بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» معرفی هتل » ۸ فاکتور مهم از یک هتل لوکس + ( خدمات حرفه ای از یک هتل لوکس )
معرفی هتل

۸ فاکتور مهم از یک هتل لوکس + ( خدمات حرفه ای از یک هتل لوکس )

۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ 11۰1,880

افراد زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که تمام سفر‌های خود را به لاکچری‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهند و خدمات هتل لوکس یکی از اهمیت ترین مواردی است که برایشان مهم است. تفاوتی ندارد این سفر‌ها کاری باشند یا تفریحی، به هر حال لوکس‌ترین هتل‌ها را برای اقامت خود رزرو می‌کنند و همه امکانات را برای راحتی و لذت خود در نظر می‌گیرند. هتل‌های لوکس در هر کشور سطوح مختلفی دارند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید هر چند وقت یک بار سفر‌های لاکچری داشته باشید و می‌خواهید بدانید فاکتور‌های یک هتل لوکس چیست، با ما همراه باشید تا معرفی هتل های لاکچری را برای شما کامل توضیح دهیم . مطلبی را برای شما حاضر کرده‌ایم که بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی و همچنین فرهنگ کشور ما توضیح می‌دهد یک هتل لاکچری باید چه امکاناتی ارائه بدهد. بنابراین ۸ فاکتوری که می‌توانید از یک هتل لوکس انتظار داشته باشید در ادامه مشاهده خواهید کرد.

۱. رزرو سریع و آسان

اولین مرحله برای اقامت در هتل، رزرو یا Booking است. برای رزرو یک اتاق در هتل لوکس انتظار داریم که همه مراحل به سرعت و آسان‌ترین شکل انجام شوند. همچنین پس ازاینکه به هتل وارد شدید راهنما نام شما را بداند و اتاق را به همراه تمام امکانات به شما معرفی کند.

۲. در نظر گرفتن سلیقه مهمان

در هتل‌های لاکچری، پیش از رسیدن مهمان درباره سلیقه او اطلاعاتی جمع آوری می‌کنند. برای مثال به چه گل‌هایی علاقه دارد، به عنوان تنقلات چه شیرینی یا نوشیدنی مصرف می‌کند، خوشبو کننده هوا با چه رایحه‌ای می‌پسندد و…

۳. چیدمان کامل و لوکس

در اتاق یک هتل لوکس باید انتظار داشته باشیم که همه چیز از جمله کاغذ دیواری، تابلو‌های نقاشی و… از بهترین نوع باشند. وان دو نفره، روشویی دو نفره، تعداد زیادی حوله، حوله‌های تن پوش با جنس باکیفیت، ژل حمام، چند صابون، چند شامپو، خوشبو کننده محیط و… از جمله مواردی هستند که باید در سرویس بهداشتی اتاق وجود داشته باشند. آینه‌های حمام و روشویی بایستی دارای نور مناسب بوده و چندین گیره خشک کن برای لباس‌ها و حوله‌های خیس وجود داشته باشند.

مقاله مرتبط : “تفاوت رزرو هتل در سفرهای تفریحی و سفرهای تجاری

۴. موقعیت مناسب اتاق

وقتی هزینه زیادی برای رزرو یک اتاق در هتلی لوکس می‌پردازید باید انتظار داشته باشید که موقعیت مناسبی برای شما در نظر بگیرند. اتاق بایستی از شوفاژخانه، اتاق ژنراتور، آسانسور و… دور باشد. منظره زیبایی به محیط بیرون داشته و هوای آن مرتبا تهویه گردد.

۵. سرویس ۲۴ ساعته

اگر اتاق یک هتل لوکس را برای اقامت انتخاب کنید، خدمات ۲۴ ساعته دریافت خواهید کرد. این خدمات شامل مرتب کردن اتاق، لاندری، دریافت نوشیدنی،دریافت تاکسی سرویس و… خواهد بود.

۶. غذا و نوشیدنی با کیفیت

حتی اگر در سفر خود بیشتر اوقات غذا را در خارج از هتل میل کنید باز هم در صورت تمایل، یک هتل لوکس غذا و نوشیدنی با کیفیت در اختیار شما می‌گذارد. معمولا در اتاق‌های هتل‌های لاکچری انواع نوشیدنی‌ها در یخچال قرار می‌گیرند. همچنین میان وعده‌ها و تنقلات مختلف در اتاق موجود هستند و یا به درخواست شما برایتان حاضر می‌شوند.

