» جهانگردی » دبی » سیاره سبز دبی یا جنگل بارانی؛ بهشتی در دل کویر
سیاره سبز دبی، مجموعه‌ای شگفت‌انگیز و رویایی
دبی

سیاره سبز دبی یا جنگل بارانی؛ بهشتی در دل کویر

۱۵ آبان ۱۴۰۲ 8۰1,515

در دل منطقه‌ای بیابانی و کویری در شهر دبی، مجموعه تفریحی شگفت‌انگیزی قرار دارد که با نام سیاره سبز دبی شناخته می‌شود و از جالب‌ترین جاهای دیدنی دبی است. این مجموعه زیبا که به جنگل بارانی دبی نیز معروف است به‌عنوان بهشتی در دل کویرهای شهر دبی محسوب می‌شود که گردشگران زیادی را مجذوب خود کرده است. سیاره سبز یک جنگل مصنوعی بزرگ با انواع گونه‌های گیاهی و جانوری متنوع و کمیاب است که تماشای آن هر گردشگری را به وجد می‌آورد. تصور کنید که از یک منطقه کویری عبور می‌کنید و پس از گذشت مدت کوتاهی خود را در دل یک منطقه جنگلی منحصربه‌فرد و رویایی می‌بینید. مجموعه گرین پلنت دبی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های گردشگری و دیدنی این شهر است که توصیه می‌شود در سفر به دبی حتما سری به آن بزنید. با معرفی کامل گرین پلنت دبی و بخش های مختلف آن با اقامت ۲۴ همراه باشید.

فهرست این مطلب

سیاره سبز دبی کجاست؟

در تقاطع جاده الوصل و صفا در شهر دبی و در نزدیکی مرکز خرید سیتی واک، یک مجموعه تفریحی بزرگ قرار دارد که فضای داخلی آن همانند جنگل‌های بکر و دورافتاده است. این مرکز گردشگری، سیاره سبز نام دارد که برای بازدید از تمام بخش‌های آن به ساعت‌ها زمان نیاز است. موقعیت مکانی آن نیز به‌گونه‌ای است که می‌توانید با انواع وسایل نقلیه از شخصی تا عمومی، به دیدن سیاره سبز دبی بروید.

آدرس جنگل بارانی دبی: دبی، بلوار الصفا، خیابان المدینه

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل

 

چگونه به سیاره سبز دبی برویم؟

برای رفتن به مجموعه سیاره سبز می‌توانید این مسیرها را با توجه به نوع وسیله نقلیه، دنبال کنید:

  •       مترو: در هر نقطه از شهر دبی که هستید، مترو خط قرمز را سوار شوید و به ایستگاه مترو بیزینس بی بروید. در این ایستگاه، از پایانه مترو خارج شوید و با سوار شدن اتوبوس شماره هفت، خود را به ایستگاه شماره دو شرکت نفت دبی برسانید. سپس برای رسیدن به مجموعه سیاره سبز کمی پیاده‌روی کنید.
  •       اتوبوس: با اتوبوس‌های ۸۱ یا ۲۸ به سمت ایستگاه شماره دو شرکت نفت دبی بروید و باقی مسیر را برای رسیدن به مجموعه سیاره سبز، پیاده‌روی کنید.
  •       تاکسی: استفاده از تاکسی، راحت‌ترین و نزدیک‌ترین راه رسیدن به سیاره سبز است که طبیعتا هزینه بیشتری نیز دارد. 

