» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به خراسان رضوی » مشهد » باغ گلها مشهد، بهشتی با گلهای چهار فصل
باغ گلهای مشهد
مشهد

باغ گلها مشهد، بهشتی با گلهای چهار فصل

۲۸ فروردین ۱۴۰۱ 24۰3,726

زندگی در دنیای امروزه که پر از استرس و مشکلات مختلف است، روح و جسم انسان را خسته می کند به همین دلیل باید زمان مشخصی را در طول هفته برای گردش و تفریح در کنار خانواده در نظر بگیرید. چه چیزی بهتر از این که همراه خانواده و دوستان خود به یک مجموعه تفریحی یا پارک سرسبز بروید. یکی از مکان های مناسبی که می توانید انرژی از دست رفته خود را باز یابید، باغ گلهای مشهد است. 

باغ گلها مشهد یک نمایشگاه و مرکز پرورش گل بوده و جزو پارک های موضوعی است و به گونه ای زیباست که حتی کسانی که به گل و گیاهان علاقه خاصی ندارند، نمی توانند ساده از آن بگذرند. بنابراین اگر شما نیز جز افرادی هستید که به طبیعت و گل های مختلف علاقه دارید و از دیدن گیاهان ذوق می کنید، باغ گلها مکان مناسبی برای شما خواهد بود. با ما همراه باشید تا شما را با این باغ سرسبز که از جاهای دیدنی مشهد است بیشتر آشنا کنیم.

معرفی باغ گلها در مشهد

این باغ در سوم خرداد سال ۹۲ که مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر بود افتتاح گردید که یقینا یکی از زیباترین باغ گلهای سطح کشور و جالب توجه ترین پارک های مشهد است که در شهر مشهد قرار دارد. این باغ به گونه ای هوشمندانه اجرا شده که اگر از بالا به آن نگاه کنید طراحی باغ گلها مشهد به شکل یک بنفشه بزرگ می ماند که هشت گلبرگ دارد و هر گلبرگ آن به یک مجموعه گل، اختصاص داده شده است. همچنین این باغ در زمینی به مساحت تقریبی سه هکتار قرار گرفته است. 

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های مشهد با تخفیف

در ابتدای تاسیس این باغ، گونه های مختلف و بیشتری از گل ها در آن وجود داشت، اما به دلیل نامساعد بودن آب و هوای مشهد و عدم سازگاری گیاهان با آن، بیشتر این گل های زیبا از بین رفتند. به همین دلیل از آن پس گیاهانی که با شرایط اقلیمی مشهد سازگار بوده، در هر فصل کاشته می شوند.

گلهای لاله در باغ گلهای مشهد

بخش های مختلف و جاهای دیدنی باغ گلها مشهد

همانطور که گفتیم این باغ از چندین مجموعه گل تشکیل شده است. قسمت های مختلف این باغ عبارت اند از:

باغ رز

رز از جمله گل هاییست که با شرایط آب و هوایی شهر مشهد سازگار بوده و از تنوع خوبی برخوردار است. گل رز برای رشد و زنده ماندن نیاز به تابش مستقیم نور دارد به گونه ای که باید روزانه حداقل ۶ ساعت نور مستقیم دریافت کند. به همین دلیل این قسمت از باغ گلها مشهد مسقف نیست. همچنین می توانید انواع رزها مانند: رز رونده، رز مینیاتوری، رز هلندی، رز کاغذی و … را در این بخش مشاهده کنید. گل رز در ماه های فروردین، اردیبهشت و مهر گل می دهد، پس اگر در زمان های دیگر به بازدید باغ گل سرخ مشهد یا همان باغ رز بروید، گلی نخواهید دید.

باغ گلهای فصلی

در این مجموعه فقط گل هایی را می بینید که با شرایط آب و هوایی مشهد کاملا سازگار هستند و به عبارتی فقط گل های فصلی در این قسمت وجود دارند.

باغ گیاهان کاکتوس

در مجموعه باغ گلها فضای جزئی هم به گیاهان کاکتوس اختصاص داده شده است. هر چند این مجموعه کامل نیست اما قطعا برای عاشقان گل و گیاه مخصوصا ساکولنت ها جذاب و دیدنی است.

گیاهان دارویی و معطر 

در این قسمت می توانید انواع گیاهان دارویی و معطر از سراسر نقاط ایران را، هنگامی که عطر خوشایند و ملایم آن ها را استشمام می کنید، مشاهده کنید. همینطور اگر به طب سنتی و گیاهان دارویی علاقه دارید بدون شک این قسمت برای شما جذاب خواهد بود چرا که گیاهانی همچون زعفران، گزنه، نعناع، حنا، ریحان، اسطوخودوس و … را یک جا می بینید.

باغ صخره ای

صخره هایی از دل طبیعت به این بخش از باغ گلها آورده شده و با وجود آبنمایی که روی آن قرار گرفته، منظره زیبایی را ایجاد می کند. در این قسمت گیاهانی در بین صخره ها اضافه شده و نمای حیرت انگیزی را به وجود آورده اند. همچنین ممکنه عده ای باغ صخره را به عنوان آبشار استوایی نیز بشناسند. 

برکه

یک برکه کوچک پر شده از نیلوفرهای آبی در باغ گلها مشهد وجود دارد که منظره چشم نوازی را به وجود آورده است. در این قسمت می توانید نیلوفرهای زرد رنگ که برگ های قلبی شکل دارند و گل های سفیدی را در خود جای داده اند را مشاهده کنید. این گل های نیلوفر در ماه های مرداد و شهریور شکوفا شده و هر ساله توجه عده ی زیادی از مردم را به خود جلب می کنند.

