» جاذبه های گردشگری هرمزگان » تنگه بنو لمزان ؛ آبی آسمان در میان صخره‌های سر به فلک کشیده!
برکه های تنگه بنو
جاذبه های گردشگری هرمزگان - جاذبه های گردشگری بندرعباس

تنگه بنو لمزان ؛ آبی آسمان در میان صخره‌های سر به فلک کشیده!

۱۳ مهر ۱۳۹۸ 22۲6,811

با شروع فصل پاییز و خنک تر شدن هوا بیشتر مسافران مقاصد جنوبی کشور را بیشتر در نظر می‌گیرند. در این میان استان هرمزگان از مقاصد محبوب گردشگران به حساب می‌آید. شهر لمزان در مهران و در شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان یکی از دیدنی های محبوب است. با ما در بلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا از تنگه بنو، جاذبه مهم گردشگری لمزان بیشتر بگوییم.

تنگه بنو لمزان
تنگه بنو لمزان

لمزان کجاست؟

شهر لمزان در مرکز بخش مهران شهرستان بندر لنگه در جنوب ایران و در استان هرمزگان قرار دارد. لمزان در قسمت جنوبی کو ببیان در نزدیکی روستا کنچی قرار گرفته است. لمزان از جنوب به رودخانه مهران، از شمال به کوه ببیان، از غرب بخ کنارزرد و از شرق به پدل منتهی می‌شود.

برای سفر به لمزان می‌توانید همین حالا اقدام به رزرو هتل‌های بندر لنگه از اقامت ۲۴ کنید.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل سینگو قشم با تخفیف

این شهر در ۹۰ کیلومتری شرق شهرستان بستک واقع شده است. جاده ای خاکی منشعب از جاده آسفالت بندرلنگه از شرق به لمزان می‌رسد. این روستا که از سال ۹۱ شهر سد از توابع شهرستان بندرلنگه به حساب می‌آید.

آبشارهای تنگه بنو
آبشارهای تنگه بنو

این شهر که از مجموعه چند روستای بزرگ نزدیک به هم تشکیل شده حدود ۳۰۰۰ نفر جمعیت دارد. بیشتر مردم شهر اهل سنت هستند. شور بودن آبهای منطقه سبب شده کشاورزی کمتر در آن کمتر رواج داشته باشد.

مطالب مرتبط:

بنر هتل آرتا قشم

سفر به جزیره هرمز

آشنایی کامل با جاهای دیدنی بندر عباس

بندر عباس، مقصدی گردشگری که فقط از آن عبور می کنیم

تنگه بنو یا تنگ بنو در لمزان

تنگه زیبای بنو که در نوع خود بی‌نظیر است و بسیار دیدنی است در لمزان قرار دارد. این تنگه دارای صخره‍های بسیار بلند است که در میان آنها برکه‌هایی با آبی بسیار شفاف و آبی رنگ زیبا جاری اند. این منطقه کوهستان به خاطر وجود این برکه‌ها محبوب بسیاری از مسافران و طبیعت گردان شده.

برکه های تنگه بنو
برکه های تنگه بنو

البته باید در نظر داشته باشید که سفر و پیمایش در این منطقه به علت کوهستانی بودن نیازمند تجهیزات حرفه‌ای است. پس برای سفر به منطقه حتما از تجهیزات استفاده کرده یا با گروههای مجاز سفر کنید. این خطرناک بودن سبب شده شنا در این منطقه ممنوع باشد. حتی در صورت بروز حادثه اعزام نیروهای امداد نیز امکان ندارد و باید طی مسیر طولانی زمینی انجام شود.

آب زلال و آب تنگه بنو
آب زلال و آب تنگه بنو

مسیر رسیدن به تنگه بنو

برای رسیدن به تنگه بنو ابتدا مسیر ۳۰ دقیقه‌ای پیاده‌روی دارد. بهتر است از محلی ها برای رسیدن به محل دقیق تنگه کمک بگیرید. آب جاری در تنگه چیزی حدود ۱۲ آبگیر را طی می‌کند.

تنگه بنو - لمزان
تنگه بنو – لمزان

منبع: اقامت ۲۴

۴.۱/۵ - (۲۵ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. سالم

    درود بر شما . معلوماتتون در مورد تنگه بنو بروز بود اما دربار خود لمزان باید بگویم که الآن جاده آسفالته و اصلا خاکی نیست و تورهای گردشگری از هرمزگان و حتی جنوب فارس هم به این نقطه برای شنا و کوهنوردی میان

    • فاطمه قائم مقامیان

      ممنون از اطلاعاتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×