دلیل نامگذاری سیاره سبز دبی

شکل و نمای سیاره سبز دبی

وقتی نمای این ساختمان را از بیرون تماشا کنید، متوجه علت نام‌گذاری آن می‌شوید. این سرسبزی بی‌نظیر درون یک جسم کپسول مانند، همچون سیاره‌ای جدا از زمین قرار دارد. این مجموعه همچنین به جنگل بارانی دبی نیز شهرت دارد. دلیل انتخاب این نام این است که این مرکز تفریحی همانند جنگل‌های انبوه و سرسبزی است که در مناطق گرم و بارانی مانند کشورهای آمریکای جنوبی قرار دارد. همچنین نمونه‌هایی از این نوع جنگل‌ها با ویژگی گرم و پربارش بودن در کشورهای جنوب شرقی آسیا نیز وجود دارد. حالا تصور کنید که در شهر دبی با هوای گرم و بیابانی و کویرهای وسیع، مشابه این جنگل‌ها در محیطی بزرگ و سرپوشیده شبیه‌سازی شده است. به جرات می‌توان گفت که ساخت این مجموعه گردشگری و تفریحی یکی از بزرگ‌ترین و بی‌نظیرترین پروژه‌های شهر دبی محسوب می‌شود.

بهترین فصل بازدید از سیاره سبز دبی

همان‌طور که می‌دانید شهر دبی تابستان‌های به شدت گرم و طاقت‌فرسایی دارد، در حالی که بهترین شرایط آب‌وهوایی برای سفر به دبی فصل‌های خنک سال مانند بهار و تابستان محسوب می‌شود. اما از آنجایی که سیاره سبز در یک مجموعه سر پوشیده و با شرایط آب‌وهوایی داخلی خاص قرار دارد، هر زمان که به دبی سفر کردید، می‌توانید از این مجموعه تفریحی و دیدنی شگفت‌انگیز بازدید کنید.

ویژگی های جنگل بارانی دبی

امکانات فراوان جنگل بارانی دبی

سیاره سبز و شگفت‌انگیز دبی در یک ساختمان شیشه‌ای، با طراحی اوریگامی و به ارتفاع ۷۲/۴۵ متر قرار دارد و ویژگی‌های زیست گیاهی و جانوری آن مشابه اکوسیستم واقعی در جنگل‌های گرمسیری است. تعادل دما و رطوبت سیاره سبز به‌گونه‌ای است که محیط و فضای ایده‌آلی را برای زندگی تمام گونه‌های جانوری و گیاهی فراهم کرده است، به این شکل که:

  •       رطوبت نسبی فضای داخلی مجموعه جنگل بارانی ۷۰ درصد است.
  •       درجه حرارت فضای داخلی مجموعه جنگل بارانی ۲۸-۲۵ درجه سانتی‌گراد است.

در صورتی که به‌همراه فرزند یا فرزندان خود به بازدید از این مجموعه خاص و زیبا می‌روید، توصیه می‌شود از کلاس‌های آموزشی که برای گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، استفاده کنید. این مجموعه تفریحی شگفت‌انگیز امکان آشنایی با جانوران و گیاهان گرمسیری مختلف را در قالب کلاس‌های آموزشی برای این گروه‌های سنی فراهم کرده است:

  •       ۶ تا ۳ سال
  •       ۷ تا ۱۱ سال
  •       ۱۲ تا ۱۴ سال

بخش های مختلف سیاره سبز دبی

سیاره سبز با داشتن بیش از ۳۰۰۰ گونه خاص و متنوع جانوری و گیاهی، اولین و بزرگ‌ترین زیست بوم در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. هنگام بازدید از مجموعه گرین پلنت دبی، تیمی حرفه‌ای و آموزش‌دیده که شامل زیست‌شناسان و کارکنان این مجموعه هستند، شما را راهنمایی می‌کنند و اطلاعات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر به سیاره سبز و شگفت‌انگیز دبی می‌روید، دیدن این بخش‌ها را از دست ندهید:

سایبان (Canopy)

سایه‌بان جنگل بارانی دبی

در قسمت بالای بیودام و در آخرین طبقه این مجموعه زیبا، بخش سایبان قرار دارد که به دلیل داشتن ارتفاع زیاد از سطح زمین (بیش از ۳۰ متر) بیشترین میزان از نور خورشید را به خود جذب می‌کند. در این بخش از سیاره سبز، انواع گونه‌های جانوری مانند طوطی‌ها، میمون‌ها و پرندگان زندگی می‌کنند که می‌توانید از نزدیک با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. همچنین وجود انواع گیاهان خاص، باشکوه و زیبا در بخش سایبان سیاره سبز، اکثر گردشگران را به وجد می‌آورد. در این قسمت می‌توانید به همراه کودکان‌تان در میان این حیوانات اوقات فراموش نشدنی‌ای را تجربه کنید. 

