بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» اخبار گردشگری » چگونه از صنایع دستی و کسب و کارهای کوچک حمایت کنیم؟
صنایع دستی محلی
اخبار گردشگری

چگونه از صنایع دستی و کسب و کارهای کوچک حمایت کنیم؟

۲۰ خرداد ۱۳۹۹ 26۰1,906

در شرایط بحرانی انتشار ویروس کرونا، یکی از مشاغلی که بسیار متضرر شده است، صنایع دستی و کسب و کارهای کوچک بوده است. ۱۰ ژوئن، روز جهانی صنایع دستی است. به این بهانه، شاید بد نباشد ببنیم چطور می شود از این صنایع حمایت کرد. حمایت از صنایع دستی، حمایت از هنرمندان و فرهنگ کشورمان است.

صنایع دستی محلی
صنایع دستی محلی

جلوگیری از نابودی صنایع دستی و کسب و کارهای کوچک، دغدغه ای است که به همه افرادی که دغدغه فرهنگی دارند مربوط است. صنایع دستی، بخشی از میراث گذشتگان و هویت فرهنگی ما است. بنابراین باید فکری برای رونق این کسب و کارها کرد.

مطالب بیشتر:

روز جهانی صنایع دستی
روز جهانی صنایع دستی

راه های حمایت از صنایع دستی

البته نیازی به یادآوری نیست که دولت نقش اصلی را در حمایت از این صنایع دارد. نحوه برخورد دولت ها در حمایت و توسعه صنایع دستی بر کسی پوشیده نیست. اما موضوع دیگر آن است که ما به عنوان شهروند چطور می توانیم از این کسب و کارها حمایت کنیم؟

صنایع دستی ایران
صنایع دستی ایران

گاهی حمایت کردن، کار سختی نیست، تنها کافی است که برای ما تبدیل به دغدغه شود. وقتی به فکر کمک به فرد یا صنفی می افتیم، راه هایش را پیدا خواهیم کرد. همه ما صنایع دستی کشورمان را دوست داریم و افرادی را که در این زمینه فعالیت می کنند تحسین می کنیم. اما سوال اصلی این است که چگونه می توان به شکلی عملی تر، کمک حال و حامی این صنایع باشیم؟

صنایع دستی در شبکه های اجتماعی
صنایع دستی در شبکه های اجتماعی

استفاده از رسانه های شخصی

اکثر ما در شبکه های اجتماعی از جمله صفحه اینستاگرام، شبکه های دوستی گسترده ای داریم. با استفاده از این رسانه های شخصی قدرتمند، هر کدام از ما می توانیم نقشی موثر در فرهنگ سازی و حمایت از صنایع دستی داشته باشیم.

به این ترتیب هم انواع صنایع دستی را به دوستانمان معرفی می کنیم و هم اهمیت حمایت از آن را یادآور می شویم. سعی کنیم در رسانه های خود، دوستانمان را ترغیب و تشویق به خرید صنایع دستی می کنیم. هر کدام از ما می توانیم تاثیری مثبت در ادامه حیات صنایع دستی داشته باشیم.

این روزها بسیاری از افراد در استوری اینستاگرام، به طور داوطلبانه از کسب و کارهای خانگی و صنایع دستی حمایت می کنند. همچنین می توان پیج هایی که متعلق به این حمایت، فعالیتی ارزشمند در جهت حفظ این صنایع است.

صنایع دستی به جای برندهای خارجی برای هدیه

گاهی برای تولد یک دوست یا مثلا هنگامی که فردی به خانه جدیدی نقل مکان می کند، با خود فکر می کنیم که حالا باید چه هدیه ای برای او ببریم؟ با این که گزینه های فراوانی داریم و می توانیم انواع کالاها و برندهای خارجی را تهیه کنیم، اما یادمان باشد که صنایع داخلی، بیش از دیگران نیاز به حمایت ما دارند.

کسب و کارهای خانگی
کسب و کارهای خانگی

هر یک از ما تعدادی دوست و فامیل و اعضای خانوده داریم که لازم است در طول سال به مناسبت های گوناگون برایشان هدیه تهیه کینم. این مناسبت ها بهترین بهانه در جهت حمایت و تبلیغ برای صنایع دستی هستند. حوزه صنایع دستی انقدر گسترده است که بتوان برای هر فردی با هر سن و سلیقه، هدیه ای خوشایند و مناسب تهیه کرد.

حمایت از صنایع دستی
حمایت از صنایع دستی

شما چه پیشنهادی دارید؟ آیا حمایت و ادامه فعالیت صنایع دستی و خانگی، برای شما دغدغه است؟ آیا شما هم از صنایع دستی برای هدیه استفاده می کنید؟

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×