گیاهان پیازی

در این بخش انواع گیاهان پیازدار که با شرایط اقلیمی مشهد سازگاری دارند، قرار گرفته اند. این گیاهان معمولا به واسطه گل های درشت و زیبا که اشکال مخصوص به خود را دارند شناخته شده و در اواخر پاییز و اوایل زمستان کاشته می شوند تا در فصل بهار، گل دهند. گیاهان پیاز داری که در باغ گلها مشهد کاشته می شوند عبارت اند از: لاله، سنبل ایرانی، نرگس شیراز و آماریلیس. باغ گل های پیازی مشهد بواسطه گل های سنبل که در هفت سین هم بسیار مهم است و به رنگ های آبی، بنفش، سوسنی و قرمز ظاهر شده اند، بسیار معروف است.

گلخانه آموزشی و آمفی تئاتر

بخشی از باغ گلهای مشهد برای استفاده دانشجویان و کارهای پژوهشی در نظر گرفته شده است. همچنین قسمتی از این باغ نیز به صورت آمفی تئاتر بوده که محل مناسبی برای برگزاری مراسم های مختلف، سخنرانی ها، جشن ها و نمایشگاه گل است. 

محوطه بازی کودکان و لابیرانت 

 باغ گلها محوطه ای مخصوص بازی کودکان دارد تا خانواده ها بتوانند بدون دغدغه، از فضای زیبا باغ بهره ببرند و کودکان نیز در محیطی امن به بازی مشغول شوند.

برکه زیبای باغ گلهای مشهد

نکاتی که در بازدید از باغ گلها باید به آن توجه کنید

  • لازم است بدانید که برخی از گیاهان به صورت موقت در باغ گلهای مشهد کاشته شده اند، در واقع آن ها گیاهان فصلی هستند. پس برخی از گیاهان در فصل خاصی از سال گل می دهند و در این باغ نیز بر اساس شرایط اقلیمی گل های هر فصل متفاوت است. البته به طور کلی پیشنهاد ما این است که در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت از این باغ دیدن کنید تا بیشترین و متنوع ترین گل ها را مشاهده کنید.
  • درون باغ گلهای مشهد، بوفه ای برای خرید مواد خوراکی وجود ندارد، پس اگر می خواهید چیزی میل کنید باید از بیرون آن را تهیه کنید. 
  • آتش روشن کردن در داخل باغ مجاز نیست.
  • همراه داشتن پول نقد یا کارت بانکی برای خرید انواع گل و وسایل باغبانی فراموش نشود.
  • برای ورود به این باغ زیبا ملزم به پرداخت هزینه ورودی هستید.
  • امکان همراه داشتن دوربین عکاسی وجود دارد.

اطلاعات و ساعت بازدید باغ گلها مشهد

ساعت کاری باغ گلها مشهد همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۲۳ بوده که آماده پذیرایی از گردشگران محترم است. آدرس باغ گلها مشهد در بلوار معلم، بین معلم ۷۱ و ۷۳ قرار گرفته است. اگر به هر دلیل امکان بازدید برای شما وجود ندارد، حتما توصیه می کنیم تور مجازی باغ گلها مشهد را از دست ندهید.

قیمت بلیط باغ گلها مشهد: هزینه ورودی به ازای هر نفر ۲ هزار تومان است که در مقابل زیبایی و زحمات انجام شده در ساخت و نگهداری آن کاملا ناچیز است.

شماره تلفن باغ گلها مشهد: ۰۵۱۳۸۶۴۰۱۰۵

جاهای دیدنی نزدیک

باغ گلها مشهد علاوه بر زیبایی که در خود جای داده است، در نزدیکی بوستان چهل بازه، پارک ملت، باغ وحش وکیل آباد، سرزمین موج های آبی، موزه حیات وحش، کوشک باغ وکیل آباد، پارک وکیل آباد و کوهستان پارک قرار گرفته است. توصیه می کنیم هیچ کدام از این جاذبه ها را از دست ندهید.

هتل های نزدیک

شهر مشهد علاوه بر اینکه یک شهر زیارتی به حساب می آید، دارای جاذبه های گردشگری بسیاری نیز هست به گونه ای سالانه عده زیادی را به سوی خود جذب می کند. به همین دلیل هتل های بسیاری نیز در این شهر ساخته شده تا نیاز مسافران را پاسخ دهند. با رزرو هتل های مشهد نزدیک به باغ گلها مثل هتل پارس، هتل پردیسان، هتل هما ۲ و هتل ایران می توانید ضمن نزدیکی به این جاذبه ها به سایر جاهای دیدنی اطراف هم دسترسی خوبی داشته باشید.

سؤالات متداول

باغ گلها مشهد کجاست؟

بلوار معلم، بین معلم ۷۱ و ۷۳ و یا بلوار معلم، بین شهید ستاری و معلم ۷۵

هزینه ورودی باغ گلها مشهد چقدر است؟

هزینه ورودی به ازای هر نفر ۲۰۰۰ تومان است.

باغ گلها مشهد چه روزهایی باز است؟

باغ گلها همه روزه و بدون تعطیلی از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب پذیرای شما عزیزان است.

باغ گلها مشهد چند هکتار است؟

این مجموعه عظیم و بسیار زیبا در زمینی به مساحت ۳ هکتار فعالیت دارد.

باغ گلها مشهد منطقه چند است؟

منطقه ۱۱

۴.۴/۵ - (۱۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×