داستان میانی (Midstory)

در پایین بخش سایبان، بخش داستان میانی با ویژگی‌های گیاهی و جانوری خاص قرار دارد. وجود انواع درختچه‌ها و گیاهان با ارتفاع میانی که مشابه پله‌های ارتفاعی موجود در اکوسیستم طبیعی هستند، این بخش از گرین پلنت را بسیار دیدنی و جذاب کرده است. محیط زندگی و تغذیه در بخش داستان میانی برای برخی گونه‌های جانوری حیات وحش و گیاهان مناسب‌تر است. با مراجعه به این بخش می‌توانید با موجودات دیگری از نزدیک آشنا شوید و زندگی آن‌ها را در دل طبیعت گرین پلنت ببینید. 

طبقه جنگلی (Forest Floor)​

در سیاره سبز دبی یک بخش شگفت‌انگیز وجود دارد که شبیه قسمت‌های تاریک جنگل‌های بارانی است. این طبقه از سیاره سبز سردتر و مرطوب‌تر از سایر بخش‌ها است و به‌عنوان محیط زندگی کم نور و مرطوب برای برخی جانوران و گیاهانی که با این شرایط آب‌وهوا و نور سازگار هستند، محسوب می‌شود.

جنگل زیر آب یا آکواریم سیاره سبز

آکواریوم سیاره سبز دبی

در پایین‌ترین بخش از ساختمان جنگل بارانی دبی، یک آکواریوم به شکل جنگل زیر آب رفته وجود دارد که محلی برای زندگی انواع آبزیان و موجودات شب‌زی است. زیبایی شگفت‌انگیز و اکوسیستم خاص این بخش، علاقه‌مندان به موجودات آبزی را شگفت‌زده می‌کند.

کارهایی که می‌توانید در سیاره سبز انجام دهید

همانطور که در بالا دیدید، سیاره سبز بخش‌های مختلف و جذابی دارد که می‌توانید در هر کدام از آن‌ها کارهای جالب و هیجان‌انگیزی را انجام دهید. در ادامه این کارها را به شما معرفی می‌کنیم. دقت کنید که هر کدام از موارد زیر در بخش‌های جداگانه‌ای از این سیاره قرار دارند.

ملاقات با تنبل درختی!

ملاقات با تنبل درختی در سیاره سبز دبی

تنبل درختی یکی از دوست داشتنی‌ترین موجودات این سیاره است که می‌توانید ۳۰ دقیقه در کنار او باشید. این حیوان خابالود و تنبل در جنگل بارانی زندگی جالب و البته کندی دارد! پیشنهاد می‌کنیم حتما به سراغش بروید.

 ملاقات با شوگر گلایدر!

شوگرگلایدر یک موجود بامزه شب‌زی است که بین درختان پرواز می‌کند. شما می‌توانید ۲۰ دقیقه به تماشای این موجود زیبا و جذاب بروید و ببینید که در سیاره سبز چه زندگی‌ای را از سر می‌گذراند.

با جانوران استرالیایی آشنا شوید

یکی از بخش‌های سیاره سبز به حیوانات استرالیایی مانند مارهای مخوف پیتون و مارمولک‌های دوست داشتنی استرالیایی اختصاص دارد. در این قسمت می‌توانید این موجودات را از نزدیک ببینید و با آن‌ها آشنا شوید.

ملاقات خزندگان جذاب و عجیب‌وغریب!

یکی از بخش‌های جنگل بارانی به نام بیودوم، به خزندگان عجیب و غریبش اختصاص دارد. بازدید از این بخش تقریبا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد اما آن را هیچ وقت فراموش نمی‌کنید. خزندگان این بخش موجوداتی بسیار جالب و در خور توجه هستند که حتما باید با آن‌ها آشنا شوید.

