» دانستنی‌های سفر » کدام کارها را پیش از سفر باید انجام دهید؟
تهیه چک لیست کارهای ضروری پیش از سفر
دانستنی‌های سفر

کدام کارها را پیش از سفر باید انجام دهید؟

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ 11۰1,742

بارها پیش آمده که وقتی خانه را ترک کردیم و مثلا در جاده بودیم، ناگهان متوجه شده ایم که چیزی را جا گذاشته ایم و یا کاری را فراموش کرده ایم. برخی از این فراموش کاری ها را می توان نادیده گرفت اما برخی دیگر آن قدر ضروری هستند که ناچار می شویم به خانه برگردیم و به سراغ کار نا تماممان برویم. اما می توانیم پیش از سفر یادداشت یا چک لیستی تهیه کنیم تا چیزی از قلم نیفتد. در این مطلب تعدادی از مهم ترین کارهای پیش از سفر را لیست کرده ایم. می توانید برای این که موردی را فراموش نکنید، کنار هر کدام که انجام می شود علامت بزنید.

تهیه چک لیست کارهای ضروری پیش از سفر
تهیه چک لیست کارهای ضروری پیش از سفر

علاوه بر جمع آوری وسایل شخصی و لوازم سفر، از چند روز قبل تا لحظه خروج از منزل، لازم است مقدمات سفر را آماده کنید. این مقدمات کدامند؟

مطالب بیشتر:

تصویر یا کپی مدارک خود را همراه داشته باشید
تصویر یا کپی مدارک خود را همراه داشته باشید

مهم ترین اقدامات پیش از سفر

این کارها را پیش از سفر فراموش نکنید:

۱- بررسی پیش بینی وضع هوا

پیش از سفر حتما وضعیت آب و هوای مسیر ومقصد را چک کنید. به این ترتیب می دانید که چه وسائلی باید همراه داشته باشید تا از سفر خود لذت ببرید. درجه حرارت هوا، امکان بارندگی، آفتابی یا ابری بودن از مواردی هستند که باید برای برنامه ریزی سفر و همچنین تجهیزات و وسائل ضروری خود، در نظر بگیرید.

در سایت سازمان هواشناسی می توانید وضعیت هوای مناطق مختلف را ببینید.

۲- بررسی وضعیت جاده ها

اگر قصد سفر جاده ای با خودروی شخصی را دارید، وضعیت راه ها و جاده های کشور را چک کنید. باز یا بسته بودن جاده ها، یک طرفه شدن و میزان ترافیک آن ها از مواردی هستند که می توانید با استفاده از سایت مدیریت راه های کشور، پیش از حرکت، بررسی کنید.

۳- تهیه کپی و تصویر مدارک

از مدارکی که باید در سفر همراه داشته باشید، کپی و تصویر تهیه کنید. ممکن است مدارک خود را گم کنید و یا جایی در دسترس شما نباشد. تهیه یک فایل الکترونیکی یا کپی مدارک، می تواند گاهی کار شما را آسان کند یا به آن سرعت ببخشد.

ضمنا شماره های تلفن ضروری را هم جایی برای خود یادداشت کنید. حتما یک روزی لازم خواهید داشت.

۴- بستن شیر آب و گاز

وسایل برقی را حتما پیش از خروج از منزل خاموش کنید. برای پیشگیری از ترکیدگی لوله، نشت گاز و آتش سوزی حتما شیرهای اصلی گاز و آب را ببندید.

تامین امنیت خانه پیش از سفر
تامین امنیت خانه پیش از سفر

۵- تامین امنیت خانه

پیش از سفر لازم است برای امنیت خانه فکری کنید. فراموش نکنید که هر چقدر خانه شما دید کمتری داشته باشد، امن تر خواهد بود. به همین دلیل حتما پرده ها را بکشید. استفاده از چراغ های تایمر دار که خودشان روشن و خاموش شوند هم در تامین امنیت خانه موثر هستند. اما اگر بیش از این ها نگران امنیت خانه خود هستید، می توانید از دوربین مدار بسته و دزدگیر استفاده کنید.

۶- گل و گیاه چه؟

در صورتی که در خانه گل و گیاه دارید هم باید فکری برایشان کرد. اگر فرد مورد اعتمادی دارید که می تواند به گیاهان سر بزند و به آن ها آب دهد، کلید خانه را به او بدهید. اگر نه گیاهانتان به منزل دوستی ببرید تا او در غیاب شما سرپرستی شان را قبول کند.

چه مورد دیگری به ذهن شما می رسد؟

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×