» گوناگون » ورزش در خانه با اپلیکیشن ورزشی
اپلیکیشن های ورزشی
گوناگون

ورزش در خانه با اپلیکیشن ورزشی

۲۴ فروردین ۱۳۹۹ 10۰1,799

این روزها که در قرنطینه خانگی به سر می بریم، گزینه های بسیاری برای سپری کردن اوقاتمان به نحو مطلوب در اختیار داریم. پس بهتر است به جای حسرت خوردن، از فرصت در خانه بودن استفاده کنیم. داشتن روحیه خوب، از مهم ترین عوامل تقویت سیستم ایمنی بدن است. یکی از بهترین فعالیت های ما می تواند ورزش در خانه باشد. ورزش کردن منافع فراوانی برای جسم و روح مان دارد و خانه نشینی را لذت بخش خواهد کرد. همچنین با افزایش تحرک، می توانیم تنفس بهتری داشته باشیم و حجم ریه های خود را افزایش دهیم. اما اپلیکشن های ورزشی متنوعی وجود دارند که با استفاده از آن ها، می آموزیم چگونه اصولی ورزش کنیم.

ورزش در خانه
ورزش در خانه

چرا اپلیکشن ورزشی؟

با نصب یک اپلیکیشن ورزشی می توانید سریع تر، اصولی تر و کم آسیب تر به اندام ایده آل و سلامتی دست پیدا کنید. برخی از این اپلیکیشن ها، این امکان را فراهم می کنند تا بتوانید برنامه ای مختص به خودتان داشته باشید.

نحوه کار آن ها به این ترتیب است که با دریافت اطلاعات فردی شما، برنامه ای مختص خودتان را به شما پیشنهاد می دهد. این برنامه متناسب با شرایط شما و بر اساس اطلاعاتی مانند سن، جنسیت، قد، وزن، میزان آمادگی بدن، دارا بوذن یا دارا نبودن ابزارهای ورزشی وغیره، دقیقا آنچه را که نیاز دارید به شما ارائه می کند.

با نصب اپلیکیشن ورزشی، حرکات مختلف را بر اساس شرایط بدن خودتان آموزش می بینید و یاد می گیرید چطور به صورت اصولی حرکات را انجام دهید.

اپلیکیشن های ورزشی
اپلیکیشن ورزش

اما فایده دیگر اپلیکیشن های ورزشی این است که همه عضلاتتان درگیر خواهند شد. به این ترتیب همه عضلات بدن شما تقویت می شوند و تناسب اندام تان بیشتر خواهد شد.

همچنین یکی از علت هایی که افراد پس از مدتی از ورزش کناره می گیرند این است که نتیجه دلخواهشان را نمی گیرند. این ناکامی موجب می شود که ورزش را کنار بگذارند و به این ترتیب هر روز خموده تر شوند و از اعتماد به نفس شان نیز کاسته شود. داشتن برنامه دقیق ورزشی موجب می شود تا از این سرخوردگی جلوگیری شود.

موضوع دیگر که بسیار باید به آن دقت شود، آسیب های ورزشی هستند. اگر با استفاده از یک اپلیکیشن ورزشی، فعالیت کنید، کمتر شاهد آسیب خواهید بود. بسیاری از ما گاهی حرکاتی انجام می دهیم که موجب آسیب دیدگی مفاصل و عضلاتمان می شوند. این اپلیکیشن ها نحوه صحیح انجام حرکت ها را به شما نشان خواهند داد و این که هر یک از آن حرکات را چند بار باید انجام دهید.

از چه اپلیکیشنی برای ورزش کردن استفاده کنیم؟

این روزها با یک جستجوی کوچک، با انبوهی از اپلیکیشن ها مواجه می شویم که بسیاری از آن ها، برای ورزش در خانه طراحی شده اند. هر یک نیز دارای امکانات و گزینه های متنوعی هستند. در ادامه چند مورد را به شما معرفی می کنیم تا از ورزش در قرنطینه لذت ببرید:

اپلیکیشن ورزش در خانه NTC
اپلیکیشن ورزش در خانه NTC

۱- NTC (Nike Training Club)

برنامه  NTCیک اپ ورزش در خانه رایگان است. این اپلیکیشن قابلیت ایجاد یک برنامه ورزشی ویژه برای خود شما را دارد. پس از ثبت نام، می توانید با وارد کردن مشخصات خود، برنامه ای حرفه ای و متناسب با وضعیت فعلی خود دریافت کنید. این اپلیکیشن کاملا قابل تنظیم است و می توانید دقیقا همان برنامه ای که لازم دارید با همان شدتی که مناسب شماست را داشته باشید. این اپلیکیشن دوره های ۴ تا ۶ هفته‌ای را با راهنمای تغذیه ارائه می‌دهد.

این برنامه قابل نصب بر روی سیستم عامل اندروید و IOS است.

اپلیکیشن ورزشی PEAR
اپلیکیشن ورزشی PEAR

۲- PEAR (Personal Fitness Coach)

یکی دیگر از اپلیکیشن های ورزش در خانه، PEAR است که مربی صوتی دارد و می توانید بدون نگاه کردن به گوشی، راهنمایی های لازم را دریافت کنید. این اپلیکیشن دارای نسخه رایگان است اما می توانید با خرید اشتراک ماهانه، به صورت نامحدود به تمرینات و امکانات آن ها دسترسی داشته باشید. با استفاده از این اپلیکیشن، می توانید عملکرد ورزشی خود را بررسی کرده و بهبود بخشید.

این برنامه را هم می توانید در گوشی های اندرویدی و یا IOS نصب کنید.

شادی در ورزش با اپ The be.come project
شادی در ورزش با اپ The be.come project

۳- The be.come project

اما یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های ورزش در خانه، The be.come project است. این اپ، برنامه های ورزشی مختلف را ترکیب می کند و تمرینات سبک ورزشی را با هدف تناسب اندام ارائه می دهد. این برنامه با ترکیب تکنیک های یوگا، پیلاتس و رقص در جلسات ۲۵ دقیقه ای، اوقلت خوشایندی را برایتان می آفریند.

این اپ هم امکان نصب بر روی اندروید و  IOS را دارد.

حالا که باید در خانه بمانیم، بهتر است از فرصت استفاده کرده و بیشتر به فکر سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن خود باشیم. پیشنهاد می کنیم سری به دنیای اپلیکیشن ها بزنید و برنامه های ورزشی را جستجو کنید. با ورزش در خانه، هم سیستم تنفسی و گردش خون خود را ارتقاء می دهید و هم بر روی تناسب اندامتان بیشتر متمرکز می شوید. فراموش نکنید که استمرار و نظم در ورزش، از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×