ملاقات با یکی از پرنده‌های درحال انقراض

توکان پرنده در حال انقراض در سیاره سبز دبی

در هنگام بازدید از سیاره سبز دبی، می‌توانید ۲۰ دقیقه از وقت خود را صرف تماشا و آشنایی با توکان کنید. توکان نام پرنده‌ای در حال انقراض است که بسیار جذاب و تماشایی‌ست. اگر به دیدن او رفتید، عکس یادگاری را فراموش نکنید!

دیدار با قاتلان دریا، ماهی‌های پیرانا

پیرانا از گونه ماهی‌های گوشت‌خوار و خطرناک محسوب می‌شود که هرجایی بجز سیاره سبز با آن‌ها برخورد کردید باید از آن‌ها دوری کنید!. اما اینجا نیازی به نگرانی نیست. چون می‌توانید در یک غواصی شگفت‌انگیز و تحت کنترل به تماشای این ماهی‌های قاتل بروید.

به مناطق استوایی بروید!

یکی از منطقه‌های دیدنی این جاذبه۷ مناطق استوایی آن است که همیشه در آن باران می‌بارد! پس چتر خود را بردارید و به دل استوا بروید! اگر طرفدار هیجان هستید، این قسمت را به هیچ عنوان از دست ندهید چون اینجا می‌توانید یک باران واقعی با رعدوبرق‌هایی در حد جنگل‌های خط استوا را بشنوید و زیر بارانش قدم بزنید.

غذاهای لذیذ بخورید

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید در جنگل بارانی انجام دهید، رفتن به رستوران سلف سرویس این مجموعه است که در بخش Sloth Encounter در این سیاره دیدنی قرار دارد. خوراکی‌ها و عصرانه‌های خوشمزه‌ای که اینجا تجربه می‌کنید بسیار منحصربه‌فرد و لذیذ هستند. علاوه‌براین‌ها، از آنجایی که این قسمت نیز دید بسیار خوبی به جنگل بارانی دارد، لذت تجربه شما را چند برابر می‌کند.

اطلاعات بازدید از سیاره سبز دبی

برای بازدید از مجموعه‌ی زیبای سیاره سبز می‌توانید در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۷ به این مرکز گردشگری در شهر دبی بروید. قیمت بلیط ورودی جنگل بارانی در سال ۲۰۲۳، ۱۶۰ درهم برای هر نفر است (کودکان زیر ۲ سال رایگان و کودکان بین ۲ الی ۱۰ سال ۱۸ درصد ارزان‌تر). برای رزرو و خرید بلیط این مجموعه تفریحی فوق‌العاده می‌توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی اقدام کنید. برای خرید بلیط گرین پلنت سیاره سبز دبی می‌توانید از طریق اقامت ۲۴ اقدام کنید. ما امکان خرید ریالی را در اسرع وقت و به راحتی فراهم کرده‌ایم.

قوانین بازدید از سیاره سبز دبی که باید بدانید

قوانینی در مورد بازدید از جنگل بارانی وجود دارد که حتما باید قبل از مراجعه به آنجا آن‌ها را بدانید. این قوانین را در زیر برای‌تان لیست کردیم تا با دقت آن‌ها را بررسی کنید. 

  • آخرین سانس ورود به این پارک ساعت ۱۷ است. 
  • عکسبرداری با فلاش دوربین یا گوشی موبایل ممنوع است. (بدون فلاش مانعی ندارد)
  • یک نفر به عنوان سرپرست کودکان که در طول بازدید مراقب آنان باشد، باید معرفی شود. 
  • سیگار کشیدن در سیاره سبز ممنوع است.
  • برقراری تماس فیزیکی (حتی نوازش) با حیوانات اینجا ممنوع است. 

