» گوناگون » چرا و چگونه دورکاری کنیم؟ (قسمت دوم)
جدیت در دورکاری
گوناگون

چرا و چگونه دورکاری کنیم؟ (قسمت دوم)

۲۶ فروردین ۱۳۹۹ 8۰1,555

در مقاله پیشین، بیشتر از چرایی دورکاری گفتیم و ضرورت آن در دوران قرنطینه خانگی. همچنین از مزایا و معایب دورکاری نیز صحبت کردیم. اما چگونه دورکاری کنیم؟ اگر قرار است دورکاری کنیم، لازم است اصول آن را نیز رعایت کنیم. دورکاری هم دارای اصول و الزاماتی است که موجب خواهد شد عملکرد بهتر و اوقات شیرین تری داشته باشید.

چگونه دورکاری کنیم؟
چگونه دورکاری کنیم؟

مقاله قبلی را در لینک زیر بخوانید:

در این مقاله پیشنهاداتی داریم برای استفاده بهتر از دوران قرنطینه و داشتن شرایطی مناسب برای دورکاری. پس حالا می پردازیم به چگونگی دورکاری. همراه ما باشید…

چگونه دورکاری کنیم؟

اما توصیه هایی هم داریم برای شما که قصد دارید دورکاری کنید. برای دورکاری باید مواردی را در نظر داشته باشید تا از این دوران بهره برداری بهتری داشته باشید و لذت بیشتری از آن ببرید. حالا ببینیم چگونه دورکاری کنیم؟

توصیه هایی برای دورکاری

برای دورکاری موارد زیر را رعایت کنید:

جدیت در دورکاری
جدیت در دورکاری

۱- کار در خانه را جدی بگیرید.

اجازه ندهید خانه نشینی موجب شود تا کار را جدی نگیرید. کار در خانه به همان اندازه جدی است که در محل کار. بنابراین برنامه دقیقی داشته باشید و به اعضای خانواده هم بگوئید که ساعاتی در روز را باید فقط به کار اختصاص دهید.

برنامه ریزی دقیق در دورکاری
برنامه ریزی دقیق در دورکاری

۲- برنامه ریزی دقیق و اولویت بندی داشته باشید.

گاهی ممکن است به خاطر این که در خانه هستیم، فکر کنیم که وقت زیادی داریم. اما در پایان روز میبینیم که از برنامه ای که در ذهن داشتیم، بسیار عقب هستیم. فعالیت های خود را اولویت بندی کنید تا چیزی از قلم نیفتد و همه کارها در زمان مناسب انجام شوند. برنامه ریزی دقیق با در نظر گرفتن جزئیات کار، ضرورت دارد.

تمرکز در دورکاری
تمرکز در دورکاری

۳- تمرکز کنید.

تا جایی که امکان دارد، عواملی که موجب حواس پرتی و عدم تمرکز شما می شود را از خود دور کنید. مواردی مانند تلویزیون، تلفن و سر و صدا و گفتگوهای اطرافیان می تواند باعث اختلال در کار شما شود. حتی ثابت نبودن فضای کار هم عامل دیگری در از بین رفتن تمرکز است. بنابراین مکانی ثابت به دور از عوامل بر هم زننده تمرکز، برای خود در نظر بگیرید و ابزارهای ارتباطی را جز در مواقع ضروری از خود دور کنید.

۴- از خودتان مراقبت کنید.

در کار غرق نشوید و پس از مقداری کار کردن، مقداری هم تحرک داشته باشید. برای مثال بلند شوید و گردن، کتف و شانه خود را حرکت دهید. همچنین به چشم هایتان نیز استراحت دهید و به نقطه ای دورتر نگاه کنید. در طول روز، حتما زمانی را به ورزش اختصاص دهید و خواب کافی داشته باشید. نوشیدن آب در حین کار را فراموش نکنید.

فضای خوشایند برای کار در خانه
فضای خوشایند برای کار در خانه

۵- فضای کاری خوشایندی برای خود بسازید.

نور کافی، دمای مناسب و راحت بودن میز و صندلی، از جمله مواردی هستند که برای دورکاری ضروری اند. اما شاید موارد دیگری باشند که موجب شوند با لذت و آرامش بیشتری کار کنید. برای مثال یک موزیک آرام بی کلام، تمیز و مرتب بودن فضای کار، قرار دادن یک گلدان بر روی میز کار و عواملی از این دست، می توانند روحیه و عملکرد شما را ارتقاء دهند.

ارتباطات آنلاین
ارتباطات آنلاین

۶- ارتباط داشته باشید.

با این که دورکاری موجب کاهش ارتباطات می شود، اما هر از گاهی با دوستان و همکاران خود به ویژه آن ها که می توانید از آن ها بیشتر بیاموزید، رد ارتباط باشید. ارتباطات موجب سرحال تر شدن و بهبود روحیه شما خواهد شد.

این توصیه ها، پیشنهاداتی هستند در جهت بهبود عملکرد کاری و روحیه شما در طول قرنطینه. در این روزها هم کار را جدی بگیرید و هم به خودتان اهمیت بدهید.

در پایان با توجه به شرایط موجود و پر خطر بودن رفت و آمد های شهری و قرار گرفتن در اماکن عمومی، اگر امکان انجام دورکاری برایتان فراهم است درنگ نکنید و حتما از خانه به انجام فعالیت های کاری خود بپردازید. ایجاد فاصله اجتماعی و قرنطینه، مهم ترین راه برون رفت از شرایط فعلی و کاهش احتمال ابتلا به ویروس کرونا است.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×