۷. اینترنت دائمی و پر‌سرعت

همان‌ طور که می‌دانید بسیاری از هتل‌ها برای ارائه اینترنت به شما، هزینه مضاعفی دریافت می‌نمایند. با این حال از یک هتل لوکس باید انتظار داشته باشید که در اتاق، لابی و در همه بخش‌ها اینترنت رایگان و پر سرعت در اختیار میهمان قرار بدهد و در این باره محدودیتی نداشته باشد.

۸. سرو غذا در اتاق (در صورت درخواست میهمان)

یک هتل لوکس باید به میهمان خود این اختیار را بدهد که غذا را در اتاق میل کند. البته به این منظور لازم است که بخش غذا خوری جداگانه‌ای در اتاق وجود داشته باشد. معمولا در هتل‌های لوکس، پیشخدمت به کمک یک میز چرخدار، تمام وسایل سرو غذا را به اتاق می‌آورد و میز اصلی را برای میهمان حاضر می‌کند.

نکاتی دیگر درباره هتل‌های لوکس‌

۸ فاکتوری که درباره هتل‌های لوکس نام بردیم برای هتل‌های لوکس کشورمان و کشور‌های دیگر مشترک بودند. باید در نظر داشته باشید که بسیاری از موارد در ایران متفاوت می‌باشند. برای مثال در مینی بار اتاق‌های هتل‌های لوکس در ایران، هیچ گونه مشروبات الکلی وجود ندارد. همچنین برای تحویل اتاق به زوج‌ها لازم است مدارک قانونی مبنی بر نسبت‌های خانوادگی ارائه گردد.

علاوه بر مواردی که نام بردیم تفاوت خاصی بین هتل‌های ایرانی و خارجی وجود ندارد. اگر به هتل‌های لوکس در کشور‌های بسیار ثروتمند سفر کردید می‌توانید انتظارات بسیار بالاتری هم داشته باشید. از خدمات هتل لوکس که برای میهمانان خود انجام می‌دهند هزینه‌های گزافی هم دریافت می‌کنند. تعدادی از این خدمات لاکچری را در ادامه مشاهده کنید.

۱ – بسیاری از هتل‌های لوکس در داخل و خارج از ایران، خدماتی مانند ماساژ و اسپا برای میهمانان خود انجام می‌دهند. این خدمات ممکن است در اتاق میهمان و یا در سالن مخصوص ارائه شوند.

۲ – هتل‌‌های لاکچری برای میهمانان خاص خود پیشخدمت مخصوص ارائه می‌دهند. باتلر (پیشخدمت آقا ) یا میدن (پیشخدمت خانم) در ابتدا اقامت به میهمان معرفی می‌گردد. این پیشخدمت با خصوصیات اخلاقی میهمان و سلیقه او آشنا است و تا آخرین روز اقامت به کار‌های او رسیدگی خواهد کرد.

۳ – اگر هتل‌های لاکچری را برای ماه عسل انتخاب کرده باشید، به عنوان جشن‌های غافلگیر کننده، دکوراسیون اتاق را برایتان تغییر می‌دهند و هدایا را بسته بندی می‌کنند. می‌توانید سکانسی از فیلم توریست را ببینید که یک هتل لوکس در شهر ونیز این خدمات را برای زوجی انجام می‌دهد.

۴ – اتاق‌ها هر روز مرتب می‌شوند اما وسایل در همان جای قبلی خود باقی می‌مانند. حتی اگر میهمان در اتاق حضور داشته باشد، کارکنان با اجازه او وارد می‌شوند و در کوتاه‌ترین زمان خدمات را انجام داده و اتاق را ترک می‌کنند. اتاق و سرویس‌های بهداشتی نباید با مواد شوینده با بوی تند تمیز شوند. حساسیت برای انجام خدمات اتاق‌های لوکس را در فیلم هالیوودی New york Maiden مشاهده کنید.

۵ – به خاطر داشته باشید که هتل‌های لوکس بابت هر کدام از این امکانات، هزینه اضافی دریافت نمی‌کنند بلکه در زمان Booking تمام هزینه‌ها دریافت می‌گردد. بنابراین استفاده از آن‌ها بستگی به خودتان دارد.

در آخر

امیدواریم سفر لاکچری بعدی که در نظر دارید با امکانات کاملی برای شما رزرو گردد. حتما پیش از رزرو اتاق درباره خدمات لوکس هتل تحقیق نمایید و با مسئول رزرو، درباره امکانات صحبت کنید. متأسفانه برخی از هتل‌ها در زمان ارائه خدمات کوتاهی‌هایی خواهند داشت. توصیه می‌کنیم درباره کیفیت خدمات اطمینان حاصل نمایید.

۵/۵ - (۹ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×