و از ضربه زدن و  آسیب رساندن به آن ها پرهیز کنید.
  • به آداب و رسوم و پوشش ساکنین این مناطق احترام بگذارید.
  • از پخش موسیقی با صدای بلند بپرهیزید.
  • به حیوانات منطقه آسیب نزنید.
  • با خرید از غرفه های محلی به رشد اقتصادی بومی های منطقه کمک کنید.
  • از قایق های مناسب برای بازدید از بندرها استفاده کنید.
  • برای محافظت از گونه های جانوری موجود در جزیره شیدور، سفر به این جزیره امکان پذیر نیست. پس، به صورت غیر مجاز  برای رفتن به این جزیره اصرار نکنید.
  • برای سفر به بندر مقام فراموش نکنید که پمادهای ضد گزش حشرات، کلاه، آفتابگیر، پماد ضد آفتاب سوختگی، کرم ضد آفتاب تهیه کرده و با خود همراه داشته باشید.
  • برای گردش در این بنادر، صبح و عصر که هوا بهتر است را انتخاب کنید.

اقامت در بندر مقام

اگر از دوست‌داران شب مانی در طبیعت هستید، می‌توانید در سواحل مختلف این منطقه مانند ساحل بندر مقام هرمزگان، ساحل عشاق هرمزگان بندر مقام و ساحل مکسر کمپ و چادر برپا نمایید و تجربه‌ای خاطره‌انگیز از سفر به بندر مقام داشته باشید. البته برای این امر بهتر است از راهنمایان محلی درخواست کمک و راهنمایی کنید تا محلی مناسب برای کمپینگ را به شما معرفی نمایند.

همچنین اقامتگاه هایی که خانه‌های سنتی و بومگردی هستند، گزینه‌ای دیگر برای ماندن در این منطقه به شمار می‌روند. برای آن دسته از گردشگرانی که اقامت در هتل را ترجیح می‌دهند می‌توان هتل ۳ ستاره دیپلمات بندر لنگه را معرفی نمود. چرا که هتل بندر مقام هنوز اجداث نشده است و نزدیکترین هتل به این ساحل در بندر لنگه قرار دارد. می‌توان اقامتی آرام و با کیفیت را در این هتل تجربه نمود و برای تماشا و بازدید از اماکن دیدنی بندر مقام و اطراف آن از وسیله نقلیه شخصی و یا تاکسی استفاده نمود.

سؤالات متداول

بندر مقام در کجاست؟

در ۱۷۴ کیلومتری غرب عروس بنادر ایران، بندر لنگه قرار دارد و با روستای نخیلوه و کوه سنجول همسایه است.

فاصله بندر مقام تا پارسیان چقدر است؟

فاصله پارسیان تا بندر مقام حدود ۶۴.۵ کیلومتر است که با ماشین حدود ۱ ساعت و ۱۸ دقیقه رانندگی دارید.

مکانهای دیدنی بندر مقام کجا هستند؟

جاده بندر مقام، بندر پارسیان، جزیره لاوان، روستای زیارت، روستای مغدان، گردنه عشاق یا تنگه عشاق و ساحل مکسر به همراه جزیره شیدور از دیدنی های بندر مقام هستند.

بهترین زمان و فصل بازدید از بندر مقام چه موقعی است؟

از پاییز تا اسفند و بخصوص فصل زمستان بخاطر آب و هوای گرمسیری این منطقه بهترین زمان برای بازدید است.

۳.۵/۵ - (۲۲۱ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۶

  1. احسان

    سپاس از معرفی این اماکن زیبا و توضیحات خوبتون.
    مسیر ها و امکانات بین راهی در این مناطق وجود داره؟

    • علیرضا قانع

      اکثر لوکیشن‌هایی که معرفی شده مناطق بکری هست و هنوز امکانات خاصی نداره. در خود بندر مقام مجتمع تفریحی گردشگری دریاکنار، رستوران و خدمات رفاهی اقامتی داره و روستای زیارت و شهر پارسیان هم امکانات نسبتا قابل قبولی داره اما امکانات بین راهی تقریبا وجود نداره.

  2. Mahsa

    جزیره لاوان اصلا خوب نبود خیلی خیلی کوچیک بود سه بار دور خودمون الکی دور زدیم هیچی نداشت فقط یه مسجد داشت :/

    • علیرضا قانع

      سلام ممنون که تجربه خودتون رو به اشتراک گذاشتید

  3. مجید

    متاسفانه برخورد اهالی روستای مقام خوب نبود

  4. Rayan

    من آذرماه به این بندر روستایی سفر کردم.ساحل خیییلی زیبایی داره و یک رستوران کنار ساحل بود که اتاق برای استراحت داشت.فصای عالی و غذای قوزی عربی خوردیم خیلی خوشمزه بود.البته جاده های ساحلی خاکی هستند در برخی جاها ولی بییینهایت زیبا هستند.کاش بیشتر معرفی بشند امکانات جاده ایی بیشتر بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×