جاهای دیدنی نزدیک سیاره سبز دبی

دیدنی‌های اطراف سیاره سبز دبی

پس از گشت‌وگذار در بخش‌های مختلف مجموعه جنگل بارانی و دیدن انواع گونه‌ها و زیست‌های گیاهی و جانوری، می‌توانید سری به جاهای دیدنی و گردشگری نزدیک به سیاره سبز بزنید. به این شکل می‌توانید یک برنامه گردشگری هدفمند و برنامه‌ریزی شده را دنبال کنید و در زمان خود در طول سفر به این شهر توریستی زیبا، صرفه‌جویی کنید. برخی از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی نزدیک به سیاره سبز عبارت است از:

رستوران های نزدیک سیاره سبز دبی

پس از ساعت‌ها تفریح و گشت‌وگذار در یک منطقه جنگلی که انواع گیاهان و جانوران خاص، متنوع و کمیاب را در دل خود جای داده است، صرف یک وعده غذای گرم، یک نوشیدنی و یا میان‌وعده سبک می‌چسبد. اگر می‌خواهید در کنار دوستان و خانواده خود، غذای خوشمزه محلی در یک رستوران نزدیک به سیاره سبز میل کنید، این گزینه‌ها پیش‌روی شما قرار دارد:

  • رستوران دانیال با فاصله ۱/۷km
  • رستوران ال گریسینو با فاصله ۱/۸km
  • رستوران کارا با فاصله ۲/۱km

رزرو تور برای بازدید از سیاره سبز

برای بهره بردن از سفر تفریحی به دبی پیشنهاد می‌کنیم از تور دبی اقامت۲۴ استفاده کنید. با این تور می‌توانید هتل دلخواه و بازه سفر مورد نظر خود را با آزادی کامل انتخاب کنید. انعطاف این تور از نظر زمانی به شما اجازه می‌دهد تا بر اساس جاهای دیدنی که می‌خواهید از آن‌ها دیدن کنید برنامه سفر خود را بچینید. حتما یادتان باشد بازدید از سیاره سبز را هم در برنامه خود جا دهید و هنگام انتخاب هتل، در صورت تمایل هتل‌های نزدیک

هتل های اطراف سیاره سبز دبی

سیاره سبز دبی، آنطور که در این مقاله با آن آشنا شدید، از آن دیدنی‌هایی‌ست که حتما باید در سفر خود به دبی از آن بازدید کنید. با توجه به موقعیت مکانی خوب این جاذبه دیدنی می‌توانید به صفحه هتل های دبی بروید و هر هتلی که مایل هستید را رزرو کنید. هتل شما هر کجا هم که باشد دسترسی به این جاذبه دیدنی سخت نیست. با این وجود در ادامه برخی از نزدیک‌ترین هتل‌ها به سیاره سبز را لیست می‌کنیم تا در صورت تمایل برای اقامت خود آن‌ها را انتخاب کنید.

  • هتل لوا (leva) دبی
  • هتل ویلا روتانا دبی
  • هتل روو سیتی واک

سخن پایانی

شهر دبی به‌عنوان یک شهر گردشگری و توریستی محسوب می‌شود که جاذبه‌های تفریحی و دیدنی زیادی را در دل خود جای داده است. یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌های تفریحی در دل کویرهای وسیع دبی، مجموعه سیاره سبز دبی است که از روی جنگل‌های بارانی و گرمسیری شبیه‌سازی شده است. در سیاره سبز شاهد وجود بخش‌های مختلف با اکوسیستم و گونه‌های گیاهی و جانوری متفاوت هستیم که گشت‌وگذار در آن، هر گردشگری را به وجد می‌آورد. توصیه می‌شود در سفر به دبی حتما از مجموعه جنگل بارانی دبی دیدن کنید و از دیدن زندگی و زیست گیاهان و جانوران متنوع و کمیاب لذت ببرید.

سیاره سبز دبی کجاست؟

مجموعه زیبا و شگفت‌انگیز سیاره سبز در بلوار صفا، خیابان المدینه واقع در شهر توریستی دبی قرار دارد.

چه ساعاتی می‌توان از سیاره سبز دبی بازدید کرد؟

در روزهای شنبه و یکشنبه و از ساعت‌های ۱۰ تا ۱۷ می‌توانید به بازدید از این مجموعه تفریحی فوق‌العاده بروید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×