بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » تفاوت رزرو هتل در سفر های تفریحی و سفر های تجاری
difference business entertainment trip1
دانستنی‌های سفر

تفاوت رزرو هتل در سفر های تفریحی و سفر های تجاری

۶ آذر ۱۳۹۷ 7۰1,580

یکی از اصلی ترین نکاتی که برای هر سفر مهم و لازم بوده رزرو هتل و مشخص کردن محل اقامت پیش از سفر بوده تا در زمان حضور در شهر مقصد با مشکلی در این حوزه مواجه نشده و بتوان سفری خاطره انگیزی را تجربه کرد. اما رزرو هتل باید براساس نوع سفر  انجام شده و هر گونه سفر از قبیل تفریحی و یا تجاری یک سری مشخصه هایی برای رزرو هتل دارد.

اگر میخواهید با تفاوت های میان رزرو هتل برای سفرهای تفریحی و تجاری آشنا شوید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “سوالات متداول در رزرو آنلاین هتل”

مقاله مرتبط : “مزایای رزرو آنلاین هتل”

تفاوت رزرو هتل در سفر های تفریحی و سفر های تجاری

دسترسی به مقصد

یکی از تفاوت های رزرو هتل در مسافرت های تفریحی با تجاری در انتخاب محل هتل بوده و به دلیل اینکه مقصد و دسترسی ها در این دو نوع از سفر با یکدیگر تفاوت دارد، رزرو هتل نیز در سفرهای کاری و تجاری با یکدیگر متفاوت است. در سفر های تجاری و کاری به دلیل اینکه یک یا چند مقصد مشخص، از پیش معلوم بوده و دسترسی به آنها و آسودگی این موضوع دارای اهمیت است، باید رزرو هتل با درنظر گرفتن این موضوع و نزدیکی هتل به محلی که برای کار قصد سفر به آن را داریم انتخاب شود.

اما در سفر های تفریحی مقاصد و جاذبه های گردشگری در تمام شهر پراکنده بوده و برای رزرو هتل در اینگونه سفر ها باید نزدیکی به چندین جاذبه گردشگری و همچنین دسترسی آسان به تمام تقاط شهر در نظر گرفته شود.

تفاوت رزرو هتل در سفر های تفریحی و سفر های تجاری

ستاره هتل

در سفر های تجاری ممکن است برخی از جلسات مهم تجاری در لابی و یا کافی شاپ هتل محل اقامت صورت گرفته که از این رو باید از درجه بالایی برخوردار بوده تا سطح جلسه در بهترین حالت حفظ شده و با بالاترین کیفیت برگزار شود. از این رو باید در زمان رزرو هتل در سفر های تجاری این نکته را درنظر گرفته و با سنجیدن تمام زوایا سفر هتل مناسبی را رزرو کرد.

اما در سفر های تفریحی به دلیل اینکه زمان کمی را در هتل سپری کرده،  شاید کیفیت و ستاره هتل از اهمیت آنچنانی برخوردار نبوده و حتی می توان برای صرفه جویی در هزینه های سفر از هتل هایی با قیمت های مناسب تر بهره برد.

تفاوت رزرو هتل در سفر های تفریحی و سفر های تجاری

امکانات اتاق هتل

در سفرهای تفریحی برخورداری اتاق هتل از امکاناتی نظیر وان و جکوزی می تواند یکی از نقاط مثبت رزرو هتل بشمار آمده و در صورت تمایل در زمان رزرو اینگونه اتاق ها را انتخاب کرد. اما در سفرهای تجاری و کاری اینگونه امکانات زیاد اهمیتی نداشته و به جای آن برخورداری اتاق از میز مطالعه و میز کار اهمیت پیدا کند.

همچنین افراد در جلسات رسمی باید ظاهری آراسته و مرتب داشته تا تاثیر بیشتری بروی افراد مقابل بگذارند. از این رو در زمان رزرو هتل در سفر های تجاری باید به برخورداری هتل از لاندری اطمینان حاصل کرده تا در صورت نیاز لباس های شما را آماده کنند.

[quote]

اما در سفرهای تفریحی این موضوع از اهمیت کمتری برخوردار بوده و می توان هتلی را انتخاب کرد که از لاندری برخوردار نیست.

 

[/quote]

تفاوت رزرو هتل در سفر های تفریحی و سفر های تجاری

امکانات تفریحی هتل

در سفر های تجاری بیشتر وقت فرد به موارد کاری اختصاص داشته و شاید کمتر زمانی را برای بهره مندی از امکانات تفریحی هتل داشته باشد؛ از این رو برخورداری هتل از امکانات تفریحی در اینگونه سفر ها آنچنان اهمیتی ندارد. اما در سفر های تفریحی دلیل اصلی سفر تفریح و سپری کردن زمان هایی شاد و خاطره انگیز بوده و حتی باید در لحظات حضور در هتل نیز به داشتن تفریحات لذت بخش توجه کرد.

از این رو در اینگونه سفر ها در هنگام رزرو هتل باید به برخورداری هتل از امکانات رفاهی و تفریحی اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به رزرو هتل کرد. اما در هنگام رزرو هتل به بسیاری نکات دیگر نیز باید توجه شده تا سفری خاطره انگیز و فراموش نشدنی را در هر نوع از آن تجربه کرد.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×